Před deseti lety bylo autobusové nádraží ve Slovanské ulicia současně Křib přišel (navždy?) o svou zastávku |
Změny v autobusové dopravě si v roce 2009 vynutila úplná uzavírka Bezručova náměstí. Zhotovitel stavby dopravního terminálu potřeboval celý prostor Bezručova náměstí pro sebe. Pouze bylo nutné zajistit výjezd poštovních vozidel, v té době ještě byl součástí pošty u nádraží poštovní uzel pro okresy Ústí a Svitavy. Později byl přestěhován do nově zřízeného poštovního depa na Semanínské ulici. U vchodu do CZ LOKO bylo během roku vybudováno provizorní schodiště vedoucí přímo na první nástupiště a do budovy vlakového nádraží. Hlavní vchod do vestibulku byl uzavřen. Byly prováděny rozsáhlé práce, je dobře že jsou za námi. Po dobu výstavby terminálu vznikla i omezení v autobusové dopravě. Nejvíce na vše doplatili sousedé na Slovanské ulici, kde museli snášet všechny negativní vlivy přesunutého autobusového nádraží i další dopravy. Některé autobusové linky byly od této doby vedeny jiným způsobem. Po dokončení terminálu se vše mělo vrátit do původního stavu, ale nevrátilo. Navíc tehdy vznikl v organizaci dopravy v kraji velký zmatek, vše převzala firma OREDO, jejíž manažeři a dopravní inženýři měli svou hlavu a měnili zavedené pořádky. Týká se to zejména vedení linky na Rybník a Lanškroun, která také obsluhovala sídliště Křib. Nikdo z odpovědných v našem městě také nepohlídal, aby se linka obnovila v původní trase. Dodnes na to sídliště Křib doplácí, přišlo s autobusovou zastávku, která se nyní nově zřídit už nemůže. A k nápravě současného stavu nebyla v minulých letech žádná ochota. Od června loňského roku 2018 bylo změněno vedení autobusové linky na sídliště Lhotka tak, že přímé spoje přes celé město spoje na trase Lhotka - terminál - Rybník jezdí jen v minimálním počtu. Za takového situace by tedy bylo zbytečné, aby linka do Rybníka u Křibu zastavovala, je třeba najít jiné řešení. Přitom požadavek na dopravní spojení sídliště Křib zejména s obchodní zónou trvá. Jistě by byly spoje využity, zvláště nyní, kdy byly pro seniory a děti zavedeny slevy. Je jistě více možností... 1) Zajistit obsluhu sídliště malým autobusem jezdícím (nejlépe v pravidelném taktu v mezičasech současných spojů) na lince Křib - Terminál - Obchodní zóna Parník a zpět s tím, že by trasa tvořila okruh umožňující dopravní obsluhu Brázdova a Jelenice.
Prodloužení trasy bylo dopláceno městem. I tak dle dosavadních zkušenosti kraj další takové prodlužování trasy příměstských linek nepodporuje s tím, že pro takové případy má být zřízena městská doprava v režii města. Lze k tomu ale namítnout, že právě linka 700900 (ČT - Ústí) zbytečně zajíždí v Ústí nad Orlicí až do nákupní zóny se zastávkou u ústeckého Tesca (dokonce téměř všechny spoje - viz přiložená mapa trasy v Ústí nad Orlicí). Všechny spoje této linky podobně zajíždějí na naše sídliště Lhotka. V případě zajížďky na Křib by se jednalo jen o cca 6 spojů denně tak, aby bylo možné zajistit neautomobilistům (a zejména seniorům) návštěvu lékaře nebo vzdáleného obchodního centra. Trasa linky 700900 v Ústí n.O.
|