-
Jirka
Maixner se narodil v České Třebové v roce 1938. Bydleli v Bezděkově
naproti dnešnímu areálu Böhmplastu.. Tehdy to byl ale jiný Bezděkov,
dnes je už jen v knížkách nebo na seminářích pro pamětníky.
- Jirka se pravidelně účastnil našeho klukovského života u naší
milované Třebovky, u Starého koupadla a Tesařova zahradnictví, ve
"sportovním areálu " v lomu nad řekou či "koňské tůni". Atletika se
provozovala na zahradě Plašilova statku, u lesíčka, kde je dnes
areál pejskařů, se při kytarách zpívalo. Byly to populární ale i
trampské písně. Za spolupráce "všeumělů" Karla a Květoslava Tomše a
jejich rodičů jsme dotvářeli neopakovatelnou atmosféru letr po té
strašné světové válce. V zimě jsme lyžovali v Dolečkách, na běžkách až
do Skuhrova, sjezd "za lesejčkem" byl sice krátký, ale prudký - přímo to
sjelo jen několik odvážlivců.Ledová plocha pro bruslení byla od lávky až
po Rambouskův most. Měli jsme tu nejlepší generaci kantorů a kantorek.
Na školních srazech jsme nejvíce vzpomínali na Mindu Chudého, Františka
Vrbického nebo Bohuslava Lánu...
- Jirka Maixner po vychození měšťanky, kde byl velmi dobrým žákem (ale
žádným "šprtem") odešel studovat na automobilovou průmyslovku do
Zábřehu a později ještě vystudoval Vysokou technickou školu. Už v
mládí měl jasnou představu o tom, že svůj život zaměří na automobilismus
ve všech podobách...
-
-
Fotografie Ing. Jiří Maixner na
fotografi
z posledního setkání se svými spolužáky 15. června 2018 v České Třebové.
- Jiří Maixner patřil mezi přední technické odborníky v automobilovém
opravárenství ve východních Čechách. Od vzniku podniku ČSAO n.p. na
počátku šedesátých let byl po 30 let jeho aktivním zaměstnancem a prošel
řadou technických a vedoucích funkcí. V 80. letech nastoupil do funkce
technického náměstka podnikového ředitele a nakonec s stal i
podnikovým ředitelem, který se významně podílel na rozvoji závodu ČSAO v
Ústí nad Orlicí - Hylvátech. Od 90. let po privatizaci se s jeho
soukromými vlastníky pravidelně stýkal a každoročně se aktivně podílel
na jejich marketingových akcích. V 90. letech se spolupodílel na prodeji
osobních a nákladních automobilů značky Renault ve východních Čechách a
byl současně společníkem výhradního dovozce a prodejce terénních a
užitkových vozidel značky ARO 4x4 pro Českou republiku. Po celou dobu
svého důchodového věku působil jako technický konzultant a podnikatelský
poradce v automobilovém odvětví.
- Jirko, všichni tví spolužáci jsou na to, co jsi v životě dokázal
velice hrdí. Víme, že to bylo vždy férové a to v obrovské konkurenci v
oboru, který se rozvíjel tak rychle, jako žádný jiný. Společně s dalšími
odborníky z tvého oboru jsme se shodli na tom,. že jsi byl nejlepší a
nejšikovnější člověk v oboru. Děkujeme za všechno, budeme na Tebe
vzpomínat a při vzpomínkách na tebe nám bude dobře. Čest Tvé památce!
Za spolužáky Miroslav Dostálek a Jiří Kapoun.
|