Čeněk Pavlík & Miroslav Sekera v Malé scéně                   
Byl to již 510 českotřebovský hudební večer, počítáno od koncertu Heroldova kvarteta v listopadu roku 1943, tedy před 76 lety. Úvod koncertu patři Janě Mimrové, která seznámila  posluchače v zaplněné Malé scéně   především se skladbami, které hostující umělci pro tento koncert připravili. A byly to skladby skutečně zajímavé a perfektně provedené. Již první věta Sonáty G dur Františka Bendy pro housle a klavír  byla velkým pohlazením po duši.  A to byl teprve začátek. Za výkony obou umělců se vděčné publikum odměnil vždy velkým potleskem.  Čeněk Pavlík to v České Třebové dobře zná. Vystupoval zde loni v červnu  jako člen Guarneri Tria Prague  (které se letos proslavilo tím, že díky slovu "Prague"  si museli odříci turné v Číně), a vystupoval také s Komorním orchestrem Jaroslava Kociana.  Byl to krásný koncert, ale nebyl ještě letos poslední. Těsně před Vánoci  ve čtvrtek 19. prosince přivítáme v České Třebové ještě vynikající zpěváky Jakuba Pustinu a Miroslava Dvorského v pořadu 2 tenoři. 
 

Čeněk Pavlík (*1955) patří k nejlepším českým houslistům. Ve stylu jeho hry je nejvíce ceněn hluboký prožitek, smysl pro detail a svěží projev. Narodil se v Praze, ale dětství prožil v Brandýse nad Labem-Staré Boleslavi. Hraje od pěti let, studoval nejprve u Jakuba Kazdy na LŠU v Brandýse nad Labem. Své nadání dále rozvíjel u prof. Josefa Muziky, jednoho z nejlepších žáků prof. Otakara Ševčíka. Konzervatoř a Akademii múzických umění vystudoval v Praze jako žák prof. Nory Grumlíkové a svá studia oficiálně završil na mistrovských kurzech fenomenálního Nathana Milsteina v Curychu.
K nejvýznamnějším soutěžním úspěchům Čeňka Pavlíka patří vítězství na Kocianově houslové soutěži v Ústí nad Orlicí (1965), vítězství v soutěži Concertino Praga (1970) a první ceny v mezinárodních soutěžích Pražské jaro (1976) a Emilly Anderson v Londýně (1980).
Kromě své sólistické dráhy se od roku 1986 věnuje komorní hře v Guarneri
Triu Prague. Za svou kariéru absolvoval již přes tři tisíce koncertů a natočil desítky rozhlasových nahrávek a CD.  Od dětství se rád nechává inspirovat především architekturou a evropským výtvarným uměním. Postupem času se stal uznávaným odborníkem ve specializovaném oboru gotických a renesančních reliéfně zdobených kamnových kachlů. V odborném tisku publikoval přes padesát studií a je spoluautorem monumentální Encyklopedie kachlů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Věnuje se i kresbě a kresebným rekonstrukcím těchto artefaktů. Mezi jeho koníčky dále patří modelářství – v mládí postavil desítky miniaturních modelů plachetnic a hradů podle vlastních návrhů. Fascinují ho také parní lokomotivy, neboť dle jeho názoru to jsou i z hudebního hlediska úžasné stroje.
 
Miroslav Sekera (*1975) se věnuje hře na klavír od tří let, kdy jeho nevšední talent objevila vynikající pedagožka profesorka Zdena Janžurová. Současně s klavírem započal studium hry na housle. Díky svému umění hry na klavír a současně na housle byl vybrán do role malého Mozarta v oskarovém filmu Amadeus režiséra Miloše Formana (1984). Hře na oba nástroje se věnoval až do svého přijetí na Pražskou konzervatoř, kde se rozhodl pouze pro studium hry na klavír. Byl přijat do třídy profesorky Evy Boguniové. Po celou dobu studií též navštěvoval třídu profesora Martina Ballýho. Dále pokračoval na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze u docenta Miroslava Langera. Studium dokončil v roce 1999, jako nejúspěšnější student.
V roce 2002 se stal vítězem mezinárodní soutěže J. Brahmse v rakouském Portschachu. Již předtím získal ocenění v mnoha významných soutěžích u nás i v zahraničí, jako například: cenu v soutěži F. Chopina v Mariánských Lázních, cenu v soutěži pořádané HAMU (Stipendium firmy YAMAHA), cenu v mezinárodní soutěži v Gaillardu ve Francii.