Spolužáci vzpomínají na královéhradeckého Třebováka Ing. Jiřího Maixnera
Jirka Maixner se narodil v České Třebové v roce 1938. Bydleli v Bezděkově naproti dnešnímu areálu Böhmplastu.. Tehdy to byl ale jiný Bezděkov, dnes je už jen v knížkách nebo na seminářích pro pamětníky. 
Jirka se pravidelně účastnil našeho klukovského života u naší milované Třebovky, u Starého koupadla a Tesařova zahradnictví, ve "sportovním areálu " v lomu nad řekou či "koňské tůni". Atletika se provozovala na zahradě Plašilova statku,  u lesíčka, kde je dnes areál pejskařů, se při kytarách zpívalo. Byly to populární ale i trampské písně. Za spolupráce "všeumělů" Karla a Květoslava Tomše a jejich rodičů jsme dotvářeli neopakovatelnou atmosféru letr po té strašné světové válce. V zimě jsme lyžovali v Dolečkách, na běžkách až do Skuhrova, sjezd "za lesejčkem" byl sice krátký, ale prudký - přímo to sjelo jen několik odvážlivců.Ledová plocha pro bruslení byla od lávky až po Rambouskův most. Měli jsme tu nejlepší generaci kantorů a kantorek. Na školních srazech jsme nejvíce vzpomínali na Mindu Chudého, Františka Vrbického nebo Bohuslava Lánu...
Jirka Maixner po vychození měšťanky, kde byl velmi dobrým žákem (ale žádným "šprtem")  odešel studovat na automobilovou průmyslovku do Zábřehu a později ještě vystudoval Vysokou technickou školu.  Už v mládí měl jasnou představu o tom, že svůj život zaměří na automobilismus ve všech podobách...
Fotografie Ing. Jiří Maixner na fotografi z posledního setkání se svými spolužáky 15. června 2018 v České Třebové.
Jiří Maixner patřil mezi přední technické odborníky v automobilovém opravárenství ve východních Čechách. Od vzniku podniku ČSAO n.p. na počátku šedesátých let byl po 30 let jeho aktivním zaměstnancem a prošel řadou technických a vedoucích funkcí. V 80. letech nastoupil do funkce technického náměstka podnikového ředitele a nakonec  s stal i podnikovým ředitelem, který se významně podílel na rozvoji závodu ČSAO v Ústí nad Orlicí - Hylvátech. Od 90. let po privatizaci se s jeho soukromými vlastníky pravidelně stýkal a každoročně se aktivně podílel na jejich marketingových akcích. V 90. letech se spolupodílel na prodeji osobních a nákladních automobilů značky Renault ve východních Čechách a byl současně společníkem výhradního dovozce a prodejce terénních a užitkových vozidel značky ARO 4x4 pro Českou republiku. Po celou dobu svého důchodového věku působil jako technický konzultant a podnikatelský poradce v automobilovém odvětví.
Jirko, všichni tví spolužáci jsou na to, co jsi v životě dokázal velice hrdí. Víme, že to bylo vždy férové a to v obrovské konkurenci v oboru, který se rozvíjel tak rychle, jako žádný jiný. Společně s dalšími odborníky z tvého oboru jsme se shodli na tom,. že jsi byl nejlepší a nejšikovnější člověk v oboru.  Děkujeme za všechno, budeme na Tebe vzpomínat a při vzpomínkách na tebe nám bude dobře. Čest Tvé památce! Za spolužáky Miroslav Dostálek a Jiří Kapoun.