-
Česká Třebová 23. dubna 2019, areál CZ LOKO těsně po poledni. První
pracovní den po velikonočních svátcích byl v českotřebovském závodě CZ
LOKO slavnostní, Pro rakouského dopravce
Rail Cargo Carrier se předávala zbrusu nová lokomotiva
EFFILINER 1600, označená číselnou řadou 753 613-9. Slavnosti se zúčastnili jednak
významní funkcionáři společnosti CZ LOKO
Josef Gulyás, Jaroslav Plhák, Jan Kutálek, Martin Malík, Lenka Volfová,
Michal Schaffer, Jan Hošek, Irena Müllerová, Kristýna Bockstefflová , dále
za odběratele Rail Cargo Carrier
Sebastian Sperker, Andreas Hasenfratz, Nicole Mezgolits
a za společnost Unicredit Leasing CZ Renáta Vítková a Alexandra
Kapalka. Stručné projevy v angličtině, představení nového stroje,
děkování, přání hodně štěstí. Potom přípitek a vlastní křest
nového stroje, na který padly čtyři láhve šampaňského. Společné
fotografování.
- Předání nového stroje
na evropské koleje je výsledkem dobré práce celého kolektivu zaměstnanců
CZ LOKO nejen v České Třebové, ale také především v provozovně v
Jihlavě. Právě tam se připravují nyní největší investiční záměry
společnosti CZ LOKO, spočívající ve vybudování nového závodu, který se
bude věnovat stavbě nových lokomotiv řad Effishunter, Effiliner a
speciálních vozidel. Provozy v České Třebové se budou postupně
specializovat na servis, opravy a výrobu dílů. I zde se počítá s další
modernizací provozu.
-
-
-
-
-
-
-
Odběratelem je společnost, která byla založena v roce 2013 jako 100%
dcera české společnosti ČSKD Intrans.
-
Po několika majetkových změnách (ale vždy v rámci skupiny RCA z holdingu
ÖBB) je od 29. prosince 2014 majitelem Rail Cargo Carrier Kft. sídlící v
Budapešti.
-
Společnost vstoupila na trh nákladní železniční dopravy v Česku k 13.
12. 2015, kdy převzala provoz vlaků provozovaných do té doby přímou
rakouskou společností Rail Cargo Austria.
-
Od začátku se soustředila především na tranzitní dopravu mezi Polskem a
Rakouskem (uhlí, koks, ocel), ale využívá ucelené vlaky rovněž pro
přepravu jednotlivých zásilek a skupin vozů mezi těmito státy.
-
Dopravce se mj. podílí na intermodální dopravě, v roce 2016 šlo např. o
přepravu intermodálních vlaků mezi přístavem Koper a terminály v Polsku,
v listopadu 2017 pak realizovala první kontejnerový vlak z čínského
Čcheng-tu do Itálie.
-
-
-
Připomeňme si
parametry předávaného stroje
-
Výročí 170 let oslaví v CZ LOKO dnem otevřených dveří
V sobotu
1. června se ve výrobním závodě CZ LOKO otevřou brány široké veřejnosti.
U příležitosti 170. výročí vzniku železničních dílen zde český výrobce
kolejových vozidel nabídne neobvyklou možnost podívat se, jak se vyrábí
a opravují lokomotivy. Den s CZ LOKO nabídne bohatý doprovodný program
pro celou rodinu, jehož největší hvězdou bude Leoš Mareš a jeho show.
„Naše lokomotivy
jezdí po celém světě a chceme návštěvníkům ukázat, jak se takové
lokomotivy vlastně vyrábí. Uvidí jednotlivé fáze výroby, budou se moci
podívat na stanovistě strojvedoucího. Otevřená ale bude i hala montovny,
lakovna, podvozkárna nebo motorárna,“
přibližuje program oslav Jiří Kutálek, personální ředitel CZ LOKO.
Celým dnem provede
Leoš Mareš, hlavním vyvrcholením oslav pak bude jeho show ve 13:00.
Připraveny budou i další atrakce skákací hrad pro nejmenší, show
s klauny, malování na obličej nebo ukázky práce modelářů. V zadní části
areálu se návštěvníci boudou moct svést parním vláčkem nebo nejnovější
drezínou MUV 75.
|