-
Český
výrobce lokomotiv CZ LOKO zdolalo další historický milník, když brány
jeho výrobních závodů opustilo v pořadí již 1111. drážní vozidlo. A to
lokomotiva EffiShunter 600 pro společnost ČEPRO. Ke slavnostnímu předání
a křtu došlo v Loukově na Kroměřížsku, kde má významný český distributor
pohonných hmot jeden ze svých skladů s
plně automatizovaným
terminálem pro autocisterny. Právě tento areál bude lokomotiva
obsluhovat. Jde již o třetí stroj, který si firma od CZ LOKO pořídila.
V předchozích případech šlo o ES 600 a ES 700.
-
Podle Jana Duspěvy,
generální ředitel ČEPRO, význam železniční dopravy pro obsluhu firemních
skladů roste. „Především v době odstávek domácích rafinérií
zmanipulujeme o stovky procent více vagónů. Díky tomu zvládneme udržet
stabilitu českého trhu pohonných hmot,“ uvedl. Připomněl přitom, že
s provozem vozidel od tradičního českého výrobce na firemních vlečkách
panuje velká spokojenost.
-
„Po technické i
provozní stránce jde o prvotřídní vozidla. Výrazně se nám díky nim
snížily provozní náklady,“ potvrdil během převzetí jubilejní
lokomotivy František Todt, provozní ředitel a člen představenstva ČEPRO.
To patří mezi významné hráče na trhu s
ropnými
produkty. Součástí jeho distribuční sítě je 17 skladů pohonných hmot,
napojených na tři rafinérie, přes 1200 km produktovou a také na 200
čerpacích stanic EuroOil.
-
„Kdyby mi někdo před
dvaceti lety řekl, že vyrobíme lokomotivu s pořadovým číslem 1111,
nevěřil bych mu. Za tu dobu jsme se však neuvěřitelně posunuli dopředu.
Dnes vyrábíme lokomotivy na základě vlastního know-how, tady u nás
v České republice. Jsem pyšný na všechny naše zaměstnance, kteří se na
tom podílí a jsou garancí dalšího rozvoje firmy,“
uvedl Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO.
-
Z původní opravny
lokomotiv regionálního významu, která v polovině 90. let doslova
bojovala o přežití, se dnešní CZ LOKO stalo evropskou dvojkou ve výrobě
nových motorových posunovacích lokomotiv. Firma má vlastní vývoj,
konstrukci, výrobu i komplexní servis. Přes 60 procent produkce
lokomotiv, splňujících nejpřísnější evropské normy TSI, přitom exportuje
již do 19 zemí dvou kontinentů.
-
Fotografie z předání 1111. lokomotivy z CZLOKO (Effishunter 600):
Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO a František Todt, člen
představenstva ČEPRO, a.s.
|