- Parkoviště pod Peklákem je nyní uzavřené a bikeři musí parkovat
jinde kde se dá. Taková podivná značka je láká k parkování podél
přístupové cesty na Peklák, jejíž šířka je pro to ovšem, zcela
nedostatečná. Uvědomíme-li si že musí současně sloužit pro obousměrný
provoz a jezdí zde i velká nákladní auta, je jasné, že parkování na
trase je hazard. Daleko potřebnější by byla výzva k parkování dole před
stadionem. zde jsou však hromady hlíny... Velká informační tabule
u zakázaného vjezdu na parkoviště oznamuje, že se realizuje projekt
Singletrack Glacensis podporovaný dotací z EU. Že se současně
ještě daleko větší částkou podílí samotné město Česká Třebová, již
zřejmě nestojí za řeč. S pomocí dotace bude vybudováno cca 15 km lesních
cest pro bikery (singletracky) a rekonstrukcí projdou sjezdové
tratě v délce 4 km. K tomu bude ještě z dotace vybudována se 1/3
parkoviště. Na ty zbylé dvě třetiny parkoviště a nyní rozestavěnou
kanalizaci vedoucí z areálu Peklák přes areál Fotbalového klubu až dolů
k silnici už žádná dotace není, právě tato část se prostaví naše městské
peníze. Jedná se o tzv. "vynucené investice", bez kterých se to ostatní
nedá zkolaudovat. Při zdůvodňování výhodnosti investice do Pekláku nám
toto bylo jaksi zamlčeno.
- Práci, která je zachycena na snímcích (tzv. nástupní místo)
provádí Profistav Litomyšl. Kanalizace se buduje odspodu nahoru, již
byla postavena na úseku kolem dolního fotbalového hřiště, nyní se
pracuje v sousedství horní hrací plochy a na celé ploše parkoviště, kde
bude třeba vyřešit také odvod dešťové vody z jeho plochy a drenáže.
Budování singletracků a rekonstrukce sjezdových tratí bude řešit jiná
firma, která má s těmito tratěmi svoje zkušenosti.
-
-
-
-
-
-
|