-
Dovolená v redakci
- Nic se nedá vydržet úplně
bez přestávky, proto tímto oznamuji že od pondělí 12.8. do 18.8. bude
další denní zpravodajství na tomto webu chybět. Podobně také
všechny příspěvky došlé do zářijového vydání Českotřebovského zpravodaje
budou zapracovány, potvrzeny apod. až po 18. srpnu a musím odříct
všechny schůzky a návštěvy v uvedeném časovém intervalu. Jsem
přesvědčen, že po 18. srpnu všechno doženeme.
-
-
Na přípravě
protihlukových opatření v České Třebové se pokročilo
- V týdnu navštívila Českou
Třebovou pracovní skupina projektantů a předvedla první
verze vizualizací protihlukových stěn. Mají mít výšku 3 metry nad
úrovní komunikace a jsou např. lokalizovány v ulici
Slovanské nebo v Tykačově ulici. Skutečná podoba těchto stěn musí být
ovšem ještě projednána a připomínkována městským architektem.
Město ještě bude o návrhu a požadavcích občanů jednat na
Hygienické stanici, zejména je ve hře možnost nestavět protihlukové
stěny s délkou 90 metrů ve Slovanské ulici, kde je překrečena
úroveň hluku ve třech nemovitostech. Další možností by byla
instalace protihlukových individuálních opatření, tedy stavebních úprav
"problémových" domů, pokud by s tím ovšem jejich majitelé projevili
souhlas (a stvrdili to ověřeným podpisem). Součástí úprav domu nejsou
jen nová odolnější
okna,
ale také nový systém ventilace. Půjde tedy o větší zásah do domu.
Takové opatření by také musela doporučit Hygiena. O takovou možnost
projevili předběžně zájem také občané v Tykačově ulici, ale pro velký
počet nemovitostí, s vypočteným nadlimitním hlukem je zde takové
opatření nereálné a neekonomické. V Tykačově ulici byl také proveden
výpočet vlivu třímetrové protihlukové stěny na oslunění (Osvětlení)
bytových místností v přízemí. Projektanti na výpočtu dokázali, že
se postavením protihlukové stěny na druhé straně komunikace oslunění
nezhorší.
- Projektanti nyní ještě řeší
připomínky občanů v určitých bodech na ulici Sadové a při křížení s
ulicí Litomyšlskou. Zde bude rekonstruován podjezd včetně
zabezpečení proti hluku, zatím není návrh dokončen. Na Parníku
byly připomínky občanů z Vil a z ulice Nerudovy na hluk způsobený
brzděním vlaků před výjezdním návěstidlem. Zde protihlukové stěny
nebudou, není pro to v hlukové studii opodstatnění. Došlo ale k dohodě,
pře přes celý Parník bude z obou stran kolejí vybudován dvoumetrový
neprůhledný (betonový, nebo i z jiného materiálu) plot, který by byl
také vhodný pro tlumení hluku od podvozků brzdících vlaků. Stavba tohoto
plotu bude již součástí projektu pro územní řízení.
-
-
Na
rekonstrukci silnice I/14 v Moravské ulici se pracovalo i v sobotu
-
Ukazuje
se, že opatření spojené s úplnou výlukou provozu na části ul.
Riegrovy a Moravské bylo opodstatněné. práce se podstatně urychlily, a
provoz po trase objížďky je plynulý bez zdržení a narušování
semafory. Na Slovenské ulici byly vybudovány dva nové (údajně
provizorní) přechody pro chodce nad poštou a na křižovatce Slovanská x
Pražského. Je to správné řešení, od 1. září zde budou chodit děti do
školy na Komenského a Nádražní ulici a potřebují mít svůj pohyb
zajištěn. Lze uvažovat i o tom, aby tyto značené přechody zůstaly
trvale, Slovanskou ulicí jezdí autobusy a je poměrně frekventovaná. Lze
předpokládat, že i zde bude od září nějaký dozor městské nebo státní
policie. Nové uspořádání dopravy způsobilo jinou frekvenci
automobilové dopravy na světelné křižovatce, směr od Hýblovy ulice je
nyní vlastně jediným výjezdem z centra a bývá zde často dlouhá
fronta vozidel. Přestavení frekvence na semaforech je však
nákladná záležitost, kterou zajišťuje specializovaná firma, za měsíc by
se musela stejná částka (cca 20 tisíc korun) investovat zase znovu pro
návrat k běžnému režimu. Proto je třeba mít před semafory trpělivost.
- Ulice Moravská získala po
odstranění původního povrchu a obrubníků jiný charakter (viz foto).
Protože podložení komunikace bylo na některých místech nestabilní,
provádí se také jeho sanace, řeší se i spodní stavba. To umožní, aby po
rekonstrukci byla nová silnice kvalitní. Současně se nyní
realizována stavba nového osvětlení komunikace, 10. září, tedy za měsíc
by mělo být všechno hotovo od světlené křižovatky až po Korado. Na
nový definitivní povrch si ovšem ještě počkáme do listopadu.
-
-
-
Boj o
přístup k dálnici u Litomyšle bude třeba zintenzivnit
-
Poslední prohlášení senátora a radního pro oblast dopravy Michala
Kortyše z Litomyšle ukazují, že platí zásadní pořekadlo, že"košile je
bližší než kabát". proto řeší především požadavky vlastních
lidí k trase dálnice D35 a ostatní vnější přání z regionu v
podstatě odmítá.. Nelze od něho očekávat, že by se nějak angažoval
pro obnovení exitu Litomyšl sever ani v té podobě, aby umožnil
připojení měst České Třebové a Ústí nad Orlicí a spojení exitu na
Litomyšl bylo zrušeno jako nadbytečné. Poslední vyhlášení na webu
města Litomyšl hovoří jasně. Ve stejném duchu je i článek na
idnes.cz. Exit Litomyšl sever je prostě vymazán z mapy. Je třeba
říci, že na tom máme spoluvinu, díky usnesení zastupitelstva města z
roku 2014 navržené starostou Jaroslavem Zedníkem, ve kterém
je práno, že si exit u Litomyšle nepřejeme. Tehdejší starosta Zedník byl
iniciátorem usnesení, ale třeba řící, že získal opravdu
rozhodující podporu v zastupitelstvu, takže si může sypat popel na hlavu
i celá tehdejší rada města a její podporovatelé. Byla to opravdu
hloupost, skočili jsme Litomyšlským na špek. Moc mě to
mrzí, byl jsem jediným zastupitelem, který toto nepodpořil a nepodařilo
se mi ani v září 2014 prosadit evokaci tohoto usnesení, když bylo
zřejmé, že bude pro budoucnost velmi škodlivé. Takže máme co jsme chtěli
a díky laxností vedení města Ústí n.O. se nám nepodařilo udělat nějaký
společný tlak na změnu. Je ovšem zajímavé, že v územním plánu
Pardubického kraje, respektive v Aktualizaci č.2., se stále s exitem (a
obchvatem Němčic) počítá a také hodnocení EIA, tedy vlivu dálnice na
životní prostředí je schváleno včetně tohoto exitu.
-
-
Krátkozraká politika Litomyšle.
-
Spočívá v tom, že důsledkem toho opatření bude to, že veškerá doprava ve
směru na dálnici, jistě větší než nyní, povede nadále kolem
litomyšlského zámku a dalšími zatáčkami přes město Litomyšl. Nevím,
jestli si tento důsledek v Litomyšli uvědomují a zda jim stojí ta
zatvrzelost v podobě zrušení exitu pro ČT a UO za to určitě nestojí. Na
jaře došlo k dohodě o přípravě náhradního napojení. Má být
ovšem krkolomné a nedůstojné, doprava osobních a dodávkových vozidel od
České Třebové na dálnici má v tomto případě být vedena po obslužných
(klikatých) komunikacích a ž k nejbližšímu povolenému exitu a ten by měl
být v případě nemožnosti zřídit exit Litomyšl sever až hodně daleko.
Toto má vyprojektovat do září SÚS Pardubického kraje a představit
veřejnosti. Je třeba říci, že v Litomyšli nechtějí vlastně ani toto, viz
prohlášení občanů z Kornice.
-
Je nejvyšší čas bouchnout do
stolu a být také slyšet.
-
V první řadě by to mělo být usnesení zastupitelstva města žádající
obnovení exitu Litomyšl sever. Bylo by ovšem dobré, kdyby se podařilo
prosadit toto stejné také v zastupitelstvu města Ústí nad Orlicí. Máme
se o co opřít - o původní text memoranda, kterým se města na severu
zřekla původně plánované dálnice a dovolila její vedení kolem Litomyšle,
také o stanovisko českotřebovských podnikatelů a usnesení valné hromady
Regionu Orlicko Třebovsko.
Dnes z těch ústupků pro města "na severu" zmíněných v memorandu z roku 2006 zbylo
opravdu jen málo. Nyní je léto a vše zdánlivě spí. V září však má být
připraveno náhradní řešení a začne diskuze o tom, zda je pro ŘSD
akceptovatelné či nikoliv. A současně bude 16.9. další jednání
zastupitelstva města.... (mm)
-
-
VESNICÍ ROKU PARDUBICKÉHO KRAJE JSOU LOZICE
-
Malá
nenápadná obec z Chrudimska letos obsadila 1. místo v soutěži
venkova "Vesnice roku Pardubického kraje 2019" a získala tak
zlatou stuhu, která bude zdobit zdejší obecní vlajku. Slavnostní
předání se konalo přesně o nedělním poledni. Starosta Jaroslav
Novotný, který je představitelem obce přes 40 let, neskrýval
dojetí. Není se čemu divit. Kritéria i následné hodnocení není
žádná legrace. Skutečně obec musí prokázat všestrannou péči o
rozvoj. Vítěz se pak může těšit z 1 milionu korun, který
získá od vyhlašovatele soutěže, kterým je
Ministerstvo pro místní rozvoj
zastoupené tentokrát náměstkem Davidem Koppitzem.
Pardubický kraj
přidává z krajského rozpočtu 500 tisíc korun.
Další ocenění:
Oranžová stuha za spolupráci obce se zemědělským
výrobcem - obec Vendolí
Zelená stuha za péči o veřejnou zeleň - obec
Radiměř, Bílá stuha za práci s mládeží - městys Trhová Kamenice,
Modrá druhá za společenský život - obec Koclířov.
-
-
Hledáme brigádníka, nejlépe důchodce, na údržbu zahrady u firmy SIGAS-CZ
s.r.o.,
U Koupaliště 605, Česká Třebová. Bližší informace poskytneme na tel. 465 533
028.
-
Vyšší odborná škola a střední škola zdravotnická a sociální Ústí
nad Orlicí
-
se sídlem: Ústí nad Orlicí, Smetanova 838, PSČ 562 01
-
nabízí vzdělávání v akreditovaných kvalifikačních kurzech:
-
Kvalifikační kurz – SANITÁŘ
-
180 hodin
Termín konání kurzu: 7. 10. – 6. 12. 2019
Cena kurzu: 7500,- Kč
-
Kvalifikační kurz – PRACOVNÍK V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH
- 164 hodin
Termín konání kurzu: 18. 11. 2019 – 30. 1. 2020
Cena kurzu: 7500,- Kč
-
Přihlášky přijímáme poštou nebo elektronicky.
Adresa školy: Vyšší odborná škola a střední škola zdravotnická
a sociální Ústí nad Orlicí, Smetanova 838, Ústí nad Orlicí, PSČ 562
01
Bližší informace a přihlášky
naleznete na webových stránkách školy
www.szsuo.cz
-
|