Jak se křtí nová lokomotiva EFFILINER 1600
Česká Třebová 23. dubna 2019, areál CZ LOKO těsně po poledni. První pracovní den po velikonočních svátcích byl v českotřebovském závodě CZ LOKO slavnostní,  Pro  rakouského dopravce Rail Cargo Carrier  se předávala zbrusu nová lokomotiva EFFILINER 1600, označená číselnou řadou 753 613-9. Slavnosti se zúčastnili jednak významní funkcionáři společnosti CZ LOKO Josef Gulyás, Jaroslav Plhák, Jan Kutálek, Martin Malík, Lenka Volfová, Michal Schaffer, Jan Hošek, Irena Müllerová, Kristýna Bockstefflová , dále za odběratele Rail Cargo Carrier Sebastian Sperker, Andreas Hasenfratz, Nicole Mezgolits a za společnost Unicredit Leasing CZ Renáta Vítková a Alexandra Kapalka.  Stručné projevy v angličtině, představení nového stroje, děkování, přání hodně štěstí. Potom přípitek a vlastní křest  nového stroje, na který padly čtyři láhve šampaňského. Společné fotografování.
Předání nového stroje  na evropské koleje je výsledkem dobré práce celého kolektivu zaměstnanců CZ LOKO nejen v České Třebové, ale  také především v provozovně v Jihlavě.  Právě tam se připravují nyní největší investiční záměry společnosti CZ LOKO, spočívající ve vybudování nového závodu, který se bude věnovat stavbě nových lokomotiv řad Effishunter, Effiliner a  speciálních vozidel. Provozy v České Třebové se budou postupně specializovat na servis, opravy a výrobu dílů. I zde se počítá s další modernizací provozu.
 


 
Odběratelem je společnost, která byla založena v roce 2013 jako 100% dcera české společnosti ČSKD Intrans.
Po několika majetkových změnách (ale vždy v rámci skupiny RCA z holdingu ÖBB) je od 29. prosince 2014 majitelem Rail Cargo Carrier Kft. sídlící v Budapešti.
Společnost vstoupila na trh nákladní železniční dopravy v Česku k 13. 12. 2015, kdy převzala provoz vlaků provozovaných do té doby přímou rakouskou společností Rail Cargo Austria.
Od začátku se soustředila především na tranzitní dopravu mezi Polskem a Rakouskem (uhlí, koks, ocel), ale využívá ucelené vlaky rovněž pro přepravu jednotlivých zásilek a skupin vozů mezi těmito státy.
Dopravce se mj. podílí na intermodální dopravě, v roce 2016 šlo např. o přepravu intermodálních vlaků mezi přístavem Koper a terminály v Polsku, v listopadu 2017 pak realizovala první kontejnerový vlak z čínského Čcheng-tu do Itálie.

 


Připomeňme si parametry předávaného stroje



Výročí 170 let oslaví v CZ LOKO dnem otevřených dveří

V sobotu 1. června se ve výrobním závodě CZ LOKO otevřou brány široké veřejnosti. U příležitosti 170. výročí vzniku železničních dílen zde český výrobce kolejových vozidel nabídne neobvyklou možnost podívat se, jak se vyrábí a opravují lokomotivy. Den s CZ LOKO nabídne bohatý doprovodný program pro celou rodinu, jehož největší hvězdou bude Leoš Mareš a jeho show.
„Naše lokomotivy jezdí po celém světě a chceme návštěvníkům ukázat, jak se takové lokomotivy vlastně vyrábí. Uvidí jednotlivé fáze výroby, budou se moci podívat na stanovistě strojvedoucího. Otevřená ale bude i hala montovny, lakovna, podvozkárna nebo motorárna,“ přibližuje program oslav Jiří Kutálek, personální ředitel CZ LOKO.
Celým dnem provede Leoš Mareš, hlavním vyvrcholením oslav pak bude jeho show ve 13:00. Připraveny budou i další atrakce skákací hrad pro nejmenší, show s klauny, malování na obličej nebo ukázky práce modelářů. V zadní části areálu se návštěvníci boudou moct svést parním vláčkem nebo nejnovější drezínou MUV 75.