-
Lyžování jen
na běžkách
- A to musíte vyjet do hor, nejlépe do Jeseníků. není to nakonec
daleko. Běžky, také sáňky s sebou.....
-
-
Třebováci na
vycházkách
- V našem okolí na sníh nenarazíte, poslední zbytky poprašku rychle
roztály, A tak musíte do přírody vyrazit pěšky, což veřejnost činí možní
i ve velkém a to i v počtech, které jsou za hranicemi povolených
protiepidemických opatření. Skupinu turistů tak v až dvacetičlenné
skupině bylo možné spatřit v neděli odpoledne v Srnově, při procházkách
s dětmi i pejsky na Horách bylo jen možné litovat nařízení o uzavření
restaurací. Počasí prostě lidi lákalo do přírody
-
-
K "neochotě města" spolupracovat se
sousedy v
Podbranské
-
"Tak
máme opraveno", píše
Jiří Ducháček v lednovém vydání Českotřebovského zpravodaje. Budiž. Vše
opravdu neprobíhalo dle původních představ, jako málo co v letošním
roce. Některé problémy se síťaři ovšem zde vznikaly zcela neočekávaně.
Chtěl bych připomenout, že vše není tak jednoduché. Nebyla to totiž jen
investice města a Pardubického kraje. Podíleli se na ní také
správci sítí, kterým město v mnohém poručit nemůže. Proto také např.
nedošlo k celkové rekonstrukci plynovodu. Snad ještě nějaký čas vydrží.
Město a kraj jako investoři by možná mohli dodatečně zařazené akce
síťařů zrušit a nezahrnout do realizace, ale moc bychom si tím
nepomohli. Píše se o tom, že město nespolupracovalo a nenabídlo
sousedům možnost vjezdů ze zahrad. To mě opravdu dostalo! O každý sjezd
na veřejnou komunikaci je třeba žádat, žádost musí posoudit a povolit
dopravní inspektorát Policie ČR. Navíc se stavba realizovala podle
projektu, který byl projednán a zveřejněn, byl oceněn a byl podkladem ve
veřejné soutěži o tuto zakázku. Nebylo tedy možné jej při realizaci
měnit dle dodatečných požadavků ! Město, kraj a správci sítí byli
investorem, tedy tím kdo platí a případně rozhoduje o nutných
vícepracích, ale realizátorem byl dodavatel vybraný ve výběrovém řízení.
Kdo měl tedy sousedům vycházet vstříc? Sousedé byli účastníky
stavebního řízení a byli v této souvislosti kontaktováni. Jinak řečeno:
úvahy Jiřího Ducháčka jsou z říše pohádek. Myslím, že by to mělo být v
příštím vydání zpravodaje uvedeno na pravou míru. To už opravdu není o
čem psát? O spolupráci se sousedy by naopak mohli vyprávět třeba
pracovníci Vodárenské společnosti, kteří naopak na náklady města
rekonstruovali k některým objektům špatně vyřešené přípojky, i když to
dělat nemuseli, ale vzhledem k termínům stavby se to jinak udělat ani
nedalo. (mm)
-
-
Akciová
společnost CZ LOKO má za sebou úspěšný fiskální rok 2020.
- Za své výrobky a služby v něm utržila celkem 2,8 miliardy
korun, rekordní výši. Byla dokončena nová montážní hala v Jihlavě za cca
150 mil. Kč, do které se nyní přesouvá výrova nových lokomotiv. Je
to tedy tak, že se do Jihlavy koncentruje nová výroba a modernizace
lokomotiv a do České Třebové servis a údržba lokomotiv made in CZ LOKO,
soustředěné opravy a výroba komponentů. Tato specializace je
předpokladem pro dosahování dalších dobrých výsledků a snižování
provozních nákladů firmy Je to podmínka stability firmy a tím také
sociálních jistot jejich zaměstnanců. proto také v rámci firmy
došlo ke sloučení útvarů obchodu a nákupu pod jedno vedení stejně jako
výroby a servisu.
-
-
Zákazníci CZ
LOKO se budou moci projít virtuálním depem
- Společnost CZ LOKO zahájila unikátní projekt využívající virtuální
realitu. Pod názvem Virtual depo vyvíjí s pomocí externího dodavatele
on-line řešení, které umožní veřejnosti i zákazníkům detailní prohlídku
lokomotiv "Made in CZ LOKO" ve virtuální realitě. V klidu a bezpečí
domova budou moci vidět to, co bylo možné vidět pouze osobně na
veletrzích a výstavách.Současná protiepidemická opatření mní tak
zásadním způsobem uvažování při komunikaci se zákazníky i komunitou
fanoušků železnice. Aktuálně probíhají kódovací a testovací práce.
Spuštění hotové verze proběhne na jaře příštího roku. Dostupná bude přes
webové prohlížeče na adrese virtualdepo.cz.
-
-
Drážní hasiči
cvičili zásahy na lokomotivách.
-
Jak je uhasit
i dostat po vykolejení zpátky na trať.
- Součástí dodávané dokumentace lokomotiv je také manuál pro mimořádné
události. Hlavní část dokumentu se týká doporučených postupů pro zvedání
lokomotivy po vykolejení či nehodě. Je zde také specifikováno množství
provozních hmot a kapalin na vozidle z hlediska možného ohrožení
životního prostředí. Je zde také popsán způsob nouzového vstupu do
kabiny strojvedoucího v případě vyprošťování osob či nouzové zastavení
spalovacího motoru. je zde také detailní popis protipožárního vybavení
vozidla. pro ověření správnosti navržených postupů byl společností CZ
LOKO iniciován praktický výcvik jednotky drážních hasičů HZS Správy
železnic a vybraných zástupců ČD CARGO na vozidlech. Samotné cvičení
proběhlo od 22. do 24. září v obvodu bývalého depa a železniční stanice
České Budějovice Dva dny se konalo seznámení a nácvik postupů a
závěrečný den patřil ukázkám práce záchranářů pro média. Získané
zkušenosti bylo možné využít v praxi již o dva měsíce později při
vykolejení lokomotivy v Křižanově. Na podobném cvičení se zástupci CZ
LOKO podíleli také ve Slovinsku, kde se kromě zvedání lokomotivy
zkoušelo i usazení podvozku di pomocného manipulačního vozíku, který se
využívá např. při poškození nápravy nebo zadření nápravového ložiska.
-
-
Kraj čeká na
první anticovid vakcíny
-
Připravenost Nemocnice Pardubického kraje na očkování proti
koronaviru
byla hlavním tématem jednání hejtmana Martina Netolického s generálním
ředitelem společnosti Tomášem
Gottvaldem
a ředitelem pro zdravotní služby Vladimírem
Ningerem.
Kraj by měl prvních 975 vakcín obdržet oproti původním předpokladům až
31. prosince. Vedení společnosti informovalo hejtmana také o
aktuálních kapacitách nemocnic pro pacienty s koronavirem.
- „Před Vánocemi jsme měli informaci, že
975 vakcín dorazí do Nemocnice Pardubického kraje v pondělí 28.
prosince. Další termín byl úterý 29. prosince a nyní máme poslední
signál, že bychom mohli mít vakcíny poslední den letošního roku.
Bohužel se částečně opakuje situace z jara, kdy nemáme jasné informace
s dostatečným předstihem. Naše nemocnice je po technické stránce na
očkování připravena a uděláme maximum, aby po obdržení zásilky bylo
možné očkovat zdravotníky co nejdříve,“ řekl hejtman Martin
Netolický. „Je nutné mírnit možná přehnaný optimismus a vyvolávaný
dojem o schopnostech očkovat, protože nám chybí základní informace o
dalších dodávkách a zajištění personálních kapacit. Samozřejmě uděláme
vše, co bude v našich silách, ale musíme vědět, na čem jsme,“
sdělil hejtman Netolický s tím, že první vakcíny by měly být určeny
jak pro nemocnice akutní péče, tak Zdravotnickou záchrannou službu
Pardubického kraje.
- Očkování zdravotníků bude řešeno v rámci
stávajících kapacit Nemocnice Pardubického kraje. „V první fázi
očkování zdravotníků je cílem využít Pardubickou nemocnici a
dále nemocnice v regionu. V tuto chvíli jsme schopni na jedné očkovací
stanici očkovat šest až deset osob za hodinu s ohledem na
administrativu, dotazníkové šetření ve vztahu k anamnéze očkovaného a
samotnému očkování,“ uvedl generální ředitel Nemocnice
Pardubického kraje Tomáš Gottvald. Podle hejtmana Martina Netolického
bude nutné vytvořit síť regionálních očkovacích míst. „Jakmile se
dostaneme do fáze, kdy budeme očkovat širší veřejnost, musíme
připravit regionální očkovací stanoviště mimo areály nemocnic tak,
abychom zkrátili dojezdovou vzdálenost, urychlili samotný proces
očkování a celkově navýšili počty očkovaných za jeden den,“ řekl
hejtman Martin Netolický, podle kterého je nastavení funkční sítě
úkolem pro počátek ledna.
-
-
Bilanční rozhovor s hejtmanem Pardubického kraje
-
-
Co se v letošním roce povedlo?
-
Jak se kraj vypořádal s úkoly, které na něj přešly v souvislosti s
koronavirem?
-
Jaký je stav velkých investic?
-
Co můžeme očekávat v příštím roce?
-
Podívejte
se na poslední velký rozhovor roku 2020 na
facebookovou stránku Pardubického kraje ZDE
-
-
|