Ještě hodinu před koncertem slušně pršelo. Také příprava nebyla zcela
jednoduchá. Pak se všechno pomalu vyjasňovalo. Kapela CONCRETE SAFARI
měla zřejmě dost příznivců, aby za ní přišli do Javorky i ve špatném
počasí. A tak se od nádraží trousily s úderem 18. hodiny skupinky,
nakonec bylo tak čtyři nebo pět desítek posluchačů. Propagace byla
na facebooku.
Pořadatelé z KC Petr Končický s Jiřím Preislerem poctivě otírali mokré lavičky, aby si
na ně
ovšem
vlastně nikdo nesedl. Posluchači absolvovali všechno dění vstoje,
většina pěkně s půllitrem v ruce. V javorecké restauraci měli jistě
radost. Někteří se seděli na zahrádce u hospody nebo i u hříbku. Po 18. hodině začala
produkce diskžokeje (viz obrázek), zřejmě na zahřátí. Hudba byla bez jakýchkoliv
komentářů. Po dotazech, kdy začne vlastní koncert skupiny jsem se po
hodině diskotéky dozvěděl, že už vlastně probíhá. Nikdo jej nezahájil,
neuvedl, nepředstavil se. Zvláštní způsoby. Asi se všichni dobře znají a
takové věci jsou nadbytečné. Koncert byl přitom řádně nasmlouván
Kulturním centrem, jako všechny ostatní a měl tedy mít obdobnou úroveň.
Kapela přišla s vlastním požadavkem na to, aby práci zvukaře pro
koncert zajistil zřejmě na základě dřívější spolupráce Leoš Marek. Ten
ovšem již přes rok s Kulturním centrem nespolupracuje, loni ve výběrovém
řízení na obsazení nově vytvořené místo technika KC dostal přednost jiný uchazeč. Leoš
Marek na zvukovou zkoušku přišel, ovšem bez zvukové aparatury, kterou
kapela nezajistila. Zřejmě si mysleli, že KC je nějaká půjčovna, tak
jako tomu bylo v ne tak dávné minulosti. Kulturní centrum zajišťuje
aparaturu jen s obsluhou
vlastního technika. Vzhledem k tomu, že je nyní v KC ve všem skutečně
pořádek, bylo možné toto nedorozumění rychle napravit a koncert mohl
začít. Byl to (alespoň pro mne) dost zvláštní koncert. Jinak
prezentovaný na facebooku, jinak na oficiálních plakátech. Možná to těm co
přišli vyhovovalo, snad proto, že nic víc neočekávali... (mm)
Zvýrazněný
přechod pro chodce na Splavě
Po rekonstrukci komunikace a opatření pro bezpečnost chodců
se přechod přestěhoval k nelibosti občanů z křižovatky o 15 metrů dál,
kde je prý přecházení bezpečnější, motorista tam chodce lépe a včas
vidí a můře reagovat. Chodcům to vadí a tak velká část pokračuje
v trase z Nového náměstí na Staré nebo naopak přímo po cestě a tedy
mimo přechod. Nedělají dobře, je to na pokutu. Jenže žádná
zábrana tady není ani informace, že o kousek dál najdou ten opravdický
a správně vyvedený přechod. Až do nynějška, kdy se červenou
barvou poloha přechodu zdůraznila. Aby motoristé více viděli a
snad také i chodci. Je to stejně absurdní. Přechody jsou pro chodce a
mají za cíl omezit v přednosti motoristy a tady na Splavě
omezuje nová poloha přechodu i samotné chodce.
Přitom
přechod by si chodci přáli i na trase ze Smetanovy ulice ke
spořitelně a naopak. To by však bylo moc přechodů za sebou
a moc omezení. Přesto u Billy bylo možné na Litomyšlské udělat velmi
blízko od přechodu alespoň
"místo pro přecházení". Je otázkou, zda tam je legální, neboť
přecházet vozovku blíž než 50 metrů od přechodu je proti předpisům.
Podobně tomu je na dopravním terminálu, kde je přechod dole u Pernera,
dále naproti schodům do Vinohradské a ještě mezitím další zbytečně
zvýšené místo pro přecházení, které akorát ničí podvozky
projíždějících vozidel, autobusy nevyjímaje. Pokud se ale nevzbouří
ICOM, tak se nic nestane. Je nejvyšší čas tuto dopravní závadu
odstranit. Beru to jako námět do dopravní komise. Je to přece na
místní komunikaci a je to zcela v pravomoci města.
Přidávám letecký snímek z náměstí I.P. Pavlova v Praze, kde
zůstaly pěkně přechody v trase a nikdo by si nedovolil je posunout
z křižovatky. Tím se vracíme na Splav s myšlenkou požádat z navrácení
přechodu zpátky na své logické místo a zajistit takové zabezpečení,
aby zde mohl na nějakou výjimku být umístěn, i když by tam měly
být třeba i semafory. Myslím, že z dopravních přestupků z měření
rychlosti (Třebovice, v blízké budoucnosti i Česká Třebová, pokud to
nebyly je plané sliby) bude tolik prostředků, aby se měly využít přímo
pro zajištění bezpečnosti dopravy právě ve městě, kde to chodci chtějí
a potřebují a na nic jiného. A ještě: Přidáme.li červené plochy před přechodem, měli
bychom zajistit také řádné bílé vyznačení samotného přechodu a celého
dopravního značení na trase přes celé město, červenými plochami
vyznačme také přítomnost přechodů u Lidlu, u Kauflandu a u parnické
školy. Je to sice státní silnice, ale chodci jsou občané našeho
města tak (pro ně) požadujme řádné dopravní značení jak má být. (mm)
Opět jedeme do Chorvatska ! Termín 21.8. -
30.8.2020 nebo prodloužený pobyt 21.8. - 2.9.2020 (10nocí)
- viz leták zde
nabízíme také cesty do Chorvatska vlakem i s možností ubytování -viz leták zde
Nabízíme pronájem apartmánů v Chorvatsku, celé pobřeží Jadranu,
libovolný počet nocí,
nově apartmánovou vilu na ostrově Pag a v Biograd na Moru s
možností polopenze - viz leták zde
Prodáváme pobyty se STÁTNÍ PODPOROU -viz letákzde
i další možnosti
Také jsme zahájili pravidelné zájezdy do Polska-Kudova Zdroj
nejbližší termín 23.7.2020. Dále vždy jedeme ve čtvrtek 20.8., 24.9., 22.10., 19.11., 10.12.
Nabízíme také letecké zájezdy do Bulharska (odlet i z Pardubic)
dále do Řecka na všechny ostrovy
Rekonstrukce kostela sv. Jakuba -
nové video Českotřebovského deníku
publikováno15.
7. 2020 večer
Seminář pro
podnikatele: jak postupovat v případě výskytu nákazy covid-19
Pardubický kraj ve spolupráci s Krajskou hospodářskou komorou
uspořádal seminář pro zaměstnavatele v regionu. Hlavním tématem byla
informovanost, prevence a správný postup v případě výskytu nákazy
koronaviru uvnitř společnosti. V průběhu jednání, kterého se zúčastnil
také ředitel Krajské hygienické stanice Pardubického kraje Antonín
Vykydal, prezentovala své zkušenosti a postupy společnost IVECO
z Vysokého Mýta.
„Zaměstnavatelé v našem regionu mají velký zájem na aktivní
komunikaci s krajskou hygienou a našimi zdravotnickými zařízeními, a to
jak v případě nastavení vnitřních pravidel v souvislosti s prevencí
výskytu koronaviru, ale především v rámci samotného výskytu. Je jasné,
že není možné vytvořit univerzální a vždy aplikovatelný rukovodič, ale
je nutné nastavit základní pravidla pro informovanost o výskytu, ale
také metodiku týkající se nastavování karantény u zaměstnanců,“ řekl
hejtman Martin Netolický. „Osobně vnímám velmi důležitou úlohu
Hospodářské komory, která je partnerem Vlády. Nesmí se stát, že dojde
znovu k zastavení ekonomické aktivity a výroby jednotlivých závodů.
Nejsem si jist, zda byla opatření Vlády právě s Hospodářskou komorou
konzultována, ale jsem přesvědčen, že stejně jako s námi nikoliv. Poté
jsme všichni sledovali noční tiskové konference, ze kterých nám již ráno
vyplývaly úkoly,“ řekl hejtman Netolický.
Ředitel Krajské hygienické stanice Pardubického kraje Antonín
Vykydal informoval zaměstnavatele o aktuální situaci v regionu.
„K dnešnímu dni bylo na území Pardubického kraje evidováno 330
pozitivních případů, z toho 290 je uzdravených a osm zemřelých. Nyní
evidujeme přibližně dva až tři pozitivní případy za den,“ řekl Vykydal.
Ten také zaměstnavatele seznámil s postupem v případě pozitivního nálezu
ve firmách včetně umisťování pracovníků do karantény a plánování
testování.
V rámci setkání prezentovala svůj epidemiologický plán a preventivní
opatření společnost IVECO z Vysokého Mýta. Generální ředitel Nemocnice
Pardubického kraje a.s Tomáš Gottvald nabídl zaměstnavatelům možnosti
PCR testů v rámci rozšíření kapacit odběrových laboratoří, a to i mimo
stávající pracovní dobu.
Kraj nemůže ze svého financovat
sanaci areálu v Transportě Chrudim
Jednou ze starých ekologických zátěží, které Pardubický kraj na
svém území v posledních letech řešil, je areál bývalé Transporty
Chrudim. O dokončení prací spočívajících v komplexní analýze rizik a
likvidaci vrtů jednal ve čtvrtek na Ministerstvu životního prostředí
hejtman Martin Netolický. Kraj v minulosti do sanace areálu a ochrany
životního prostředí investoval stovky milionů korun.
„Stejně jako v předchozích letech jsme připraveni uvolnit
finanční prostředky na dokončení sanace areálu. Nyní zbývá dokončit
komplexní analýzu rizik a likvidaci vrtů v areálu. Ve spolupráci se
společností Ekomonitor máme připravený projekt za přibližně 10 milionů
korun a hledáme ve státu finančního partnera, který by nám mohl pomoci,
protože v postkoronavirové době nemůžeme nést celé náklady jen my,“
uvedl hejtman Martin Netolický. „V tuto chvíli ministerstvo
identifikovalo dvě možnosti možné spoluúčasti. První z nich jsou
evropské fondy, kde by mohla být teoreticky vyhlášena výzva z uspořených
prostředků. Druhou možností je Státní fond životního prostředí, ze
kterého jsme v minulosti čerpali například na sanaci areálu Vitky v Brněnci.
V tuto chvíli jsme domluveni na přípravě memoranda se všemi dotčenými
orgány, které jsou v areálu Transporty zainteresované,“ řekl hejtman
Netolický.