-
V pondělí 14.prosince se za
účasti zástupců Pardubického kraje a Správy a údržby silnic Pardubického
kraje uskutečnil další kontrolní den k výstavbě přivaděčů k dálnici D35.
Pardubický kraj má na základě memoranda od Státního fondu dopravní
infrastruktury na tyto stavby, které jsou vedeny jak v nových, tak
stávajících trasách silnic, přislíbenou částku 2,7 miliardy korun.
Předpokládané náklady na všechny úseky však nyní činí o více jak jednu
miliardu více.
- „Pro nás je v tuto chvíli
klíčové zvládnout především finanční stránku, protože předpokládané cena
jednotlivých staveb je v některých případech i násobně vyšší než je
dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Proto musíme za dané
situace, která není pro rozpočet kraje jednoduchá, hledat vnitřní
úspory, které se však nesmí projevit na kvalitě výsledného díla. Státní
dotaci využijeme maximálně a budeme u projektů řešit například etapizaci
tak, abychom v případě, že se jedná o modernizaci silnice ve stávající
trase, vyřešili prioritní úseky. I přes složitou situaci se nesmí
stavební činnost zastavit,“ uvedl hejtman Martin Netolický. Ten také
zmínil projekty, na které kraj získal finanční prostředky z evropských
fondů a přímo navazují na stavbu přivaděčů. „Dlouhodobě se snažíme
využívat všech dostupných zdrojů a v rámci výzev Integrovaného
regionálního operačního programu na modernizace silnic jsme byli velmi
úspěšní. Proto nyní v návaznosti na přivaděče řešíme například
navazující úsek silnice z Býště na hranici kraje či obchvat Sezemic,“
doplnil hejtman.
-
Propojení silnic D35 a I/35
Rokytno – Býšť
- Územní rozhodnutí na tuto
stavbu nabylo právní moci a v průběhu listopadu byla podána žádost o
stavební povolení. „Po dvou letech se nám podařilo vyprecizovat
smlouvu na odkup půdy s jedním vlastníkem. To je velký krok kupředu. Tím
by měla být tato stavební část u Rokytna připravena. V polovině příštího
roku by mělo být zahájeno výběrové řízení na zhotovitele stavby s
předpokladem zahájení v jeho druhé polovině,“ řekl náměstek hejtmana
pro oblast dopravy Michal Kortyš.
-
Přeložka silnice II/322 Černá za
Bory – Dašice
- Projektová dokumentace ve
stupni pro územní řízení je na tuto stavbu zpracována. Podání žádosti
o vydání územního rozhodnutí je podmíněno pořízením změn územního plánu
Pardubic, Hostovic a Dašic. „V případě Pardubic byla po dvou a půl
letech schválena změna územního plánu. V případě Dašic podal jeden z
vlastníků námitky do projednávání změn územního plánu města. Nehledě na
to však nyní probíhá zpracování rešerše na záchranný archeologický
výzkum,“ řekl hejtman Martin Netolický.
-
Napojení silnice II/322 na D35
MÚK Dašice
- Stavba má územní rozhodnutí
v právní moci. Běží záchranný archeologický průzkum mimo pozemky
vlastníků, se kterými nejsou v současné době vypořádány majetkoprávní
vztahy. „Ačkoliv jsem zastáncem dohody, tak musíme přistoupit
k vyvlastnění některých pozemků, a to z důvodů nadnesených požadavků ze
strany jejich vlastníků. Jedná se především o cenu pozemků, ušlý zisk a
finanční náhrada,“ řekl náměstek hejtmana Michal Kortyš s tím, že
komplikací v celém procesu je také úmrtí jednoho z vlastníků.
-
Modernizace silnice II/360 Ústí
nad Orlicí – Litomyšl
- Silnice II/360 z Ústí nad
Orlicí do Litomyšle je jedním z úseků, kde je cena stavby oproti dotaci
SFDI více než dvojnásobná. „Dotace fondu na tuto silnici je 100
milionů korun a nyní víme, že cena celého úseku přesáhne 220 milionů.
Proto si musíme říci, jaké úseky budou mít prioritu i s ohledem na
zajištění dopravní obslužnosti celé lokality. Proto se chceme potkat i
se starosty. Stavět bychom měli začít v příštím roce, protože stavební
povolení nabylo právní moci již v polovině května,“ řekl náměstek
hejtmana pro oblast investic Roman Línek.
-
Modernizace silnice II/358
Litomyšl – Česká Třebová
- Silnice za 186 milionů korun
byla uvedena do provozu na konci října a nyní probíhá přejímací řízení.
„V průběhu příštího roku plánujeme na výjezdu z České Třebové umístit
dynamické váhy pro on-line kontrolu projíždějících nákladních
automobilů,“ řekl náměstek hejtmana Michal Kortyš.
-
Napojení silnice II/312 na D35
MÚK Vysoké Mýto – západ
- Je zpracována studie
proveditelnosti a geotechnický průzkum. Celá stavba bude rozdělena na
tři samostatné etapy. Na přeložku silnici II/312 Vysoké Mýto sever –
Choceň včetně obchvatu Chocně byla podána žádost o EIA v červnu 2020.
„V současné době bylo vypořádáno přibližně 27 připomínek. V tuto chvíli
chybí jen hygiena, která je v této době logicky exponovaná jinými úkoly.
Projednání s ní se očekáváme během 14 dní,“ řekl náměstek hejtmana
pro oblast investic Roman Línek. V prosinci 2020 začne rozhodovací
proces EIA po vydání souhlasného stanoviska hygienické stanice. Po
schválení a ukončení procesu EIA bude navazovat zpracování technické
studie, jako podklad pro zadávací dokumentaci, na zpracování projektové
dokumentace pro územní řízení. „Dotace Státního fondu dopravní
infrastruktury na tuto stavbu je 1,2 miliardy korun a již nyní víme, že
na pokrytí celého úseku chybí přibližně 660 milionů korun,“ řekl
hejtman Martin Netolický s tím, že plánované dokončení celé stavby je do
konce roku 2027. Se zahájením výstavby vybraných úseků se počítá dříve.
-
Modernizace silnice II/312
Choceň – České Libchavy
- Územní rozhodnutí k této
stavbě bylo vydáno v červnu letošního roku. Na trase probíhá
majetkoprávní vypořádání a zároveň projekční práce ve stupni pro
stavební povolení. „Stavbu bude možné zahájit nejdříve ke konci roku
2022, protože silnice je navážecí trasou materiálu na úpravu
železničního koridoru v Brandýse nad Orlicí. Zároveň je určena jako
trasa náhradní autobusové dopravy,“ sdělil k této stavbě náměstek
Kortyš.
-
Modernizace silnice II/312 České
Libchavy – Žamberk
- Je vypracována projektová
dokumentace pro územní řízení. „V lednu příštího roku bude vypsáno
výběrové řízení na zpracovatele projektové dokumentace ve stupni pro
stavební povolení. Zároveň probíhají
majetkoprávní vypořádání. Stejně jako v případ úseku Choceň – České
Libchavy bude možné stavbu zahájit nejdříve na konci roku 2022,“
sdělil Roman Línek s tím, že samostatně řešenou stavbou hlediska
projednávání a inženýrské činnosti je na tomto úseku obchvat Mostku.
-
|