10. – 17. 8. 2019

VOLEJBALOVÉ SOUSTŘEDĚNÍ Říčky 2. TURNUS.

Jak šel den po dnu na soustředění:
Dnes 10. 8. 2019 začal 2. turnus soustředění volejbalové oddílu Sokola Česká Třebová v Říčkách v O. horách. Doprava zafungovala bez problémů, takže nás autobus vysadil ve 14 hod.před chatou Karosa. V 15.15 byla informační schůzka a v 16.15 měl zašít odpolední tréninkový program. Vzhledem dešti, jsme se museli přesunout do útrob chaty a prováděli jsme cvičení na bosse a pak všichni účastníci posilovali s vlastním tělem. Po večeři jsme místo večerního turnaje provedli úplnou řadu strečinkového cvičení po zátěži.
Druhý den soustředění (11. 8. 2019) nám přinesl krásné sluneční počasí. Ranní společné rozcvičení od nejmenších kluků až po největší, byl inspirativní, tak jako společný turnaj starších žáků a juniorů. Všichni se snažili, bojovali a celý turnaj přinesl výsledky: 1.místo Svoboda, Sixta, 2.místo Šumbera, Štech, 3. místo Fišer, Sýkora. Nejstarší kategorie dnes hodně posilovala-ramenní klouby, kosterní svalstvo a dolní končetiny. Na kurtě jsme se věnovali odbití obouruč  vrchem. Složitá cvičení kluci hravě zvládali.
Třetí den soustředění (12. 8. 2019) začal mírným protažením na sluncem zalité terase. Rozcvičku vedl Tomáš Kalousek z družstva starších žáků. Dopolední program se odehrával u všech družstev v okolí chaty. Společná rozcvička na hřišti po snídani byla zakončena soutěžemi v družstvech. Výbornou taktiku při výběru hráčů do družstva zvolil Honza Kadlec, vybral si dva kluky z nejmladšího družstva a doplnil je dlouhány z družstva juniorů a tak bojovnost a nadšení nejmenších se somatickými předpoklady „dlouhánů“ slavili úspěch. Družstvo prohrálo pouze jeden, nebo dva závody. Družstvo st.žáků a ml.žáků mimo tréninku s míči na hřišti přidalo i kros a výběhy, junioři se věnovali HČJ-odbití obouruč spodem a smeči. Večerní turnaj se nekonal z důvodu deště, a tak jsme čas věnovali posilování v jídelně. Večer jsme shlédli volejbalová videa z MS mužů.
Ráno, po nočním dešti, nás uvítalo chladné počasí (13. 8. 2019). Rozcvičku dnes vedl Matyáš  Janda z družstva nejmenších kluků. Na klucích je znatelná únava, ale kluci se tomu nepodávají a makají. Dnes se Matyáš Homoláč nebál a šel si ověřit mezi juniory, zda ho trenér  naučil správně  bagr, a šel přijímat podání. Junioři se věnovali nácviku bloku a příjmu podání, starší žáci prováděli výběhy na sjezdovce a mladší žáci se učili základy rozběhu na smeč. Zítra je odpočinkový den, na který jsme naplánovali vycházku z Panského Pole do Říček přes pevnost Hanička a rozhlednu na Anenském vrchu.
Pátý den soustředění (14. 8. 2019) začal společnou rozcvičkou a na zahřátí organismu hráli kluci přehazovanou se specifickými pravidly. Tyto společné hry jsou viditelně prospěšné pro mladší kluky-když hrají se staršími kluky, tak makají na 150%. Dopoledne jsme ještě sportovali na hřištích a po dřívějším obědu jsme se přesunuli auty na parkoviště pevnosti Hanička na Panském Poli a pěšky přes pevnost a rozhlednu na Anenském vrchu jsme se vrátili na chatu Karosa. Výhledy byly dnes přenádherné a co jsme dělali cestou je vidět z přiložených fotografií. Rostou až jsme neměli jak houby nésti na chatu. Někteří hráči stále bez přestání sbírali, až jsme museli některé kluky vyhánět z lesa. Zvlášť vytrvalý byl hráč Karlos (děda mu jinak neřekne), který na můj dotaz, kam zase jde, když sešel z cesty do lesa,  odpověděl , že omylem zabloudil. Pak hráč zvaný Séba, opět s Karlosem předstírali potřebu jíti na malou, a zrovna do lesa, ale tou byla opravdu velká drzost…byl to pěkný den a myslím, že si děti odpočinuli.
Dnes nám přálo celý den počasí (15. 8. 2019). Slunce svítilo, ale zase nebylo tak horku, protože vál mírný vítr. Dnešní rozcvičku vedl Zdeněk Rejman a pak jsme se rozprchli na jednotlivá pracoviště. Junioři trénovali zpracování míče, smeč a podání. Také si odskákali poslední překážky a odběhli poslední kros a výběhy. Starší žáci pilovali souhru šestek a nejmenší se učili základy odbití obouruč spodem. Večer proběhl turnaj dvojic, který vyhrál Menc a Bělka.
Dnešním dnem (16. 8. 2019) soustředění kluků končí. Dopoledne jsme ještě trénovali především herní situace a ještě lehce potrénovali fyzičku. Odpoledne nás z kurtů vyhnal déšť a tak jsme posilování na bosse a s expandéry provedli v jídelně chaty. Zítra vyrážíme na turnaj do Písečné a starší žáci s mladšími odehrají poslední turnaj v Říčkách.
Poslední den soustředění byl ve znamení turnajů (17. 8. 2019). Mladší žáci a starší žáci je odehráli na kurtech v Říčkách, junioři na turnaji v Písečné. Do turnaje jsme přihlásili  2 týmy. Družstvo B-Kadlec Jan, Skřívánek L., Skřivánek V, Hruška, Lukáš, Bělka, a družstvo A-Štech Michal, Štech Míra, Svoboda, Šumbera, Sykora, Kadlec Michal, Resl. Turnaj splnil svůj cíl. V družstvu A se mladí kluci mezi zkušenými borci ohrávali a zápas od zápasu se lepšili, B družstvo odehrálo krásný zápas s Novým Jičínem A o postup do finále, a prohrálo jej o 2 míče a tak se o konečné 5.místo v turnaji utkalo naše A družstvo a B družstvem. Nakonec B družstvo zaslouženě vyhrálo 25:23, 25:21 v krásném bojovném utkání.