-
Na Pracovním
setkání Dopravy Pardubického kraje se bilancovalo a plánovalo
-
- Jakých výsledků v dopravě
bylo dosaženo v Pardubickém kraji v roce 2019, jaké jsou plány pro rok
letošní, nejen o tom se diskutovalo na Pracovním setkání Dopravy
Pardubického kraje. Schůzku v Kongresovém sálu Paláce Pardubice
uspořádala Hospodářská komora Pardubického kraje ve spolupráci s
náměstkem hejtmana zodpovědného za dopravu a dopravní obslužnost
Michalem Kortyšem.
-
-
„Na
setkání jsme se společně s přítomnými seznámili s výsledky předchozího
roku, tedy 2019. Mohu konstatovat, že se nám dost věcí podařilo.
Samozřejmě je mnoho i těch, které se dají zlepšit. Seznámili jsme se s
plány pro letošní rok. Pardubický kraj je připraven investovat
prostřednictvím Správy a údržby silnic více jak 1 miliardu do oprav
silnic druhé a třetí třídy včetně několika mostů,“ sdělil
náměstek hejtmana Michal Kortyš a dodal: „Samozřejmě jsou zde i
úskalí, která v tuto chvíli řešíme. Mohu jmenovat problematiku poničení
krajských silnic nákladní dopravou, jež naváží materiál pro stavbu
dálnice D35. V této věci jednáme s Ministerstvem dopravy.“
- Ve středu 4.3.2020 se uskutečnilo jednání na úrovni 1. náměstka
ministra dopravy, generálního ředitele ŘSD ČR a ředitele SFDI. Na
základě dohody a předložení potřebných dokladů, bude mít možnost
Pardubický kraj uplatnit po investorovi za loňský rok vynaložených 12
mil. Kč na odstranění havarijních poruch silnic. Škody způsobené
v letošním roce bude Pardubický kraj, respektive Správa silnic,
uplatňovat také u ŘSD ČR, které rozhodne o jejich oprávněnosti.
- „V letošním roce bych se chtěl zejména zaměřit na kvalitu a
technologii oprav silnic s možností aplikace technologií, jež by
prodloužily životnost oprav a finálního povrchu. Dozrál i čas na
umisťování vysokorychlostních vah pro kamiony na ty úseky, které chceme
chránit proti neúměrnému zatížení. Hlavně chceme pomocí těchto vah a
dopravních značek regulovat kamionovou dopravu,“ doplnil Michal
Kortyš.
-
- Roman Línek, 1. náměstek hejtmana zodpovědný za investice dodal:
„Letos krajská samospráva investuje do dopravy přibližně 2,8 miliardy.
Tato částka pochází z vlastních, ale i z evropských zdrojů. Zhruba 1,5
miliardy bude uvolněno pro dopravní stavby. Co se týká oprav a údržby
komunikací, zde bude využito 780 milionů.“
-
- Ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec
sdělil: „Rád bych poděkoval všem, kteří se podíleli na veškerých námi
uskutečněných stavbách, ať už projektantům, úředníkům či zhotovitelům.
Rok 2019 byl tím nejúspěšnějším za dobu existence SÚS Pk, tedy od roku
2002.“ Ředitel Němec se vyjádřil také k problematice poničených
krajských komunikací při obsluze výstavby dálnice D35. „Problematiku
zdevastovaných silnic registrujeme. Síť našich komunikací jsme na
počátku staveb zdokumentovali pomocí laserscanneru, který porovná stav
silnice před a po návozu materiálu vysokotonážními vozidly. Z rozdílu
stavu silnic zjistíme konstantu, která vyjádří rychlost opotřebení
vozidly stavby proti obecně užívaným komunikacím. Tento koeficient
poslouží k určení poměru, co zaplatí stát a co si kraj připlatí na lépe
provedenou opravu nebo rekonstrukci“, dodal Němec.
-
- Kromě celkové bilance dopravní tématiky, shrnutí využití autobusové
a drážní dopravy, se neopomnělo ani na obsluhu leteckou. Pardubické
letiště kupříkladu nahradilo zrušené lety do Londýna za lety na
Ukrajinu. Nově také nabízí rentgenové zařízení Cargo. Bohužel v těchto
chvílích je nízká poptávka cestujících z důvodu problematiky týkající se
koronaviru.
|