-

-
České dráhy převzaly
poslední z dvanácti objednaných lokomotiv EffiShunter 300, které pro ně
vyrobila společnost CZ LOKO. Ta tak na konci února dokončila významnou
zakázku, jejíž plnění probíhalo od září 2017.
-
Nové lokomotivy národní
dopravce využívá na posun ve stanicích a depech, kde nahradily nepříliš
spolehlivou řadu 714. Ve specifickém provozu Českých drah jde především
o řazení souprav osobních vlaků a posun vozidel v rámci jejich údržby.
-
„Pro provozovatele je
hlavní výhodou vysoká spolehlivost nových lokomotiv. Dále pak zhruba
40ti procentní úspora provozních hmot a velmi nízké náklady na
pravidelný servis. Okolí pak ocení snížení hlučnosti a splnění
nejpřísnějších emisních limitů EU Stage IIIB. To platí zejména v hustě
obydlených oblastech a krytých halách, kde se posunové práce v osobní
dopravě často provádějí,“
uvedl Jan Kutálek, ředitel prodeje CZ LOKO.
-
Dvanáctikusová série
lokomotiv EffiShunter 300 má označení 794.002 – 013 a jezdí ve
významných železničních uzlech, jakými jsou Praha, Brno, Olomouc, Hradec
Králové, Plzeň či Ústí nad Labem.
-
Typ EffiShunter 300
společnost CZ LOKO vyvinula jako nejmenšího zástupce svého produktového
portfolia. Jde o dvounápravovou lokomotivu poháněnou spalovacím motorem
CAT C13 o výkonu 328 kW a maximální rychlostí 60 km/h.
-
„Koncepce
vozidla byla definována jako menší cenově dostupná posunovací lokomotiva
s nízkými provozními a údržbovými náklady. Tím vznikla atraktivní
alternativa za zastaralé lokomotivy i na vlečkách s menší frekvencí
provozu. Věřím, že tím pomůžeme oživit některé vlečkové provozy a opět
přispějeme k odlivu některých nákladních přeprav ze silnic,“
řekl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO.
-
Díky svým rozměrům se
EffiShunter 300 uplatní také v metru a dalších speciálních drahách. To
potvrzuje i úspěch z loňského roku, kdy CZ LOKO vyhrálo výběrové řízení
na dodání lokomotivy této řady pro varšavské metro.
 |