-
Maďarský
nákladní dopravce CER Cargo Holding, člen holdingu L.A.C., rozšířil svou
flotilu lokomotiv o český EffiShunter 1000M. První ze dvou objednaných
vozidel jeho představitelé převzali včera v jihlavském závodě CZ LOKO.
Druhé bude následovat v září.
- „Zajištění spolehlivé a dobře fungující
nezávislé trakce na maďarském a slovenském trhu pro nás má strategický
význam. Právě nezávislá trakce nám na zdejších železničních sítích
přináší jednoznačnou konkurenční výhodu. Proto posilujeme náš dieselový
park spolehlivými lokomotivami CZ LOKO,“ řekl László Horváth,
předseda představenstva CER Cargo Holding. Ten se po české společnosti
ČD Cargo stal druhým vlastníkem této lokomotivy a prvním zahraničním.
-
Podle
Josefa Gulyáse, generálního ředitele CZ LOKO, jde již o čtvrtý typ
lokomotivy, kterou firma holdingu CER Cargo dodala během posledních tří
let. „Na maďarském trhu proto vidíme obrovský potenciál,“ dodal.
Dopravci už firma dodala lokomotivy EffiLiner 1600, EffiLiner 3000 a
EffiShunter 1600.
- Lokomotiva EffiShunter 1000M (řada 742.71x)
představuje komplexně zmodernizované vozidlo ČKD řady 742, kde se
technicky a konstrukčně vychází ze špičkových parametrů lokomotiv CZ
LOKO. Zjednodušeně řečeno jde o EffiShunter 1000 postavený na platformě
původních lokomotiv 742. To jim zajišťuje efektivní provoz a údržbu.
- CER Cargo Holding chce prostřednictvím
dceřiné společnosti CER Slovakia nasadit první EffiShunter 1000M na
Slovensku a v Česku. Druhý pak bude provozovat primárně CER Hungary.
Vzhledem k rozšíření obchodních aktivit se plánuje nasazení v Maďarsku a
Chorvatsku. Proto jsou lokomotivy standardně vybaveny bezpečnostními
systémy INDUSI a MIREL. V případě potřeby lze nainstalovat i evropský
systém ETCS.
- Lokomotivy EffiShunter 1000M mají nově
řešené například kapoty s věžovou kabinou strojvedoucího nebo spalovací
motor CAT 3508 C o výkonu 1000 kW. V CZ LOKO aktuálně naplno běží výroba
padesátikusové série pro ČD Cargo.
|