-
Přímé připojení
na D35 na schváleném "MÚK
Litomyšl-sever" realizovaném ve tvaru písmene T lze s pomocí
Ministerstva dopravy a ŘSD
do územního řízení ještě zařadit
- Územní rozhodnutí pro úsek
D35 Litomyšl - Janov I. etapa zahrnující trasu D35 od km 52,2 po 57,5
dosud nebylo vydáno. Stavby spojené s realizací D35 v tomto úseku tedy
ještě nejsou definitivně schváleny. Důležité je nyní v lednu
zachovat tuto možnost při projednávání Aktualizace zásad územního
rozvoje Pardubického kraje, kde je tento exit včetně navazujícího
přivaděče navržen k vyřazení. Veřejné projednávání se bude konat v
Pardubicích dne 17. ledna 2020.
-
-
Pro možnost
zachování dálničního exitu Litomyšl - sever hovoří tato fakta:
-
l
Shodná aktuální stanoviska rady města Česká Třebová a rady města
Litomyšl pro zachování exitu ve tvaru T umožňujícího napojení
Orlickoústecka a Českotřebovska, podpora podnikatelské veřejnosti z
České Třebové a Ústí n.O., podpora Regionu Orlicko Třebovsko.
-
l
Podpora občanů ve městech Česká Třebová, Ústí
n. O.
i Litomyšl, ale také i z Němčic
-
l
Možnost zachování dříve navrženého silničního připojení směr Ústí a ČT v
územním plánu kraje. Důvod zrušení exitu, t.j. požadavek města
Litomyšl, byl již platným usnesením změněn. Existuje shoda v tom, že
rameno dálniční křižovatky směr Litomyšl je nadbytečné a má být
vynecháno, zatímco napojení z oblasti na sever a východ zde má být
zachováno. Z územního plánu kraje je tedy třeba vypustit jen trasu od
dálnice kolem Kornice směr Lány. Obdobně ještě nyní existuje
možnost upravit trasu dálničního přivaděče vedoucího kolem města
Choceň. V případě přímého připojení Českotřebovska a Ústecka na D35 zde
jde o podobný případ týkající se trasy přivaděče z oblasti, která je
mezi prioritami územního plánu kraje, viz zde:
-
-
Pomohou nám poslanci, senátoři a krajští
zastupitelé?
- Na tento úkol sami podporující občané a zastupitelé nebo rady
měst nestačí, potřebují účinnou podporu na úrovní Pardubického kraje
(zejména při probíhajícím projednávání aktualizace územního plánu kraje)
a spoléhají také na pomoc poslanců a senátorů zvolených za Pardubický
kraj a pomoc odborných pracovníků Ministerstva dopravy ČR. Je bohužel
skutečností, že z 10 poslanců zvolených za Pardubický kraj není ani
jediný přímo z Orlickoústecka. Proto doporučuji oslovit všechny
poslance, nevěřím tomu, že by nereagoval ani jeden z nich.
- Všichni nemají mezi svými
prioritami dopravní politiku státu, ale v tomto případě jde o přípravu
rozhodnutí, které může trvale negativně ovlivnit dopravní připojení
regionu, významně omezit nejen dopravní dostupnost
Českotřebovska
a Ústecka, ale velmi razantně negativně ovlivnit rozvoj města
Litomyšl, sídla památky UNESCO. Právě přes litomyšlské Zámecké návrší se
má podle stávajících záměru vést veškerá doprava na dálnici. Přes
Litomyšl má zcela zbytečně projíždět na 5000 vozidel denně
navíc, které tam jet ani nechtějí? Proč takto zhoršovat bezpečnost
občanů a turistů v Litomyšli, obtěžovat je hlukem a exhalacemi?
Zatímco v okolí nově zřizované památky UNESCO v Kladrubech nad Labem
připravuje Pardubický kraj poměrně náročná dopravní opatření a
investice, aby zde nebyly žádné dopravní problémy, tak v
Litomyšli naopak zbytečným zrušením dálničního exitu nažene všechna na
dálnici jedoucí vozidla do města přímo k litomyšlském u zámku? Na
takovém opatření proděláme všichni. Odvolejte proto rozhodnutí o zrušení
dálničního exitu Litomyšl a zařaďte jej jako dálniční křižovatku tvaru
písmene T umožňující přímé připojení měst na severu a východě od
dálnice !
-
-
Poslanci a
senátoři zvolení za Pardubický kraj ve volbách v roce 2017
- Bc. Mikuláš
Ferjenčák
(33), Piráti, Přelouč
- JUDr. Jan Chvojka, (39)
ČSSD, Chrudim, také zastupitel města )
- MUDr. David Kasal (50), ANO,
Chrudim, zastupitel města, lékař - alergolog
- Jiří Kohoutek (55) SPD,
žije v Horním Jelení, okr. Pardubice. (živnostník)
- Ing. Martin
Kolovratník
(45) ANO Pardubice zastupitel města
- Ing. Jaroslav
Kytýr
(56) ANO, krajský zastupitel, Svitavy - jednatel společnosti
SPORTES,
radní v Svitavách
- Jaroslav Martinů (58)
ODS Polička, býv.
starosta města (od r. 2006),
- Ing. Květa
Matušovská
(35) KSČM, zastupitelka obce Javorník, okres Svitavy
- Ing. Jan
Řehounek,
(45) ANO, Pardubice, krajský zastupitel, náměstek primátora Pardubic
- Mgr. Marek Výborný (45)
KDU-ČSL Heřmanův
Městec, předseda KDU-ČSL, zastupitel města v Heřmanově Městci
- Senátor za obvod 46 - Ústí
n.O. Ing. Petr
Šilar (KDU-ČSL)
- Senátor za obvod 50 -
Svitavy Michal
Kortyš (ODS)
- Senátor za obvod 43 -
Pardubice Mgr. Miluše Horská (KDU-ČSL+Nestraníci)
- Senátor za obvod 44 -
Chrudim Ing. Jan
Tecl (ODS+ STAN+STO)
Je za 1 minutu dvanáct.
Nemarněme zbytečně čas a proveďme vše co můžeme, aby nebylo třeba dělat
jen následná náhradní a provizorní zachraňující řešení, neveďme
vozidla na účelové komunikace, máme-li ještě možnost využít dříve
navržených řešení. Důsledky vypuštění dálničního exitu
Litomyšl nebyly v plné míře domyšleny. Nebude-li exit zřízen při stavbě
dálnice, nebude potom už nikdy, bude to opravdu "na věčné časy".
-
Kdo na ZRuŠENÍ EXITU LITOMYŠL
prodělá:
-
Českotřebováci,
Oušťáci a motoristé z regionu, kterým je takto ztížen přístup k
páteřní komunikaci státu, i když jim vede za humny
-
Obyvatelé Zhoře a
Němčic,
kteří budou zbytečně trpět zvýšeným dopravním provozem (nebudou mít
obchvat)
-
Obyvatelé
Litomyšle, kudy pojede zbytečně několik tisíc automobilů po jejich
komunikacích a vůbec by tam nemuseli jezdit a ani tam jezdit nechtějí!
-
Zbytečně se zhorší
bezpečnost, exhalace i hluk na litomyšlských komunikacích. Památku UNESCO
by měl Pardubický kraj i stát chránit a ne k ní vést zbytečnou dopravu!
Zbývá snad ještě petice organizovaná především v postižených obcích a
městech Česká Třebová, Ústí n. O. a Litomyšl. Města Česká Třebová, Ústí
nad Orlicí (ani jejich občané) nejsou účastníkem územního řízení a tak
jediná možnost jak hlasitě promluvit do tohoto problému bude zřejmě rychlé
zřízení petiční akce. Věřím, že se najde pro tuto možnost dost
podporovatelů. Zatím ji promysleme. Až se vyspíme do nového roku
2020 budeme rozhodnuti.
Milan Mikolecký
28.12. 2019
Graficky lze požadavek vyjádřit v
návrhu aktualizace ÚP kraje v mapce
|