-
- Pravidelně se schází na
kontrolních dnech zástupci Pardubického kraje se zástupci samosprávy a
zástupci Správy údržby a silnic, aby zkontrolovali postup prací
přivaděčů k budoucí dálnic D35. Jednání v polovině února se zúčastnili
náměstci hejtmana Roman Línek a Michal Kortyš.
- Po schválení územního plánu
v roce 2006 byla vyjasněna situace, kudy povede dálnice D35 mezi Vysokým
Mýtem a Moravskou Třebovou. V témže roce uzavřel Pardubický kraj
s Vládou České republiky memorandum. „Stát se zavázal k financování a
výstavbě přivaděčů z klíčových částí kraje,“ připomenul náměstek Roman
Línek, který stál u podpisu memoranda. V roce 2017 došlo ke
konkretizaci plánů výstavby a potvrzení částky 2,7 miliardy korun
určených na výstavbu potřebných komunikací.
- V současné době je hotová
projektová příprava na pět přivaděčů. Práce v úseku Choceň – Libchavy
na silnici II/312 jsou rozděleny na čtyři části a v úseku Černa za
Bory - Dašice na silnici II/322 na dvě části.
-
„Všechny přivaděče jsou ve
vysokém stádiu projektování. Probíhají povolovací řízení na správních
úřadech. Na úseku Litomyšl – Česká Třebová silnice II/358 se pracuje a
letos bude dokončen. Cena za výstavbu je 140 milionů korun. V letošním
roce by také měli začít práce na úseku Ústí nad Orlicí – Litomyšl
silnice II/360, který je v hodnotě 100 miliónů korun,“ sdělil Roman
Línek, náměstek odpovědný za investice
- Nejdelší a nejdražší úsek
v hodnotě (250 miliónů korun) by mohl byt započat v roce 2021. Zbývá
však vyřešit detaily, o kterých se intenzivně jedná. Jedná se nejen o
technické komplikace, ale čeká se také na rozhodnutí EIA. Je potřeba
vyřešit zanesení hlukových studií do projektové dokumentace nebo dořešit
majetková vypořádání.
- „Vedeme intenzivní jednání
jak s majiteli pozemků, tak s představiteli dotčených samospráv.
Snažíme se vyjít vstříc všem dotčeným stranám, ale především chceme
začít stavět co nejdříve,“ sdělil Michal Kortyš,“ náměstek odpovědný za
dopravu.
- Stejně postupuje vedení
Pardubického kraje i v úseku Černá za Bory – Dašice, silnice II/322. Zde
by se stavba za 500 miliónů korun měla začít stavět v roce 2022.
- Posledním stavební trasou je
propojení silnic D35 a I/35 (Rokytno -. Býšť) za 300 miliónů korun. „Na
tomto úseku nejsou dosud zcela vyjasněny požadavky zúčastněných stran, a
proto svolávám veřejné slyšení na úřadě. Chci všem objasnit způsob
výstavby a vyjasnit si, jaký význam má obchat pro obyvatele obce. Dále
jak se výstavba projeví na dopravní situaci, která má dopad až do
Královehradeckého kraje,“ dodal Michal Kortyš.
-
|