- ČESKÁ TŘEBOVÁ / JIHLAVA, 19.
října 2020
-
Koronavirová
pandemie sice přivřela některé hranice a pohyb zboží i osob značně
zkomplikovala, ale i přesto společnost CZ LOKO dokáže své lokomotivy
k zákazníkům dopravit. „Aktuálně jde o pět lokomotiv. Dva
EffiShunetry 1600 do Finska a na Ukrajinu a tři EffiShuntery 1000 do
Itálie,“ uvedl Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO. Za
nejsložitější přitom označuje především uvedení lokomotiv do provozu,
včetně zaškolení obsluhy, přímo u zákazníků.
- Dva EffiShuntery 1600, které
vznikly kompletní modernizací někdejších „čmeláků“, budou jezdit u
finského dopravce Fennia Rail a v ukrajinských železárnách ArcelorMittal
Krivoj Rog. Obě lokomotivy opustily Českou Třebovou v pravidelném
nákladním vlaku ČD Cargo. Ve slovenském depu Haniska pri Košiciach se
převázaly na podvozky širokého rozchodu 1520 mm (Ukrajina) a 1524 mm
(Finsko) a pokračovaly do svých cílových stanic přes přechod Čierna nad
Tisou/Čop.
- Tři nové stroje EffiShunter
1000, vyrobené v jihlavském závodě, posílí italské železniční dopravce
FNM (744.129 a 130) a EVM Rail (744.131). Počátkem příštího roku
společnost FNM převezme ještě další dvě lokomotivy. Z České Třebové nová
vozidla odjela vlastní silou do Břeclavi, kde si je přebral rakouský
dopravce.
- Pracovníci CZ LOKO, kteří
doprovázejí lokomotivy, musejí absolvovat test na covid-19, stejně jako
strojvedoucí. Úplné zavření ukrajinských hranic však znemožňuje zahájení
školení tamního personálu v železárnách ArcelorMittal.
- CZ LOKO se přitom musí
vyrovnat i s dalšími komplikacemi, způsobenými koronavirovou epidemií,
hlavně opožděnými subdodávkami komponentů. To ovlivňuje i výrobu
objednaných vozidel.
- „Snažíme se dělat maximum
pro udržení plynulého výrobního procesu, ale je to velmi komplikované.
Každý den se rodí nové a nové problémy, související s covid-19. Jakmile
se vyřeší, následující den přijdou další. Je to skutečně nesmírně
frustrující. Nicméně plně si uvědomujeme nutnost dodržovat bez výhrad
veškerá opatření, abychom neohrozili zdraví našich zaměstnanců a dalších
partnerů. To je dnes hlavní priorita,“ dodává Jan Kutálek.
Lokomotivy připravené v České
Třebové pro export do Finska a na Ukrajinu. V textu: lokomotivy pro
italského dopravce.
Převěšování podvozků na
širokorozchodnou trať v depu
Haniska
u Košic |