Autobusy
najíždí v pondělí opět na prázdninový provoz
V souvislosti se zpřísněním opatření proti šíření koronaviru bude
na území Pardubického kraje od pondělí 26. října zaveden v autobusové
dopravě letní prázdninový provoz. Ten znamená snížení rozsahu přepravy
o přibližně 16 procent. Omezení by měla být platná do návratu žáků a
studentů do škol.
„Původním plánem nebylo omezovat autobusovou dopravu, avšak
vzhledem k dalším výrazným omezením pohybu osob jsme nuceni po debatě
s dopravci přistoupit i k tomuto opatření, které vejde v platnost
v pondělí 26. října s tím, že někteří dopravci nás informovali, že na
prázdninový provoz přejdou postupně v průběhu týdne. Jedná se o
nastavení letního prázdninového provozu, který nepočítá s cestami
školáků. Oproti běžnému jízdního řádu je zde snížení rozsahu
zajišťované dopravy o přibližně 16 procent. Jakmile však bude obnovena
školní docházka, uděláme maximum proto, abychom se vrátili do běžného
provozu,“ sdělil náměstek hejtmana pro oblast dopravy a dopravní
obslužnosti Michal Kortyš.
Změna jízdních řádů by se měla v nejbližších dnech objevit také
v rámci internetových portálů pro vyhledávání jízdních řádů
www.oredo.cz či
www.idos.cz.
V pondělí budeme moci vyrazit do Litomyšle
opět přes Zhoř
Rekonstrukce
12 kilometrů dlouhého úseku silnice II/358 mezi Českou Třebovou a
Litomyšlí se blíží ke konci. Od pondělí 26. října se na tuto silnici
budou moci v režimu předčasného užívání stavby vrátit řidiči, kterým
tak odpadne složitější objíždění přes Kozlov
a Pazuchu. Investice vyšla na 186 milionů korun včetně daně.
Pardubický kraj na tuto stavbu získal prostředky ze Státního fondu
dopravní infrastruktury.
Řidiči budou na silnici vpuštěni o měsíc dříve, než bylo původně
plánováno. „Režim předčasného užívání nám umožňuje vpustit dopravu na
silnici s předstihem. V tuto chvíli čekáme na kolaudační rozhodnutí na
katastru Litomyšle, které by mělo být vyřešeno začátkem listopadu.
Do konce října pak bude
dokončeno svislé a vodorovné dopravní značení a začátkem listopadu
budou dobalena všechna napojení na komunikaci a následně dokončeny
vsakovací příkopy, veřejné osvětlení v Němčicích
a výsadba aleje u Zhoře,“
nastínil další postup po otevření komunikace hejtman Martin Netolický.
Více ZDE
Opět "bývalý
okres".
Už jsem na toto téma psal vícekrát a asi zbytečně. Na webu OIK
TV je trvale připomínáno, že okres je bývalý a basta. Samozřejmě
to pravda není, okresy stále existují, zrušeny byly jen okresní
instituce a to ještě ne všechny, např. Okresní soud. Některé se pouze
přejmenovaly na územní pracoviště a podobně. OIK TV tedy šíří fake news
a to trvale a opakovaně. Třeba právě dnes, kdy se uvádí, že na území
"bývalého okresu" je nyní XY osob s diagnostikou COVID 19. Tedy na
území kterého bývalého okresu? Toho "malého" co existoval do roku 1960?
Ten už byl opravdu zrušený.... (mm)
Na konci
Skuhrova byl najednou konec silnice
Chcete dojet přes Skuhrov do Kanpovce, ale nemůžete. přijede na
konec Skuhrova a další cestu zatarasí opáskovaná křižovatka, Informace
pro motoristy při výjezdu z České Třebové uvedeny nejsou. Taková
situace byla v úterý 20. října.
Je dobře, že se zde práce pomalu dokončují nová silnice byla potřeba
jako sůl. ještě tak dát o uzavírce nějaké informace. Vyjádření
Pardubického kraje bylo vydáno pro autobusové linky, ale pro "obyčejné
motoristy nebylo žádné, také na městských webových stránkách bylo
jen upozornění pro občany Skuhrova. Motoristé nijak nebyli
upozorněni že silnice 31512 je ve dnech 19. a 20. 10. vlastně
slepou ulicí, která ve Skuhrově skončí bez možnosti dále pokračovat.
Nyní je vše vyřešeno, křižovatka je opět funkční a navíc má super
povrch. ..
-
Před 15 lety rekonstruovali v Ústí bazén za 74
milionů korun
-
V říjnu roku 2005 byla v Ústí nad Orlicí zahájena celková
rekonstrukce krytého plaveckého bazénu. Starý bazén vznikl jako
součást ZŠ Zdeňka Nejedlého na Štěpnici, vlastně jako tzv. "plavecká
učebna", byl vybudován jako občanská vybavenost sídliště Štěnice.
V České Třebové jsme si museli budovat bazén sami v akci Z. Mnozí si
na to dobře pamatují. kdo chtěl umístit dítě do mateřské školy,
musel odpracovat x brigádnických hodin..... Ústecký bazén měl
velikost 25 x 12,50 m s proměnnou hloubkou 0,9 až 1,6 m, 5
plaveckých drah a byl v provozu skoro 20 let. Rekonstrukce zcela
změnila jeho tvář. Nový bazén se v roce 2005 dočkal dvou podlaží a
mimo opraveného 25-ti metrového bazénu vznikl pro návštěvníky dětský
bazének, tobogán s délkou 84 metrů, vířivka a dvě parní kabiny. V
suterénu vzniklo relaxační centrum s parní kabinou a řadou dalších
odpočinkových míst. Návštěvníci mohou využít také venkovní střešní
terasu. Celá rekonstrukce trvala 14 měsíců a náklady dosáhly 74
milionů korun.
Poznámka. Na řadě je také rekonstrukce českotřebovského
bazénu, vlastně ji stále prodlužováním životnosti instalovaných
systémů oddalujeme. V příštím roce je nutná např. výměna kotlů (na
fotogtrafii). Po prohlídce se zjistilo, že ještě rok vydrží a tak se
letos místo toho rekonstruoval systém regulace a měření. Přestože
každý rok probíhá nějaká oprava, není možné životnost systému
prodlužovat do nekonečna. Můžeme si podle uvedených 15 let starých
údajů tipnout kolik to bude stát. Také ve Svitavách budou stavět nový
bazén. Za 220 milionů korun....
|