-
Velké
poděkování za 11. Výtvarnou Svinnou
-
- Už úžasný plakát
zpodobňující paní doktorku Kesselgruberovou v rouše renesančním za
přispění velkého Leonarda, aniž by ten o tom věděl, napovídal, že půjde
o akci milou a pohodovou. Sluníčko, krásná příroda, skvělé publikum
napříč generacemi, zajímavá díla výtvarníků, kdy v příštím ročníku by
bylo určitě namístě, aby se publiku představili. Zajímají nás. Z
hudebního programu jsme stihli jam session skvělé litomyšlské kapely
Lucky Joke s rockerkami Hankou Kosnovskou a Veronikou Hložkovou..Úžasné
výjimečné hlasy s citem i pro jazz a blues. Jsou již dnes známé a jistě
mají před sebou další významné úspěchy. A na závěr ztišení s krásnými
písněmi legendárního Luboše Pospíšila a za doprovodu Páji Táboříkové.
- Chci poděkovat paní
Kesselgruberové, Alici Formánkové, Maxmiliánkám, hudebníkům,
výtvarníkům, všem pomáhajícím občanům Svinné a dalším organizátorům,
zejména panu Ladislavu Krmelovi. To, že ta akce byla vydařená a milá,
dokládá i účast dětí včetně batolat a kojenců a mladých rodin. Akci
navštívila i řada psích kamarádů. Děti i ty němé tváře byly navýsost
spokojeny a to je nejlepší vizítka celé akce. Vždyť děti a zvířata
nedokážou nic předstírat.Takže díky a příští rok ve Svinné nashledanou.
Hana Fialová
-
-
Ke 170. výročí provozu
železnice z Brna do České Třebové vyšla nová kniha
-
V rámci
170. výročí železniční trati z Brna do České Třebové vyšla publikace
Železniční trať Brno – Česká Třebová na starých pohlednicích. Knihu
pokřtili zástupci kraje v čele s hejtmanem Martinem Netolickým a
kolektiv autorů knihy. V Městském muzeu a galerii ve Svitavách se
navíc do 22. září koná výstava věnovaná historii trati.
- „Toto výročí je pro nás velmi
významné, proto jsme iniciovali vznik publikace. Česká Třebová je
druhým nejdůležitějším dopravním uzlem v Pardubickém kraji a trať
z Brna do České Třebové ji k tomu výrazně dopomohla. V roce 1845
vznikla Olomoucko-pražská dráha a na tu navázala tato spojovací trať,
která zkrátila cestu z Vídně do Prahy. A protože tato dráha je velmi
zajímavá a v minulosti nebyla tolik zmiňována v různých dokumentech a
byla ve stínu té z Olomouce do Prahy, chtěli jsme letošní 170. výročí
připomenout i vydáním publikace,“ sdělil hejtman Martin Netolický.
- Na křtu nemohli chybět autoři knihy.
„Děkuji kolegům za spolupráci na naší kolektivní knize. Jsem moc rád,
že se podařilo dohledat velké množství fotografií z archivních i
soukromých sbírek, z nichž mnohé byly zveřejněny poprvé,“ uvedl
jeden z autorů publikace Karel Černý.
- Kniha, která je věnovaná významné dráze z
jihomoravské metropole kolem řeky Svitavy přes Moravský kras do České
Třebové, obsahuje historické pohlednice, fotografie a plánky drážních
staveb. Autoři chtěli vzpomenout na mistrovství projektantů, techniků
a dělníků, kteří v polovině 19. století trať vybudovali a uvedli do
provozu.
-
„Trať je atraktivní díky tomu, že
protíná Drahanskou vrchovinu a na její trase bylo v minulosti jedenáct
tunelů, z nichž některé už byly sneseny, a především vede údolím řeky
Svitavy, které je malebné. Dle mého názoru patří mezi ty nejhezčí
železniční koridory, proto jsme se dohodli s Jihomoravským krajem na
vzniku publikace. Vyčlenili jsme částku necelých 500 tisíc korun,“
doplnil hejtman Martin Netolický.
- Historii přibližuje i výstava s
fotografiemi a texty, které jsou doplněny řadou trojrozměrných
předmětů, cedulí, dokumentů a modelů parních lokomotiv. Návštěvníci
uvidí budování trati, její vývoj a provoz parních, motorových i
elektrických lokomotiv. Součástí jsou desítky modelů vláčků, herny a
několik funkčních kolejišť. Na své si přijdou nejen fanoušci
železnice, ale i rodiny s dětmi.
- Autorem výstavy je Pavel Stejskal z České
Třebové. Část exponátů mapující nádražní budovy na trati zapůjčil do
Svitav Národní památkový ústav v Ostravě.
-
Obdržel jsem
informaci s razítkem " MĚSTO" Česká Třebová
Informace
je dobrá, leč chybí zásadní informace: Kde je určené místo pro
parkování pro tyto dotčené občany?
Jsem osoba
ZTP.
Vozidlo je pro mne důležité. Parkování mám zajištěné ve své garáži,
nebo na svém pozemku, na rozdíl od mnohých vlastníků vozidel. tzv
REZIDENTŮ. Pro řidiče s povolením parkování je parkování zajištěno.
Občané kteří se o parkování vozidla postarali sami, jsou zřejmě
potrestáni, a PARKOVACÍ MÍSTO PRO NĚ VYHRAZENO NENÍ ? !!! Poslal
bych informaci konkrétně autorovi, leč nenašel zřejmě tolik odvahy aby
se podepsal. Proto tedy prosím svoje " MĚSTO", jak se autor
podepsal, o upřesnění informace. Nebo o sdělení starej se jak umíš
Děkuji a případné vysvětlení.
Přeji svému "MĚSTU"
příjemný a úspěšný den. Leoš Marek
-
Co k tomu dodat? Napsané stanovisko se mi ale zdá příliš přísné a
spojuje dvě věci do jedné.
- 1)
Rezidenti, kterým Město
(tedy příslušný odbor dopravy) vydalo povolení k parkováni
(v zóně zákazu stání) v ulici
Slovanské, kudy nyní budou jezdit všechna vozidla z průtahu města, získali náhradní (horší) možnost zaparkovat
ve vzdálenějším
prostoru, kde by jinak dlouhodobě parkovat nesměli. Není ani jisté, zda se
tam všichni vejdou.
-
2) Majitelé garáží na
uzavřené trase během rekonstrukce nemohou z garáží vyjíždět nebo do nich
vjíždět. Mohou parkovat kdekoliv, kde neporušují předpisy
(nejde o omezující zónu se zákazem stání) Těžko si
představit, že vedení města na sebe vezme povinnost zajišťovat
parkovací místo pro každého. Taková povinnost neexistuje. Takových
případů bude více, viz na letošek chystaná rekonstrukce ulice Dukelské,
loňská uzavírka Felixovy ulice apod.
-
3) Pro osoby s průkazem
ZTP
by ovšem bylo správné možnost parkování vozidla, bez kterého se takto
postižený občan neobejde, zajistit v blízkém okolí, pokud je to možné. Domnívám se, že taková místa jsou. Nejbližší místo
vyhrazené pro
parkování
ZTP
je nyní (v rozumné vzdálenosti k uzavřenému úseku) na Starém náměstí a další na okraji
parkoviště obytného souboru Moravská ulice, obě místa jsou prakticky
trvale prázdná. Dále je ještě blíž pro parkování k dispozici plocha před
prodejnou Hruška, kam se vejde jistě 12 vozidel, nyní je po ukončení
výkopových prací pro veřejné osvětlení vyčištěna a je prázdná.
Zde také bylo parkovací místo pro osoby ZTP vyhrazeno, nyní při
pracích byly značky odstraněny, ale měly by se tam vrátit. Obdobně bude jistě možné parkovat i na zaslepené ulici od sídliště Křib,
která bude bez provozu. To by mohlo vyřešit dočasné zrušení
zákazu stání, bude-li třeba. Jde o plochy vně omezující
zóny a tedy přístupnou všem motoristům. Bylo by správné pohlídat, aby se
tyto plochy k parkování nestaly staveništěm. Mají totiž sloužit pro občany a
uzavírka Moravské ulice by na tom neměla nic změnit. Investor (ŘSD),
který dopravní omezení objednal nebo zhotovitel (Eurovia) sami o
sobě jistě nebudou zjišťovat, kdo je držitelem povolení
ZTP a dělat
nějaká opatření. To může na požádání zajistit odbor dopravy
MěÚ, obávám se však, že
na to už teď bude pozdě.
(mm)
-
-
|