-
Taneční škola
na ligovém soutěžním víkendu v Praze.
-
- O víkendu 16. a 17. října se po delší
odmlce v Praze konala podzimní ligová soutěž CDO Hip Hop sóla, dua,
malé skupiny a battle. Zisk bodů z těchto soutěží se započítává do
celkového žebříčku a je podmínkou k zisku nominací na MČR.
- V sobotních ranních hodinách se tedy výprava 36 tanečníků, trenérů,
doprovodů a rodičů vydala směr Praha Vinohrady. Nadšení a radost z
návratu k tomu co je baví, byla vidět na každém z nich, i přes
vysilující přípravy všech 36 tanečníků. Za přísných protiepidemických
opatření se otevřely brány sportovní haly pro všechny tanečníky z Čech a
po té již záleželo na každém z nich, jaké bodové či medailové umístění
získá. Zveřejňujeme pouze medailová a finálová umístění spolu s postupy
do semifinále.
Výsledky a fotoreportáž najdete
ZDE
-
Taneční škola
na ligové soutěži street dance battle v Praze
-
- V neděli 17. října se pětice tanečníků opět
vydala do Prahy na STREET BATTLE CDO. Na Elišku Konkolovou, Péťu
Kabátovou, Anežku Kalábovou, Dídu Landovou a Martina Prossu čekala
nelehká situace.
V juniorské kategorii, kde reprezentovali Taneční školu, bylo přihlášeno
na 125 soupeřů.
Ze základní preselekce se do battlu podařilo postoupit Martinovi, který
po té ještě vybojoval postup do TOP 16. Zde ho však vyřadil celkový
vítěz této soutěže Šipoš Sebastian z LOLA´S DANCE OLOMOUC.
I ostatním tanečnicím se dařilo a dokázaly v nabité konkurenci vybojovat
tato umístění:
Anežka 43.- 46. místo, Dída s Péťou skončily shodně na 79. - 84. místě a
Eliška obsadila 89. - 99. místo.
- Všem tanečníkům gratulujeme. Šárka Prossová
-
Pavel Langhans
aktuálně
-
-
Lavičky na
Podhorce
- Krásný podzimní den mě vylákal vyzkoušet
lavičky na parkovišti u Podhorky. Jsou mnohem pohodlnější než ty u
kostelíčka. Širší sedák a lepší sklon opěradla. Jen ta výška. Nožičky
mi opět bimbaly nad zemí. Jen nevím, proč pohled na parkoviště a ne na
řeku. Asi si musíme zvykat, že parkoviště teď budou všude. Škoda jen,
že takové lavičky nejsou po městě. To je to, po čem volají senioři,
bohužel to neříkají na těch správných místech. Lavice, kterých je po
městě plno, jsou jen pro dekoraci. Na sezení pro starší obyvatele
opravdu nejsou. Fotku zatím nemám, je to pořád staveniště. Ale dala
jsem se tam do hovoru s dvěma "kluky" co tam bydlí. Jeden stavbu
chválil, druhý ne. Opravoval si tam branku na zahrádku, kterou musel
posadit výš. Udělala se tam nová silnice a chodník a nikoho
nezajímalo, že to je výš a že se lidi nedostanou na zahrádky. Bude tam
asi i problém s vodou, protože místo do řeky to poteče do zahrádek.
VV
-
-
K cyklostezkám
-
Naposledy
se cyklostezka otevírala v roce 2008. Nyní to koncem října tedy po 13
letech dostane vlastně další pokračování a cyklisté tak budou moci
projet málo frekventovanými ulicemi města podél Třebovky od Lhotky až
do Rybníka a bezpečně. Zatímco tu první cyklostezku garantoval svazek
obcí Orlicko-Třebovsko, tu novou si financujeme společně s Rybníkem
sami. Na tu "starou" třináctiletou dodnes platíme nemalé
částky za její údržbu a platili jsme podílem - ne zrovna malým - také
splátky úvěru, ze kterého byla postavena. Letos na tento Region Orlicko Třebovsko z našeho rozpočtu jde 967 tisíc korun (!).
Z toho
tvoří členský příspěvek 20 Kč/obyvatele jen cca třetinu toho
výdaje, zbytek je tedy vlastně přípěvek na provoz a údržbu cyklostezky
směr Lhotka. Tady tento nový úsek na Podhorce budeme mít na starosti
sami a myslím, že se dokážeme postarat bez prostředníka dobře a
hospodárněji. Domnívám se také, že nový úsek cyklostezky na Podhorce
je projektován jako důkladnější a dokonalejší proti té první stezce
před 13 lety...
- Stavba vychází z projektu, kterému musí odpovídat. Tedy i
výška zhotovené příjezdové komunikace (na obrázku) není určena
libovolně a lze očekávat, že stejně jako jinde bude úroveň
vozovky stanovena na základě výpočtů a měření. Podobně výška
cyklostezky na Podhorce v terénu je stanovena projektem a všude kolem
trasy jsou propustky a drenáže a na příjezdové cestě je kanalizace. Asi by nebylo dobře, aby voda z
okolních pozemků vytékala na ulici a zde případně v zimě namrzala. Na
nové komunikaci jsou obrubníky a nově zřízené kanalizační vpustě.
Nemyslím, že by tedy odtud voda tekla do okolních zahrádek. (mm)
-
Po městě
jezdil stovkou, nezvládl řízení a naboural dvě auta.
-
Policisté
z oddělení hlídkové služby Ústí nad Orlicí v úterý 5. října 2021
odpoledne pronásledovali řidiče, který nereagoval na jejich
výzvu k zastavení. Když prováděli hlídkovou činnost v České Třebové,
všimli si vozidla značky BMW, které v minulosti již policejní hlídce
ujíždělo, a řidič z vozidla tehdy utekl. Tentokrát však skončil
v rukách policistů. Pronásledovaný ujížděl ulicemi České Třebové
několik minut, a to až stokilometrovou rychlostí. Někteří
kolemjdoucí museli uskakovat, aby do nich vozidlo nenajelo. Jeho
jízda skončila až ve chvíli, kdy nezvládl řízení a v ulici Hýblova
naboural do dvou zaparkovaných vozidel. Ani v té chvíli se ale
nechtěl vzdát, vystoupil z auta a dal se na útěk. Policista byl ale
rychlejší a za použití hrozby namířenou střelnou zbraní a zákonných
výzev muže zajistil.
- Následně bylo všem zúčastněným jasné, proč řidič před hlídkou
ujížděl. Dvacetiletý muž nebyl vlastníkem řidičského oprávnění, byl
na něj vydán příkaz k zatčení a provedený orientační test na jiné
návykové látky byl pozitivní na amfetamin/metamfetamin. Jediné, co
v tu chvíli bylo správně, byl negativní výsledek testu na alkohol.
- Na základě příkazu k zatčení a následnému rozhodnutí Okresního
soudu v Ústí nad Orlicí putoval muž do vazební věznice.
- Před správním orgánem se bude zpovídat jak řidič vozidla, který
ujížděl policistům, boural, neuposlechl výzvy a měl pozitivní
orientační test na drogy, tak i jeden ze spolujezdců. Ten totiž na
místě hlídce uvedl, že řidiči půjčil své vozidlo přesto, že věděl,
že nemá řidičák.
-
Přiloženo video PČR.
-
O očkování proti koronaviru byl
v Pardubicích velký zájem
-
Středeční očkování
prostřednictvím očkovacího kamionu se v Pardubicích těšilo velkému
zájmu. Z toho důvodu se ve čtvrtek v prostoru Univerzity Pardubice
zopakuje. V souvislosti se zhoršující se epidemickou situací
zpracovávají Nemocnice Pardubického kraje opatření pro případ, že by
došlo k většímu šíření viru v kraji.
- „Aktuální čísla ukazují zhoršující se tendenci v celé České
republice, a proto jsme již minulý týden vyzvali na bezpečnostní komisi
Rady pro očkování zástupce NPK, a. s. k předložení plánu koronavirových
opatření v našich nemocnicích. Včera jsem o tom ještě hovořil s
generálním ředitelem našich nemocnic. Musíme být připraveni na situaci,
kdy bude potřeba hospitalizovat v našich nemocnicích více pacientů,“
řekl hejtman Martin Netolický.
- Možná také v souvislosti s vyšším šířením nákazy byl dnes v
Pardubicích velký zájem o očkování prostřednictvím očkovacího kamionu.
„Zájem na Univerzitě Pardubice i u vlakového nádraží předčil naše
očekávání. Proto bude kamion u univerzity také ve čtvrtek od 9 hodin.
Zároveň jednáme o dalším celodenním umístění kamionu u vlakového nádraží
vzhledem k jeho dobré dopravní dostupnosti. Také jsme začali jednat o
aktivaci případných dalších očkovacích míst v regionu,“ řekla náměstkyně
hejtmana pro zdravotnictví Michaela Matoušková.
-
-
Dálniční
přivaděče u Dašic mají vyřešené pozemky
- Pardubický kraj pokračuje
v přípravách na vybudování dálničních přivaděčů v okolí Černé za Bory a
Dašic na silnici II/322. Významným milníkem je dořešení výkupu pozemků s
jedním z klíčových vlastníků. Dílčí jednání ještě probíhají v návaznosti
na pozůstalostní řízení po původních vlastnících.
-
„Na silnici II/322 řešíme dvě samostatné
stavby. Tou první je úsek z Černé za Bory do Dašic a druhý z Dašic až po
napojení na mimoúrovňovou křižovatku na D35. Prvním důležitým momentem v
rámci příprav bylo, že město Pardubice v září loňského roku po 2,5
letech schválilo změny svého územního plánu. Na to navázala změna
územního plánu v města Dašice z jara letošního roku,“ řekl hejtman
Martin Netolický s tím, že v případě obou staveb je nyní předpokládaná
hodnota vyšší, než schválená dotace dle uzavřeného memoranda. „V případě
úseku z Černé za Bory je nyní předpokládaná hodnota téměř 340 milionů
korun, což je o 140 milionů více. U napojení na mimoúrovňovou křižovatku
u Dašic se pohybujeme na částce 560 milionů korun, zatímco v roce 2017
byla vyčleněna memorandem částka 248 milionů korun bez daně. Nejen o
těchto stavbách budeme chtít se Státním fondem dopravní infrastruktury
jednat, jelikož v souhrnu jsme na rozdílu, který přesahuje jednu
miliardu korun,“ uvedl hejtman Netolický.
- Náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš poděkoval samosprávě
města Dašice za součinnost. "Pan starosta a jeho kolegové odvedli velmi
dobrou práci v rámci majetkoprávních jednání a přípravy změny územního
plánu, za což jim patří naše poděkování," řekl Kortyš.
-
|