-
-
-
Vedeme dvojí boj:
-
První
a důležitý je boj za obnovení exitu Litomyšl sever.
- Přiznejme si,
že to není příliš jednoduché.
- Některé body jsme v tomto boji získali, nicméně zásadní
rozhodnutí o tom, že bude do trasy dálnice zařazen nemáme a ŘSD ani nic
takového neslibuje.
- Přesto nemá cenu se vzdávat. Stále zůstává v územním plánu
Pardubického kraje včetně koridoru kolem Němčic pro připojení na tento
exit
- a souhlas s jeho vypuštěním nedalo ani Ministerstvo dopravy ČR.
Jenže jaksi v projektových dokumentacích se od roku 2015 vytratil...
-
- Druhý boj jeveden o
náhradní řešení. SÚS Pardubického kraje nechala připravit
šest
variant takového náhradního řešení, které jsou barevně vyznačeny.
- Všimněte si, že se jedná jen o Českou Třebovou z Ústí nad Orlicí
trasy variant nevedou.
- Ústí nad Orlicí ovšem tak silnou iniciativu k otázce dálnice
nevyvíjí, čemuž se sám ovšem docela divím.
- Myslím však, že společným intenzivním působením bychom dosáhli víc.
-
-
Mapka
znázorňuje 6 variant, 6 způsobů náhradního řešení.
- Přiznejme si, že nás zajímá jen ta varianta, která přivede motoristy
z České Třebové na D35 co nejkratším a současně nejrychlejším způsobem.
- Je to zřejmě "červená varianta", označená tedy jako číslo 4, která
zavádí vozidla podél dálnice až na exit Řídký a dále směr Pardubice,
Hradec či Praha. Tento směr je pro nás nejdůležitější.
- Pojedeme-li směrem na Svitavy, Brno nebo na Olomouc, můžeme po I/14
a I/43, žádné náhradní řešení nepotřebujeme, nepojedeme přes Litomyšl.
- Proto modrozelená a fialová varianta 5 nebo 6 je pro nás k ničemu.
- Zelená varianta číslo 1 je dobrá pro Litomyšl, neboť odvede
motoristy a jejich vozidla ze Zámeckého návrší. Bude stát peníze a
v podstatě pro nás nic nevyřeší, opět se musíme vydat do ulic a
křižovatek Litomyšle, trasa se tím vlastně nezkrátí, jde o vyhozené
peníze.
- O nic lepší není ani modrá varianta 2, také hodně dlouhá, vedená mimo Litomyšl ale přes Kornici.
- (Myslíte, že v Kornici chtějí přivaděč na Českou Třebovou?
- Kdybych si měl přece jen
vybrat, vybírán řádné řešení spojené s vybudováním exitu Litomyšl sever,
tedy "VARIANTU 7", o které není ani písmenko.
- Odborníci ovšem říkají, že na
přivaděč k tomuto exitu nebudou peníze.
- Považuju to za
výmluvu, tady se dle předložených návrhů utratí nemalé prostředky a
výsledkem bude nevyhovující řešení. Ať variantu zpracují a ukážou
rozdíly!
-
Žádné předložené řešení není dobré, jen některá
jsou jen špatná a další ještě horší a zbytečná. Je zřejmé, že
pokyn k zadání byl vlastně jiný, především omezit tranzit vozidel
kolem litomyšlského zámku. Jinak by nevznikly krkolomné
varianty, připomínající způsob, kdy je třeba se podrbat za levým uchem
pravou rukou. Myslím např. varianty 5 a 6 , ale také varianty 1 a 2.
Nebylo tedy cílem usnadnit Třebovákům trasu na dálnici, ale (za každou
cenu) odvést tranzit z místa, které je v Litomyšli nejvíce bolavé, tedy ze
zámeckého návrší. Kdyby nám chtěli usnadnit trasu
na dálnici, vybudují exit Litomyšl sever (a také ve skutečnosti uleví
sami sobě). Už na to někdo přišel?
- Nakonec ani nerozumím názvu
celého zadání: "Variantní propojení D 35 (MÚK Janov) a I/14 v České
Třebové" Kdo to vymyslel? Opravdu někomu v České Třebové
záleží na propojení s tímto mimoúrovňovým křížením u Janova? Při
měření vzdáleností je MUK Janov pro nás sice nejbližším exitem, ovšem
pro směr do Čech (a nakonec i pro směr na Moravu) jej používat nikdo
nebude. Je
spodivem, že ani jedna varianta neoprašuje MÚK Litomyšl sever, který by
vše snadno vyřešil ... Mohli alespoň provést finanční srovnání o co by
to bylo dražší (a zda vůbec). Výše byl zveřejněn jen detail z celé
zveřejněné mapy, který nás nejvíce zajímá.
-
Celá mapa je
zde a popisuje také celé trasy variant 5 a 6:
-
|