Jaké varianty nabízí SÚS Pardubického kraje

Třebovákům pro náhradní připojení na D35?


 
Vedeme dvojí boj:
První a důležitý je boj za obnovení exitu Litomyšl sever.
Přiznejme si, že to není příliš jednoduché. 
Některé body jsme v tomto boji získali, nicméně  zásadní rozhodnutí o tom, že bude do trasy dálnice zařazen nemáme a ŘSD ani nic takového neslibuje. 
Přesto nemá cenu se vzdávat. Stále zůstává v územním plánu Pardubického kraje včetně koridoru kolem Němčic pro připojení na tento exit
a souhlas s jeho vypuštěním nedalo ani Ministerstvo dopravy ČR.  Jenže jaksi v projektových dokumentacích se od roku 2015 vytratil...
 
Druhý boj jeveden o náhradní řešení. SÚS Pardubického kraje nechala připravit šest variant takového náhradního řešení, které jsou barevně vyznačeny.
Všimněte si, že se jedná jen o Českou Třebovou z Ústí nad Orlicí trasy variant nevedou.
Ústí nad Orlicí  ovšem tak silnou iniciativu k otázce dálnice nevyvíjí, čemuž se sám ovšem docela divím. 
Myslím však, že společným intenzivním působením bychom dosáhli víc.
 
Mapka znázorňuje 6 variant, 6 způsobů náhradního řešení.

Přiznejme si, že nás zajímá jen ta varianta, která přivede motoristy z České Třebové na D35 co nejkratším a současně nejrychlejším způsobem. 
Je to zřejmě "červená varianta", označená tedy jako číslo 4, která zavádí vozidla podél dálnice až na exit Řídký a dále směr Pardubice, Hradec či Praha.  Tento směr je pro nás nejdůležitější. 
Pojedeme-li směrem na Svitavy, Brno nebo na Olomouc, můžeme po I/14 a I/43, žádné náhradní řešení nepotřebujeme, nepojedeme přes Litomyšl.
Proto modrozelená a fialová varianta 5 nebo 6 je pro nás k ničemu.
Zelená varianta číslo 1 je dobrá pro Litomyšl, neboť odvede  motoristy a jejich vozidla ze Zámeckého návrší.  Bude stát peníze a v podstatě pro nás nic nevyřeší, opět se musíme vydat do ulic a křižovatek Litomyšle, trasa se tím vlastně nezkrátí, jde o vyhozené peníze.
O nic lepší není ani modrá varianta 2,  také hodně dlouhá, vedená mimo Litomyšl ale přes Kornici. 
(Myslíte, že v Kornici chtějí přivaděč na Českou Třebovou?
Kdybych si měl přece jen vybrat, vybírán řádné řešení spojené s vybudováním exitu Litomyšl sever, tedy "VARIANTU 7", o které není ani písmenko. 
Odborníci ovšem říkají, že na přivaděč k tomuto exitu  nebudou peníze.  
Považuju to  za výmluvu, tady se dle předložených návrhů utratí nemalé prostředky a výsledkem bude nevyhovující řešení. Ať variantu zpracují a ukážou rozdíly!
Žádné předložené řešení není dobré, jen některá jsou jen špatná a další ještě horší a zbytečná.  Je zřejmé, že pokyn k zadání byl vlastně jiný,  především omezit tranzit vozidel kolem litomyšlského zámku.  Jinak by nevznikly krkolomné varianty, připomínající způsob, kdy je třeba se podrbat za levým uchem pravou rukou. Myslím např. varianty 5 a 6 , ale také varianty 1 a 2. Nebylo tedy cílem usnadnit Třebovákům trasu na dálnici, ale (za každou cenu) odvést tranzit z místa, které je v Litomyšli nejvíce bolavé, tedy ze zámeckého návrší.  Kdyby nám chtěli usnadnit trasu na dálnici, vybudují exit Litomyšl sever (a také ve skutečnosti uleví sami sobě).  Už na to někdo přišel?
Nakonec ani nerozumím názvu celého zadání: "Variantní propojení D 35 (MÚK Janov) a I/14 v České Třebové" Kdo to vymyslel?  Opravdu  někomu v České Třebové záleží  na propojení s tímto mimoúrovňovým křížením u Janova? Při měření vzdáleností je MUK Janov pro nás sice nejbližším exitem, ovšem pro směr do Čech (a nakonec i pro směr na Moravu) jej používat nikdo nebude. Je spodivem, že ani jedna varianta neoprašuje MÚK Litomyšl sever, který by vše snadno vyřešil ... Mohli alespoň provést finanční srovnání o co by to bylo dražší (a zda vůbec). Výše byl zveřejněn jen detail z celé zveřejněné mapy, který nás nejvíce zajímá. 
Celá mapa je zde a popisuje také celé trasy variant 5 a 6: