-
Česká Třebová je
nezpochybnitelně městem spjatým s železnicí. Od roku 2007 navíc ve městě
sídlí Dopravní vzdělávací institut, který je dceřinou společností
Českých drah. Ve čtvrtek zde byl do provozu uveden moderní simulátor pro
výcvik strojvedoucích. Druhý bude fungovat v Praze-Vršovicích. Hlavním
důvodem pro pořízení simulátoru je zlepšení školení strojvedoucích
včetně simulace mimořádných událostí.
-
- „De facto několik dní
poté, co jsme na naší střední technické škole uvedli do provozu
simulátor, který si v rámci výuky postavili sami studenti, otevírají
České dráhy další moderní zařízení pro výcvik strojvedoucích. Celkově
budou v provozu dvě zařízení za částku 30 milionů korun. Kromě České
Třebové se jedná také o pražské Vršovice. Tyto dva simulátory jsou první
svého druhu v České republice a připomínají kabinu jednoho z výrobců
lokomotiv Škoda Transportation. Simulátor je skutečně velmi blízký
realitě železničního provozu. Velmi důležitá je také komunikace
s řídícím pracovištěm a možnost vyzkoušení mimořádných a krizových
situací,“ uvedl hejtman Martin Netolický, který si simulátor také
vyzkoušel. „České dráhy zaměstnávají 3500 strojvůdců, dalších
přibližně 1700 pracuje v dceřiné společnosti ČD Cargo. Ročně absolvuje
výcvik zhruba dvě stě zájemců o profesi strojvedoucího. Jsem rád, že
České dráhy plní slib, že i nadále počítají s rozvojem dvou železničních
uzlů v našem kraji. Kromě České Třebové také s Pardubicemi,“ řekl
hejtman Martin Netolický.
-
-
Dopravní vzdělávací středisko v České Třebové je provozovnou Dopravního
vzdělávacího institutu, a.s. se sídlem v Praze. Je dceřinou akciovou
společností Českých drah, a.s., která zabezpečuje podnikové vzdělávání
zaměstnanců holdingu Českých drah a dále nabízí svoje služby také
zákazníkům mimo České dráhy. V České Třebové pracuje od roku 2007.
Poskytované služby v Dopravním vzdělávacím středisku jsou zajišťovány
komplexně. Znamená to výuka, ubytování, stravování i příjemné posezení v
baru střediska - tedy vše pod jednou střechou. Budova DVI byla
rekonstruována v letech 2006 a 2007 z bývalých nocležen vlakových čet s
pomocí čtyřicetimilionové dotace EU.
|