-
Plánuje
se zahájení nové ledové sezóny,
-
také start
nového 14. ročníku CHL
- Plán spuštění provozu sezony 2020–21 na Zimním stadionu v České
Třebové je plánovaný na neděli 9.8.2020 ve 13:00 hodin veřejným
bruslením. Dále je již poměrně slušně zaplněn provoz na srpen 2020, ale
stále je prostor, pokud budete chtít nějaké volné ledy, vše objednávejte
u Davida Píši. Zahájení 14. ročníku CHL je plánované na polovinu září
2020, pevně věřím že nám do pořádání soutěže nezasáhne vyšší moc.
-
-
Základní
informace k zahájení CHL:
Soutěžní řády
zůstávají v nezměněné podobě
Herní systém
zůstává v nezměněné podobě
Sezona 2020-21
ponese název 14. ročník městské hokejové ligy CHL – „O putovní pohár
starostky města Česká Třebová“
Nasazení týmů do
soutěže dle výsledků 2. části z předchozí sezony (bude kopírovat
nasazení do 3. části), samozřejmostí je předpoklad, že se přihlásí
stejný počet týmů a také stejné týmy, pokud dojde k výpadku bude se celé
nasazení adekvátně posouvat, v případě nového týmu bude dle pravidel
nasazen na konec a dojde také k adekvátnímu posunu
Startovné budou
hradit pouze nové týmy, ostatní týmy z předchozí sezony startovné platit
nebudou (startovné se převádí z předchozí sezony), pokud se tým
z předchozí sezony nepřihlásí – startovné propadá ve prospěch ostatních
týmů
Platby za
neodehrané zápasy v sezoně 2019-20 budou započítány do 1. platby,
dotčené týmy již David Píša informoval
Přihlášky (kdo
ještě neposlal) do 7. 8. 2020
Soupisky do 14.
8. 2020
Startovné do 24.
8. 2020 (nové týmy)
Připomínky
k soutěžním řádů přijímáme do konce 31. července 2020, poté už nebudou
připomínky akceptovány
Cena za soutěž
může být upravena na základě počtu přihlášených týmů, ale
nepředpokládáme tuto variantu
Ve čtvrtek
30. července má městské krematorium 50. narozeniny
Půl století dlouhá historie už něco znamená. Jiná krematoria jsou
starší, ale také mladší. Tak např. nejbližší pardubické krematorium
zahájilo provoz již v roce 1923, brzy tedy oslaví "stovku". To
českotřebovské vzniklo díky odvážnému rozhodnutí tehdejšího
ředitele komunálních služeb Česká Třebové Lexy, který rozšířil
původní projekt výstavby obřadní síně tak, že do projektu byla
přidána také kremační linka s médiem propan - butan. Využil uvolnění
možností dané mnohokrát vzpomínaným rokem 1968. Soudruzi v Ústí
n.O. mu to tehdy nemohli zapomenout. Výstavba
tehdy stála celkem 981 tisíc Kčs. Provozovatelem krematoria
byly nejdříve Sdružené služby města Česká Třebová, ze kterých vlivem
centralizace a normalizace vznikl nejdříve oblastní podnik služeb a
později Okresní podnik služeb. Od roku 1978 se změnilo médium na
svítiplyn, od poloviny osmdesátých let pak na zemní plyn. Stížnosti na provoz krematoria byly prakticky od počátku, v době
normalizace však tlumené. Velké problémy se řešily s představou
okresního podniku služeb v letech 1989/90. Krematorium bylo v té době
vlastně státním majetkem, města svůj žádný majetek ještě
neměla.
Do majetku města bylo městské krematorium vloženo
rozhodnutím odboru regionálního rozvoje Okresního úřadu v Ústí nad
Orlicí v říjnu 1993. To byl již okresní podnik služeb v likvidaci.
Soukromá pohřební služby Alice Hurtové pak provozovala městské
krematorium na základě smlouvy z března roku 1994, uzavřené
tehdy na 15 let. V roce 2009 byla potom tato smlouva prodloužena ještě o
dalších deset let. Pronájem, správněji pacht, byl ukončen 31. 3. 2019
rozhodnutím o dalším neprodloužené této smlouvy.
Od 1. dubna
přechází úkoly provozovatele na městskou společnost Eko Bi, která musela
nejdříve provést poměrně rozsáhlou modernizaci budovy a zařízení a
současně získat všechna oprávnění k činnosti, jde o činnost
licencovanou. Od října 2019 je v provozu obřadní síň, od listopadu
také krematorium. Jedno z podmínek činnosti je omezit počet spalů na
1000 ročně. To se daří plnit díky omezení regionu působnosti
n a současný okres Ústí nad Orlicí.
K 50 letům činnosti
českotřebovského krematoria připravuje Českotřebovský deník
videodokument. Bude uveden ve čtvrtek 30. července, 50 let po otevření
krematoria a obřadní síně veřejnosti. (mm)
Otevření
provozní budovy tvrze Bouda
Uskuteční se v úterý 4. 8. od 11 hodin. Otevření se zúčastní kromě
hejtmana Martina Netolického také starostové okolních obcí či zástupci
provozovatele budovy v čele s Martinem Ráboněm.
Městská knihovna v srpnu -
ukázka toho nejzajímavějšího:
Matyldino pohádkohraní v Javorce - 5. srpna od 16 hodin
Čtenářský průkaz v chytrém telefonu
Letní bonus pro čtenáře – výpůjční doba na 45 dní
Zámeček u Lanškrouna je na prodej
Opravdu je
okolí Zámečku bez známek světlé budoucnosti. O problémech informuje
Orlický deník:
Realitní kancelář nabízí věž, která zbyla z kdysi rozsáhlého
barokního zámku rodu Lichtenštejnů a pozemky kolem za
13,79 milionu korun.
"Nejde o to získat peníze, mým cílem je najít někoho, kdo bude
ochoten, ale hlavně schopen celou věc dotáhnout do konce,“ řekl
Deníku majitel Zámečku architekt Přemysl
Kokeš. Zdevastovanou památku s oficiálním názvem Nový zámek koupil
se svým společníkem Jiřím Vávrou v roce 2004 od města Lanškroun za
symbolickou tisícikorunu s podmínkou, že zámek bude opraven a bude
sloužit i pro cestovní ruch.
Po řadě oprav včetně zajištění statiky byl po třech letech Zámeček
otevřen pro veřejnost. Rekonstrukce však stála hodně peněz a pro
další rozvoj lokality začali vlastníci hledat strategického
partnera, kterého nesehnali a nezískali ani dotace o které žádali.
Příjezd z Zámečku je nyní smutný, bez jakékoliv směrové značky,
přesto zde funguje stále průvodce a prodej, v době mé návštěvy
sem přišla skupina dětí na prohlídku sklepení, které ze zámku
zůstalo. Zámeček není na katastru Lanškrouna, ale Rudoltic, které
před lety v okolí Zámečku budovali rozsáhlou bytovou kolonii. Není
od Lanškrouna daleko, ale působí izolovaným dojmem. Má ovšem do
budoucna potenciál k dalšímu rozšíření. Takže nakonec to koupí
developer.
Veteráni se vydají na spanilou
jízdu, také do České Třebové
Vojensko-historická
akce Cihelna se v letošním roce uskuteční v nezvyklé podobě a
milovníci vojenské techniky se tak místo do Králík přesunou
k televizním obrazovkám. Pardubický kraj však našel řešení, jak ukázat
co nejvíce lidem historická vozidla. Za podpory hejtmana Pardubického
kraje Martina Netolického se uskuteční 15. srpna Spanilá jízda
vojenské historické techniky.
„I přes nelehkou situaci
se nám podařilo zorganizovat akci, která alespoň částečně nahradí
milovníkům vojenské techniky populární Cihelnu a zároveň podpoří
cestovní ruch na Králicku.
Fanoušci historie se mohou
těšit na dvě desítky vozidel. Ty vyjedou z Králík a přes Jablonné nad
Orlicí, Žamberk,
Letohrad, Ústí nad Orlicí, Českou Třebovou, Lanškroun, Červenou Vodu,
Dolní Moravu se vrátí zpět na náměstí v Králíkách.
Jedná se o celodenní akci
a věřím, že vozidla udělají divákům radost po celé trase,“ sdělil
hejtman Martin Netolický. Vozidla mají v plánu vyjet v 8 hodin a
vrátí se v 18 hodin. „Na trasu dlouhou 140 kilometrů se vydají dvě
desítky strojů. Jedná se o kusy předválečné, válečné i poválečné.
Kromě osobních vozidel se představí i motocykly nebo tahače. Pouze
Tatra 141 vzhledem k jejím technickým možnostem absolvuje pouze trasu
z Červené Vody do Králík,“ prozradil organizátor akce Martin Ráboň.
V České
Třebové bude kolona parkovat od 13 do 13:30 hodin na parkovišti u
zimního stadionu. Přijďte se podívat!
Pardubický
kraj patří do zelené oblasti tzv. "semaforu"
Kraje požadují
od vlády větší informovanost
V souvislosti
s přijímanými opatřeními proti šíření
koronaviru
se v pondělí odpoledne sešla skrze videokonferenční hovor Asociace krajů
České republiky s premiérem Andrejem
Babišem
a ministry Janem Hamáčkem a Adamem Vojtěchem.
Hejtmané
se zajímali především o semafor stupňů pohotovosti. Ty budou
vyhodnocovány v rámci okresů. Na stupně pohotovosti budou navazovat
konkrétní opatření.
„Bohužel jsme se znovu dozvěděli o plánovaných opatřeních z tiskové
konference, a proto jsme chtěli jako hejtmani znát konkrétní podobu
návrhu. Samozřejmě uděláme pro ochranu veřejného zdraví maximum, ale
musíme být včas a detailně informování, protože následně se na nás
obrací občané, ale i další instituce a zaměstnavatelé. Tento postoj
sdílíme například s panem primátorem Hřibem,“ řekl hejtman. „Právě
zaměstnavatelé požadují jasnou metodiku, jak bude postupováno v případě
umisťování zaměstnanců do karantény. Pan premiér přislíbil, že bude tuto
záležitost debatovat s hlavní hygieničkou,“ uvedl hejtman Martin
Netolický.
Hejtmané mají v co nejkratší době také připravit seznam zásob
jednotlivých osobních ochranných prostředků. „Naše krajské hmotné
rezervy jsou umístěné přímo na úřadě. Jedná se však o zlomek materiálu,
jelikož ještě v průběhu nouzového stavu jsme předzásobili naše školy,
ale i další organizace tak, aby jim byl materiál dostupný co nejdříve,“
řekl hejtman.
Spolu s ním se jednání zúčastnil také radní pro zdravotnictví
Ladislav Valtr. „Do konce tohoto týdne spolu s kolegy z jiných krajů
sdružíme informace o aktuálních zásobách osobních ochranných prostředků,
které jsou jak v našich skladech, tak v jednotlivých organizacích.
Předzásobení provedla také Nemocnice Pardubického kraje. Zásoby budou
poměřovány ke stávající spotřebě. Pokud by se vyskytlo také v našem
kraji větší ohnisko, je jasné, že spotřeba bude rapidně narůstat.
S tímto je nutno počítat,“ řekl radní Valtr a dodal: „Kromě toho si ve
velmi krátké době znovu prověříme naše vlastní i smluvní kapacit
laboratoří a odběrových míst. Budeme chtít také dále vylepšovat
pravidelnou vzájemnou informovanost mezi kraji. To samé však
očekáváme od centrálních orgánů směrem ke krajům.“
Finálové kolo druhého ročníku Ceny Contipro
Konalo se 23. července v areálu východočeské společnosti za účasti osmi
nejlepších diplomantů, kteří představili svoje práce z oblasti
biomateriálů, tkáňového inženýrství a regenerativní medicíny. Odborná
porota nakonec vyhlásila dva vítěze. Zuzana Oulehlová i Jiří Doubek si
odnesli odměnu sedmdesát tisíc korun.
Porota
v soutěži dbala především na odbornou kvalitu práce, přínos pro současný
stav poznání, ale také na samotnou úroveň prezentace. Vysokou úroveň
prací potvrzují i konečné výsledky. Nejlepší práce ve druhém ročníku
byly nakonec dvě. Sedmdesát tisíc korun získala Zuzana Oulehlová se svou
prací Vývoj planárních nanovlákenných vrstev pro nové aplikace v
gastrointestinální chirurgii a také Jiří Doubek, jenž svůj výzkum
zaměřil na kostní cementy na bázi fosforečnanu vápenatého.
„Oboru tkáňového inženýrství jsem se věnovala už ve své bakalářské práci
i ve svém volném čase, proto jsem se rozhodla pokračovat v tématu i ve
své diplomové práci. Se svou prací jsem byla úspěšná už v soutěžích na
univerzitě a moje vedoucí práce mi poradila, abych se přihlásila do Ceny
Contipro. Cenná pro mě byla zejména zkušenost prezentovat svou práci
před odborníky z praxe,"
říká Oulehlová.
„Byla to více méně náhoda, že jsem se dostal k tomuto tématu, protože
obor materiálových věd není u nás na Farmaceutické fakultě v Hradci
Králové běžný, ale setkal jsem se s ním na pobytu v zahraničí v rámci
programu Erasmus. Člověk si při účasti na takovéto soutěži uvědomí, že
výzkum je i na ostatních univerzitách a fakultách na úžasné úrovni a v
průběhu prezentací jsem měl dokonce pocit, že sem ani nezapadám, že
prezentace ostatních jsou ještě na vyšší úrovni. Jsem tedy velmi mile
překvapený, že můj výzkum porota ohodnotila až takto pozitivně,"
přibližuje své pocity po vítězství Doubek.
Třetí
místo a odměnu dvacet tisíc korun si odnesl Patrik Bouřa, který
prezentoval práci Příprava a charakterizace strukturovaných a
biodegradabilních materiálů. O vítězství bojovali i studenti, kteří s Contiprem
dlouhodobě spolupracují
O dva dny dříve porota hodnotila další diplomové práce, které ale
vznikly ve spolupráci se společností Contipro. „Abychom zachovali
nestrannost, vyhlašovali jsme dvě kategorie. Mezi studenty, kteří s námi
dlouhodobě spolupracují, zvítězila Eva Trejtnarová s diplomovou prací
Syntéza a funkční in vitro screening antimikrobiálních peptid, druhé
místo obsadila Andrea Exnerová a třetí skončila Monika Štěpánová.
Děvčata obdržela finanční odměnu ve výši padesáti, dvaceti a deseti
tisíc korun,“ shrnula manažerka vzdělávacích programů Contipra Eva
Myšáková.
Městská knihovna
Česká Třebová hledá nového kolegu či novou kolegyni
Co požadujeme od vás:
•
mít pozitivní vztah k práci s lidmi, zejména mládeží
•
systematičnost, důslednost
•
organizační schopnosti, komunikativnost, týmová spolupráce
•
moci pracovat minimálně 2 dny v týdnu do 18 hod., 1× v měsíci v sobotu
•
řidičské oprávnění sk. B výhodou
•
ochotu dále se vzdělávat
•
min. ukončené středoškolské vzdělání
•
velmi dobrá znalost práce na PC
•
praxe v oboru vítána (není podmínkou)
•
chuť zkoušet trendy moderního knihovnictví, např. základy jednoduchého
programování (Ozoboti a další), 3D tisk...
Co my nabízíme vám?
•
práci na zkrácený úvazek s možností rozšíření na celý
•
zaměstnanecké benefity
•
příjemný kolektiv
•
možnost dále se vzdělávat, účast na konferencích apod.
Náplň práce:
• komplexní
správa výpůjčního pultu knihovny
•
komunikace s uživateli knihovny
•
zajišťování služeb knihovny
•
vyhledávání dokumentů, práce s katalogy a knihovním open-source systémem
Koha
•
v případě potřeby zastupitelnost na jednotlivých odděleních (práce s
různými věkovými kategoriemi uživatelů, zejména mládeží)
•
příprava a lektorování vzdělávacích akcí.
Předpokládaný termín nástupu: září 2020 nebo dle dohody.
Jestli
vás nabídka zaujala, neváhejte a zašlete svůj životopis a motivační
dopis na gabriela.bohackova@moderniknihovna.cz.
Těšíme se na setkání a případnou spolupráci.
|