Investor získal povolení k předčasnému užívání stavby a stavba
mostu i navazující komunikace Podbranské a Hýblovy ulice je natolik
připravena, že je s opatrností průjezdná. Motoristům ze
čtvrtí za Třebovou odpadly dlouhé nepříjemné objížďky a tedy velké
osmi a půlměsíční trápení, které snášeli od března t.r. Předtím do 24.
3. 2020 bylo sice nutné projekt po mostním provizóriu, ale Ještě
bylo možné Podbranskou ulicí projet. Probíhá velké uklízení a
především likvidace mostného provizória. Stále je také uzavřena
jednosměrná část Lidické ulice pod náměstím, kde je třeba dokončit
dodláždění ploch a úklid nepořádku. Ve směru do parku a
pak dále do Benátek také není průchod otevřen. Stavbařům nelze upřít
snahu, pracuje zde hodně lidí, jistě si všichni přejí, aby bylo dílo
zdárně dokončeno. A podmínky pro práci v prosincovém počasí moc
dobré nemají.
Postavení provizorního ocelového mostu - listopad 2019
Uzavření starého mostu pro
dopravu - 3. února 2020
Uzavření cesty parkem od
Zámostí
do Benátek - 3.2. 2020
Uzavření
Podbranské
ulice pro automobilový provoz a stanovení dlouhé objížďky - 24.3. 2020
Uzavření dolní části
Hýblovy
ulice pro automobilový provoz (původně na 3 měsíce) - 23.7. 2020
Znovuotevření nového mostu,
Podbranské
a Hýblovy
ulice pro automobilový provoz - 4. 12. 2020
Náklady Pardubického kraje na přestavbu
mostu a komunikace 46 mil. Kč, Město investovalo do rekonstrukce
chodníků a veřejného osvětlení v Podbranské ulici (a také v ulici
Chmelnice) 7 mil. Kč a další prostředky investovala Vodárenská
společnost Česká Třebová za rekonstrukci vodovodů a vodovodních
přípojek a kanalizace. Další investice do přeložky kabelů NN a
VN zajistil ČEZ a Další prostředky investoval správce plynovodní sítě.
Prodloužení termínu stavby bylo způsobeno složitostí při rekonstrukci
inženýrských sítí a špatným stavem sítí a přípojek.
|