- Most byl postaven v r.1958 a
kromě zábradlí, které poškodili v r.68 ruské tanky, byl zdánlivě celkem
v dobré kondici, ale v rámci pravidelných mostních prohlídek byl
odborníky zařazen do kategorie V až VI, což je stav špatný až velmi
špatný. Proto se v posledních letech zde objevilo max. zatížení 9 tun,
předtím celá léta se nikdo s označením limitní tonáže nezdržoval.
Snad proto byla zpráva o nutné likvidaci mostu pro mnohé poměrně
překvapivá.
- Fotografií demolice
mostu mám velkou spoustu, ještě se k nim jistě vrátím. Byla to
"fotogenická práce" s trochou nostalgie. Vždyť mostní spojení obou břehů
Třebovky zde muselo být od nepaměti. Fotografická dokumentace mostu na
Třebovce je však až od roku 1900. Nový most, přes který se má běžně
jezdit podle slibu hejtmana nejdéle v listopadu však přinese novou
přidanou hodnotu v podobě nové moderní mostní konstrukce a dojde navíc i
k úpravě navazujících komunikací. Most samotný by měl být jistě
postaven dříve než v listopadu, problémem bude úprava navazující
Podbranské ulice a úprava obou předmostí. Foto Milan
Mikolecký, Petr Skopal a "mostová zpravodajka" Vojtěška Vohralíková (mm)
|