-
ČESKÁ TŘEBOVÁ, 29. srpna 2019
-

-
-
Po třítýdenní cestě,
zahrnující jízdu po železnici, řece i silnicích, dorazily v druhé
polovině srpna do Turecka první dvě ze šesti lokomotiv EffiShunter 600.
Cesta z výrobního závodu společnosti CZ LOKO v Jihlavě do Iskenderu na
pobřeží Středozemního moře proběhla bez výraznějších komplikací.
Lokomotivy nejprve dojely po kolejích do bratislavského přístavu, odkud
po Dunaji odpluly na palubě lodi do bulharského Ruse. Tam byly přeloženy
na silniční podvalník, na němž doputovaly do největších oceláren v zemi
Isdemir, kde si je převzali noví vlastníci.
-
Zde budou v náročném
hutním provozu nasazeny na středně těžký posun. Během tří let firma
İskenderun Demir ve Çelik (İskenderun železo a ocel) plánuje zvýšit
produkci až o 30 procent a právě kolejová doprava v tom hraje důležitou
roli.
-
„Součástí
této strategie se proto stal i nákup šesti nových EffiShunterů 600.
Tyto české lokomotivy jsou oproti dosud používaným ruským a čínským
mnohem efektivnější,“
říká Michal Schaffer, vedoucí obchodního týmu CZ LOKO zodpovědný za
země EU a Turecko.
-
První dvě lokomotivy
označené jako 723.710 a 711 byly vyrobeny v červenci a prošly všemi
testy. Jsou vybaveny silnějším spalovacím motorem CAT C27 (709 kW).
Hlavní rám je na podvozky uložen pomocí ploché torny, umožňující
projíždění oblouků o minimálním poloměru 60 metrů. Snížený průjezdný
profil v ocelárnách vyřešili konstruktéři CZ LOKO přemístěním
klimatizace do kabiny strojvedoucího a rozšířením vnějšího kamerového
systému.
-
„Ten obsluze zaručuje
dokonalý výhled před vozidlo. Součástí výbavy je také dálkové ovládání,
při kterém je na lokomotivě spuštěn optický výstražný systém. Oproti
běžnému provedení je rovněž dosazeno kombinované spřáhlo, umožňující
napojení typu hák a šroubovka nebo poloautomatickým SA3,“
doplňuje Michal Schaffer.
-
Akciová společnost CZ
LOKO exportuje zhruba 60 procent své produkce lokomotiv do 18 zemí.
V Turecku patří mezi její zákazníky také ocelárny Erdemir v Ereğli, kde
jezdí dvě lokomotivy 744.704 a 744.705. Státní dráhy TCDD pak využívají
dvě lokomotivy 741.708 a 741.709 jako „záchranářské“ v podmořském
železničním tunelu Marmaray pro případ mimořádných událostí, například
výpadku elektrické trakce.
-

-

-

-

-
|