Dobré zprávy z Pardubického kraje:

Přivaděč z České Třebové  začne už v letošním roce

Řeší se napojení  II/358 přímo na dálnici


V sále Rady Pardubického kraje se uskutečnilo jednání Řídícího výboru pro stavbu přivaděčů na D35, který tvoří hejtman Martin Netolický a jeho dva náměstci Roman Línek a Michal Kortyš spolu se zástupci Správy a údržby silnic Pardubického kraje. V rámci podepsaného memoranda o vzájemné spolupráci s Ministerstvem dopravy má na tyto přivaděče kraj garantovány finanční prostředky ve výši 2,7 miliardy korun. Cílem těchto jednání je detailní kontrola jednotlivých projektů a postup majetkoprávních jednání, aby nedocházelo k prodlevám v rámci staveb.
„V momentě, kdy stát potvrdil, že se mu podařilo vysoutěžit dodavatele prvního úseku stavby dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Časů a byla zahájena stavba druhého úseku, tak musíme maximalizovat naši pozornost na jednotlivé stavby v rámci přivaděčů. V minulém týdnu jsem jednal s náměstkem ministra dopravy Tomášem Čočkem, který apeloval na lepší čerpání vyčleněných prostředků v jednotlivých letech, aby nemuselo docházet k jejich převodu z roku na rok,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Musíme ke všem velkým a důležitým projektům přistoupit velmi vážně a s maximální pozorností. Proto stejně jako v případě centrálních příjmů, nemocnice v Moravské Třebové nebo silničních staveb v rámci IROP zařadíme přivaděče do seznamu projektů se zvýšeným dohledem a každý měsíc budeme kontrolovat jednotlivé dílčí postupy,“ řekl hejtman Netolický.
NAPOJENÍ II/312 NA D35 MÚK VYSOKÉ MÝTO – ZÁPAD
V rámci stavby je zpracován projektový záměr a vyhotoven oponentní posudek Státního fondu dopravní infrastruktury. „V tuto chvíli jednáme se Správou železniční a dopravní cesty o řešení tří mimoúrovňových křížení s železnicí včetně koridorové trati. Zároveň celou stavbu rozdělíme do více stavebních úseků, aby při případných dílčích problémech nedošlo ke zdržení celé stavby. Velmi důležité je, abychom se zaměřili na samotný obchvat Vysokého Mýta, které by při dřívějším dokončení D35 bylo enormně zatíženo dopravou,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš s tím, že kraj jedná také s městem Choceň o zapracování dílčích změn.
MODERNIZACE II/360 ÚSTÍ NAD ORLICÍ – LITOMYŠL
V dubnu 2019 bude u tohoto projektu dokončena dokumentace pro stavební povolení a v červenci je předpokládáno vydání stavebního povolení. Termín zahájení stavby je v tuto chvíli stanoven na květen 2020 s dokončením v červenci 2021.
MODERNIZACE II/358 LITOMYŠL – ČESKÁ TŘEBOVÁ
„Jedná se o projekt v nejpokročilejší fázi přípravy, jelikož má dokončenou dokumentaci pro stavební povolení a dokumentaci pro provedení stavby. V současné době máme podány žádosti o vydání sloučeného povolení na úsek v intravilánu České Třebové a Litomyšle. Pokud vše půjde podle plánu, tak bychom v únoru chtěli zahájit výběrové řízení na zhotovitele stavby,“ uvedl hejtman Netolický s tím, že předpokládaný termín zahájení prvních etap stavby je v červenu letošního roku s ukončením na podzim 2020. „Chceme nechat zpracovat vyhledávací studii na napojení této silnice na D35 tak, aby automobily nemusel pro nájezd na dálnici projíždět Litomyšlí, jelikož nejbližší sjezdy jsou na Řídkém a v Janově,“ doplnil hejtman.