-
Akciová společnost
CZ LOKO podepsala s estonským národním dopravcem Operail (dříve EVR
Cargo) smlouvu na dodávku paketů pro komplexní modernizaci dalších
čtyř lokomotiv C30 na řadu C30-M. K podpisu smlouvy došlo v první
polovině ledna a znamená rozšíření počtu zmodernizovaných lokomotiv
této řady ze tří na sedm.
-
„Pokračování
modernizací lokomotiv C30-M potvrzuje oblíbenost modernizačních
projektů CZ LOKO také v baltském regionu a to především z pohledu
spolehlivosti a ekonomiky. V Pobaltí nám již jezdí 123 lokomotiv z
naší produkce,“
dodal ke kontraktu Jan Kutálek, ředitel prodeje CZ LOKO.
-
Firma se na
modernizaci podílí dodávkou nových paketů, tedy všech konstrukčních
celků, které se nachází nad úrovní hlavního rámu lokomotivy. Do
Estonska budou takto dodávány například bloky spalovacích motorů s
alternátory, kabin, kapot, chlazení, brzdových systémů nebo bloky
řízení. Zjednodušeně řečeno se jedná o stavebnicovou konstrukci,
kterou se dá modernizovat téměř každá lokomotiva.
-
První lokomotiva
C30-M vznikla po modernizaci v loňském roce a po náročném zkušebním
provozu získala veškeré homologace, nezbytné k jejímu nasazení do
pravidelného provozu.
-
Jde o
šestinápravové dieselelektrické vozidlo, které vzniklo komplexní
modernizací původní americké lokomotivy C30 od General Electric. Je
určeno pro těžkou posunovací nebo traťovou službu na tratích a
vlečkách o rozchodu 1520 mm. Pohon zajišťuje motor CAT 3512C o výkonu
1 550 kW se střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu (AC/DC). Konstrukce
je proti původnímu typu kapotová, s věžovou kabinou, což výrazně
zlepšilo rozhledové poměry strojvůdce.