Písnička z Parníka na MF DNES         
MF DNES:  Co vůbec říkáte na to, jaký ohlas to vzbudilo? Už teď je poměrně veliký, ale nejspíš bude ještě sílit...
Pořád tomu nemůžeme uvěřit, jaký ohlas naše písnička vzbudila. Kdyby nám někdo na začátku celého projektu řekl, že nás budou tři dny po uveřejnění hrát v předních českých rádiích, asi bychom se mu vysmáli...
Pod naším klipem na youtube se hromadí různé komentáře. Většina je pozitivních, blahopřejných a hřejí nás u srdce. Některé ale rozpoutávají další diskusi na různá témata: jak jsou na tom teď rodiče..., jak se ti učitelé mají dobře, že si svoje platy nezaslouží za to, co předvádějí...., jak úsměvná jsou vystoupení některých učitelů v klipu... No, někde mi to nedalo a na komentáře jsem odpověděla... K mým odpovědím přibyly i nějaké laiky, tak jsem ráda...
 
MF DNES: Kde vznikla ta prvotní myšlenka, že oslovíte další učitele? Četl jsem, že se zapojili skoro všichni.
Pravda je, že do projektu se zapojila nakonec asi polovina učitelů. Ale i to považuji za úspěch. Možná by se jich zapojilo víc, ale byli příliš zaměstnáni přípravou distanční výuky , nebo si sami doma při natáčení technicky neporadili, nebo na takovéto projekty prostě nejsou.
Byla snaha zapojit co nejvíce učitelů, aby v klipu bylo vidět co nejvíce tváří naší školy. Kdo neměl odvahu zpívat a s příspěvkem souhlasil, natočil alesoň malý "taneček", aby pomohl rapujícím kolegům, aby nebyli na obrazovce v tu chvíli sami.

MF DNES:  Jak dlouho celý projekt vznikal? 
Projekt je odpovědí na výzvu našeho vedení školy, vymyslet projekt pro žáky za všechny výchovné předměty, které distanční výuka neřeší. Konkrétně myšlenku, že by si každá třída mohla přezpívat a přerapovat nějakou známou písničku, jsem kolegům přednesla v druhé půlce října. V pondělí 26. října jsme se na online poradě dohodli, že bychom si celý proces tvorby textu, nazpívání a tvorby klipu mohli vyzkoušet sami. S kolegyní Adrianou Vítkovou jsme spontánně začaly psát text na téma Online výuka. Adriana napsala text 1. sloky, já refrén. K tomu jsem další den dopsala 2. a 3. sloku. Třetí den jsme vytvořily ve dvojici první verzi pro naše kolegy a oslovily je s prosbou o spolupráci. Naše výtvarnice Lucie Šurá nakreslila k textu jednotlivých slok ilustrace, které videa doplňují. Videa jednotlivců jsem posbírala během jednoho týdne. Ve středu byla hotová audio-verze a ve čtvrtek byl hotový klip. Takže celkově vše trvalo 10 dní.

MF DNES: Když jste to již začali tvořit s ostatními, šli jste do toho rovnou s tím, že písničku pak uveřejníte na internetu?
Úplně původní záměr to nebyl. Chtěli jsme spíše vyzkoušet projít si tím procesem tvorby, abychom věděli, jak poradit našim žákům. Postupně mně docházelo, že když to video uveřejníme v MS Teams, tak ho naši žáci budou sdílet. Tak jsem navrhla, že bychom to měli nějak sdílet oficiálně, že se nemáme za co stydět. V pátek jsem pro účely zveřejnění založila náš školní youtube kanál a od té doby se dějí neuvěřitelné věci  :o)
 
Doufáme, že na našem kanále přibude v lednu 8 dalších klipů za každou naši třídu II. stupně.
Jsme sami zvědaví, jak se naši žáci s touto výzvou poperou...
 

Uvádíme elektronickou korespondenci redaktora MF DNES Marka Votke s autorkou klipu Ing. Pavlou Skopalovou.
Článek v definitivní redakční podobě potom můžete najít na idnes.cz na tomto odkaze ZDE