VIII. dopravní
konference v Pardubicích - čtvrtek 5. září 2019
Začátek jednání ve 13:00 hodin Kongresové centrum Afi palác Pardubice Hosté konference:
Program konference 13:30 - 16:30 hodin |
||||||||||||||||||
Témata letošní Dopravní konference jsou prakticky totožná s loňským ročníkem. Zatím jsem se zúčastnil II. - VII. ročníku konference a shledal, že to je vhodná záminka pro to, jak přilákat do našeho kraje představitele všech významných dopravních institucí v dopravě. Takovým významným cílem je stálé prosazování investic do Dopravního uzlu Pardubice, tedy vytvoření multimodálního centra, které spojí dopravu silniční, leteckou, železniční i vodní, byť za neuvěřitelné velkých investic. Je přitom sporné, zda bude mít potom takový uzel celostátní význam. Již v předstihu se řeší dopravní napojení takového budoucího překladiště na dálniční síť a přitom zatím není investor, který by takové dopravní centrum postavil a provozoval, nebude-li to stát, který je do této role soustavně a nenápadně tlačen. U nás v České Třebové máme kontejnerový dopravní terminál železnice - silnice s velkou výkonností, budovaný bohužel bez spolupráce s krajskými orgány. Komunikace k němu bohužel byly budovány až dodatečně a dokonce částečně i za naše městské peníze. To by se v Pardubicích stát nemohlo, protože kraj - to jsou přece v první řadě Pardubice. Je otázka, proč budovat kontejnerové překladiště v Pardubicích, je-li o 60 km dále v České Třebové a bude se navíc dále rozšiřovat. Zde pro tuto investici investora kupodivu máme. Ale není to holt v Pardubicích. Každá jiná překládka je marginální. Vodní doprava končí ve Chvaleticích a to ještě s problémy, letecká doprava v Pardubicích bude jistě jen zlomkem přepravy železniční. Zdá se mi tedy jet na konferenci do Pardubic zbytečné. Zase se dozvím stejné věci. Jediným bodem programu, o který stojím je v 15:30 hodin informace ředitele SÚS Pardubického kraje Ing. Miroslava Němce k problematice přivaděčů. Tam jsem zvědav, zda se dozvím něco nového k možnému přímému napojení České Třebové (a Ústí nad Orlicí) na dálnici. Zatím tyto zprávy povzbudivé nebyly a vycházely malé ochoty ŘSD a města Litomyšl pro obnovení již dříve schváleného exitu Litomyšl sever cokoliv udělat. Jediná iniciativa v tomto smyslu je možná pouze ze strany Správy silnic Pardubického kraje. To bude jediný důvod, pro který na konferenci pojedu. (mm - fotografie z loňské konference z 6.9. 2018) Ukázka krkolomného a drahého napojení multimodálního centra a přístavu na dálnici, s nutným přemostěním Labe:
|