Českotřebovský deník 204/2020 (16/7)

Podivný letní koncert v Javorce

Ještě hodinu před koncertem slušně pršelo. Také příprava nebyla zcela jednoduchá. Pak se všechno pomalu vyjasňovalo. Kapela CONCRETE SAFARI měla zřejmě dost příznivců, aby za ní přišli do Javorky i ve špatném počasí. A tak se od nádraží trousily s úderem 18. hodiny skupinky, nakonec bylo tak čtyři  nebo pět desítek posluchačů. Propagace byla na facebooku. 
Pořadatelé z KC Petr Končický s Jiřím Preislerem poctivě otírali  mokré lavičky, aby si na ně ovšem vlastně nikdo nesedl. Posluchači absolvovali všechno dění vstoje, většina pěkně s půllitrem v ruce. V javorecké restauraci měli jistě radost. Někteří se seděli na zahrádce u hospody nebo i u hříbku. Po 18. hodině začala produkce diskžokeje (viz obrázek), zřejmě na zahřátí. Hudba byla bez jakýchkoliv komentářů. Po dotazech, kdy začne vlastní koncert skupiny jsem se po hodině diskotéky dozvěděl, že už vlastně probíhá. Nikdo jej nezahájil, neuvedl, nepředstavil se. Zvláštní způsoby. Asi se všichni dobře znají a takové věci jsou nadbytečné. Koncert byl přitom řádně nasmlouván Kulturním centrem, jako všechny ostatní a měl tedy mít obdobnou úroveň.
Kapela přišla s vlastním požadavkem na to, aby práci zvukaře pro koncert zajistil zřejmě na základě dřívější spolupráce Leoš Marek. Ten ovšem již přes rok s Kulturním centrem nespolupracuje, loni ve výběrovém řízení na obsazení nově vytvořené místo technika KC dostal přednost jiný uchazeč. Leoš Marek na zvukovou zkoušku přišel, ovšem bez zvukové aparatury, kterou kapela nezajistila. Zřejmě si mysleli, že KC je nějaká půjčovna, tak jako tomu bylo v ne tak dávné minulosti.   Kulturní centrum zajišťuje aparaturu jen s obsluhou vlastního technika. Vzhledem k tomu, že je nyní v KC ve všem skutečně pořádek, bylo možné toto nedorozumění rychle napravit a koncert mohl začít. Byl to (alespoň pro mne) dost zvláštní koncert. Jinak prezentovaný na facebooku, jinak na oficiálních plakátech. Možná to těm co přišli vyhovovalo, snad proto, že nic víc neočekávali... (mm)
 

Zvýrazněný přechod pro chodce  na Splavě

Po rekonstrukci komunikace a opatření pro bezpečnost chodců se přechod přestěhoval k nelibosti občanů z křižovatky o 15 metrů dál, kde je prý přecházení bezpečnější, motorista tam chodce lépe a včas vidí a můře reagovat.  Chodcům to vadí a tak velká část pokračuje v trase z Nového náměstí na Staré nebo naopak přímo po cestě a tedy mimo přechod. Nedělají dobře, je to na pokutu.  Jenže žádná zábrana tady není ani informace, že o kousek dál najdou ten opravdický a správně vyvedený přechod. Až do nynějška, kdy  se červenou barvou poloha přechodu zdůraznila.  Aby motoristé více viděli a snad také i chodci. Je to stejně absurdní. Přechody jsou pro chodce a mají za cíl omezit v přednosti motoristy a tady na Splavě  omezuje nová poloha přechodu i samotné chodce.  Přitom přechod by si chodci přáli i na trase ze Smetanovy ulice  ke spořitelně a naopak.  To by však bylo moc  přechodů za sebou a moc omezení. Přesto u Billy bylo možné na Litomyšlské udělat velmi blízko od přechodu alespoň "místo pro přecházení". Je otázkou, zda tam je legální, neboť přecházet vozovku blíž než 50 metrů od přechodu je proti předpisům. Podobně tomu je na dopravním terminálu, kde je přechod dole u Pernera, dále naproti schodům do Vinohradské a ještě mezitím další zbytečně zvýšené místo pro přecházení, které akorát ničí podvozky projíždějících vozidel, autobusy nevyjímaje. Pokud se ale nevzbouří ICOM, tak se nic nestane. Je nejvyšší čas tuto dopravní závadu odstranit. Beru to jako námět do dopravní komise.  Je to přece na místní komunikaci a je to zcela v pravomoci města. Přidávám letecký snímek z náměstí I.P. Pavlova v Praze, kde zůstaly pěkně přechody v trase a nikdo by si nedovolil je posunout  z křižovatky. Tím se vracíme na Splav s myšlenkou požádat z navrácení přechodu zpátky na své logické místo a zajistit takové zabezpečení, aby zde  mohl na nějakou výjimku být umístěn, i když by tam měly být třeba i semafory. Myslím, že z dopravních přestupků z měření rychlosti (Třebovice, v blízké budoucnosti i Česká Třebová, pokud to nebyly je plané sliby) bude tolik prostředků, aby se měly využít přímo pro zajištění bezpečnosti dopravy právě ve městě, kde to chodci chtějí a potřebují a na nic jiného. A ještě: Přidáme.li červené plochy před přechodem, měli bychom zajistit také řádné bílé vyznačení samotného přechodu a celého dopravního značení na trase přes celé město, červenými plochami vyznačme také přítomnost přechodů u Lidlu, u Kauflandu a u parnické školy.  Je to sice státní silnice, ale chodci jsou občané našeho města tak (pro ně) požadujme řádné dopravní značení jak má být. (mm)


Cestovní agentura CAM s.r.o., Ústí nad Orlicí,
M. R. Štefánika 234 tel.: 606 748 616 www.agenturacam.cz  

Opět jedeme do Chorvatska !  Termín 21.8. - 30.8.2020 nebo prodloužený pobyt 21.8. - 2.9.2020 (10nocí) - viz leták zde
nabízíme také cesty do Chorvatska vlakem i s možností ubytování - viz leták zde
Nabízíme pronájem apartmánů v Chorvatsku, celé pobřeží Jadranu, libovolný počet nocí,
nově apartmánovou vilu na ostrově Pag a v Biograd na Moru s možností polopenze - viz leták zde
Prodáváme pobyty se STÁTNÍ PODPOROU - viz leták zde i další možnosti
Také jsme zahájili pravidelné zájezdy do Polska-Kudova Zdroj nejbližší termín 23.7.2020. Dále vždy jedeme ve čtvrtek 20.8., 24.9., 22.10., 19.11., 10.12.
Nabízíme také letecké zájezdy do Bulharska (odlet i z Pardubic) dále do Řecka na všechny ostrovy 


Rekonstrukce kostela sv. Jakuba  - nové video Českotřebovského deníku

  publikováno15. 7. 2020 večer


Seminář pro podnikatele: jak postupovat v případě výskytu nákazy covid-19

Pardubický kraj ve spolupráci s Krajskou hospodářskou komorou uspořádal seminář pro zaměstnavatele v regionu. Hlavním tématem byla informovanost, prevence a správný postup v případě výskytu nákazy koronaviru uvnitř společnosti. V průběhu jednání, kterého se zúčastnil také ředitel Krajské hygienické stanice Pardubického kraje Antonín Vykydal, prezentovala své zkušenosti a postupy společnost IVECO z Vysokého Mýta.
„Zaměstnavatelé v našem regionu mají velký zájem na aktivní komunikaci s krajskou hygienou a našimi zdravotnickými zařízeními, a to jak v případě nastavení vnitřních pravidel v souvislosti s prevencí výskytu koronaviru, ale především v rámci samotného výskytu. Je jasné, že není možné vytvořit univerzální a vždy aplikovatelný rukovodič, ale je nutné nastavit základní pravidla pro informovanost o výskytu, ale také metodiku týkající se nastavování karantény u zaměstnanců,“ řekl hejtman Martin Netolický. „Osobně vnímám velmi důležitou úlohu Hospodářské komory, která je partnerem Vlády. Nesmí se stát, že dojde znovu k zastavení ekonomické aktivity a výroby jednotlivých závodů. Nejsem si jist, zda byla opatření Vlády právě s Hospodářskou komorou konzultována, ale jsem přesvědčen, že stejně jako s námi nikoliv. Poté jsme všichni sledovali noční tiskové konference, ze kterých nám již ráno vyplývaly úkoly,“ řekl hejtman Netolický.
Ředitel Krajské hygienické stanice Pardubického kraje Antonín Vykydal informoval zaměstnavatele o aktuální situaci v regionu. „K dnešnímu dni bylo na území Pardubického kraje evidováno 330 pozitivních případů, z toho 290 je uzdravených a osm zemřelých. Nyní evidujeme přibližně dva až tři pozitivní případy za den,“ řekl Vykydal. Ten také zaměstnavatele seznámil s postupem v případě pozitivního nálezu ve firmách včetně umisťování pracovníků do karantény a plánování testování.
V rámci setkání prezentovala svůj epidemiologický plán a preventivní opatření společnost IVECO z Vysokého Mýta. Generální ředitel Nemocnice Pardubického kraje a.s Tomáš Gottvald nabídl zaměstnavatelům možnosti PCR testů v rámci rozšíření kapacit odběrových laboratoří, a to i mimo stávající pracovní dobu.


Kraj nemůže ze svého financovat sanaci areálu v Transportě Chrudim

Jednou ze starých ekologických zátěží, které Pardubický kraj na svém území v posledních letech řešil, je areál bývalé Transporty Chrudim. O dokončení prací spočívajících v komplexní analýze rizik a likvidaci vrtů jednal ve čtvrtek na Ministerstvu životního prostředí hejtman Martin Netolický. Kraj v minulosti do sanace areálu a ochrany životního prostředí investoval stovky milionů korun.
„Stejně jako v předchozích letech jsme připraveni uvolnit finanční prostředky na dokončení sanace areálu. Nyní zbývá dokončit komplexní analýzu rizik a likvidaci vrtů v areálu. Ve spolupráci se společností Ekomonitor máme připravený projekt za přibližně 10 milionů korun a hledáme ve státu finančního partnera, který by nám mohl pomoci, protože v postkoronavirové době nemůžeme nést celé náklady jen my,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „V tuto chvíli ministerstvo identifikovalo dvě možnosti možné spoluúčasti. První z nich jsou evropské fondy, kde by mohla být teoreticky vyhlášena výzva z uspořených prostředků. Druhou možností je Státní fond životního prostředí, ze kterého jsme v minulosti čerpali například na sanaci areálu Vitky v Brněnci. V tuto chvíli jsme domluveni na přípravě memoranda se všemi dotčenými orgány, které jsou v areálu Transporty zainteresované,“ řekl hejtman Netolický.