19.2. 2020 před desátou:

Osud mostu v  Lidické ulici je zpečetěn


Most byl postaven v r.1958 a kromě zábradlí, které poškodili v r.68 ruské tanky, byl zdánlivě celkem v dobré kondici, ale v  rámci pravidelných mostních prohlídek byl odborníky zařazen do kategorie V až VI, což je stav špatný až velmi špatný. Proto se v posledních letech zde objevilo max. zatížení 9 tun, předtím celá léta se nikdo s označením limitní tonáže nezdržoval.  Snad proto byla zpráva o nutné likvidaci mostu pro mnohé poměrně překvapivá. 
Fotografií  demolice mostu mám velkou spoustu, ještě se k nim jistě vrátím. Byla to "fotogenická práce" s trochou nostalgie. Vždyť mostní spojení obou břehů Třebovky zde muselo být od nepaměti. Fotografická dokumentace mostu na Třebovce je však až od roku 1900. Nový most, přes který se má běžně jezdit  podle slibu hejtmana nejdéle v listopadu však přinese novou přidanou hodnotu v podobě nové moderní mostní konstrukce a dojde navíc i k úpravě navazujících komunikací.  Most samotný by měl být jistě postaven dříve než v listopadu, problémem bude úprava navazující Podbranské ulice a úprava obou předmostí.  Foto  Milan Mikolecký, Petr Skopal a "mostová zpravodajka" Vojtěška Vohralíková  (mm)