Českotřebovský deník 347/2021 (10/12)
VAKSTAV nesplnil termín rekonstrukce vodovodu a kanalizace na Křibě
Rekonstrukci vodovodu a kanalizace v úseku délky cca 115 metrů zahájil VAKSTAV Jablonné nad orlicí až poměrně pozdě  na podzim a není tedy divu, že jej překvapila zima. Jde sice ulici bratří Čapků na Křibě, kde není silný provoz a kde je možné uzavřený úsek snadno objet, ale termíny prací být co možná nejkratší. Také prodlužování doby stavby do prosince, kdy již není možné zaručit kvalitně odvedenou práci naznačovalo, že se stanovený termín uzávěrky těžko podaří splnit. Firma nakonec nastoupila na práce nejméně o 10 dnů později. Letos zima začala již v listopadu, ale na něco takového by měli být dodavatelé stavby připraveni. Na fotografiích je stav uzavřeného úseku ulice dnes 11. prosince, včera měla být stavba dokončena. 

Začíná platit nový grafikon: Do Brna se přímo vlakem nedostanete!  
Hlavní změna nového grafikonu, která se také týká frekvence projíždějících vlaků přes Českou Třebovou je pořerušení tratě 260 u Blanska. Od nového jízdního řádu tedy od 11. prosince dochází na jeden rok k přerušení průjezdnosti železniční tratě č. 260 Česká Třebová - Brno a to mezi stanicemi Blanko - Bílovice, resp. Brno.  Všechny rychlíky, které nebyly přesměrovány na trať vedoucí před Havlíčkův Brod budou končit v železniční stanici  Blanko a následně bude doprava do Brna zajištěna pomocí autobusových linek. Speciální linka pojede na trati přímo do Brna k hlavnímu nádraží, zvláštní linka do Králova Pole, Další speciální linky nahradí regionální železniční dopravu  např. do Adamova a dalších obcí severně od Brna. Veškeré informace o této tzv. "Velké železniční výluce" Blansko-Brno  jsou dále uvedeny  v tomto textu nebo ve zvláštním článku včetně jízdních řádů náhradní autobusové dopravy.  Ráno od 5 hodin do osmi a odpoledne se dostanete z Blanska do Brna přímým autobusem linky XS2B autobusem cca v desetiminutových intervalech, dopoledne cca 3x za hodinu. Zajímavé je, že existuje i autobusová náhradní doprava Blansko - Brno pro noční rychlík Jiří Bouda, která přijíždí do Blanska po druhé hodině v noci. Z Brna se také dostanete autobusem i pro první brzký tamí rychlík  linky "Svitava" dojíždějící ve 3:38 z Blanska, který pak ve 4:38 přijíždí do České Třebové. Podobně je zachována trasa rychlíku Brněnský drak, který  ovšem vyjíždí z Blanska ve 4:29 a z ČT odjíždí na Prahu v 5:37 hodin.
Jízdní doba autobusu Blanko - Brno hl. nádraží je 40 minut, jízdní doba rychlíku mezi těmito stanicemi byla pouze 21 minut. Když si při počtete navíc čas na přestup, tak se cestování vlakem do Brna prodlouží jistě o o vice než půl hodiny, celková doba cestování bude asi hodinu a tři čtvrtě. Těžko také mluvit o nějakém pohodlí a pohodě při cestování

Příklad: ráno pojedete z České Třebové do Brna rychlíkem SVITAVA linky R19  nebo spěšným vlakem:

Česká Třebová odjezd                             4:56X                 5:42(Sp)               6:48(Sp)               7:46                     9:46
Blansko - příjezd/ přestup na autobus     5:49X                 6:46(Sp)               7:47(Sp)               8:46                   10:46

Blansko odjezd autobusu                        5:54X                    6:52                    7:52                      8:52                    10:52
Brno příjezd autobusu                             6:32X                    7:30                    8:30                      9:30                    11:30

Další změny v jízdních řádech nejsou prý podstatné, ale pro nás mohou být:
l Leoexpress nestaví v železniční stanici Ústí nad Orlicí, jak tomu bylo dosud, po zastávce Pardubice staví až v Zábřehu na Moravě. V Ústí asi nikdo nenastupoval. Zastávka byla zřízena jen "politicky" díky návaznosti na regionální linku směr Letohrad - Jablonné, která však má (zatím) skutečně jen regionální význam.
l V České Třebové nestaví jako v minulých letech vlaky Pendolino (mimo ranního spoje do Košic, (zastaví v 8:11), nestaví Leoexpress a dále dva spoje linky Ostavan (odpolední IC 511 s průjezdem cca v 16 hodin a druhý noční spoj IC 518/519)  a dále dva dálkové noční spoje společnosti Regiojet do Košic a do stanice Przemyśl, podobně v obráceném směru. Českou Třebovou také projíždí OPAVAN. 
Prostě se musíme dnes při nastupování do rychlíku dívat, zda vlak skutečně v České Třebové zastaví!

Stomatologická pohotovost v našem regionu do konce prosince 2021


Přehled nových jízdních řádů týkajících se vlaků jedoucích přes Českou Třebovou

Jízdní řád dálkové vlaky Praha - ČT - Bohumín
Jízdní řád dálkové vlaky Praha - Brno přes ČT i mimo ČT
Jízdní řád Č. Třebová - Brno
Jízdní řád Č. Třebová - Kolín regionální doprava
Jízdní řád Č. Třebová - Přerov, Rudoltice - Lanškroun
Jízdní řád Č. Třebová - M. Třebová -  Dzbel
 

Velká výluka na trati 260 Blansko - Brno - Informace a pokyny, jízdní řády 

  • Informace najdete na odkazu  Velká výluka Brno- Blansko ZDE
  • Jízdní řády náhradní autobusové dopravy (úplný balík) najdete  na tomto odkazu ZDE
  • Pro výluku byl vydán velký přehledný informační leták, který  zveřejňujeme  (1. strana ZDE)   (2. strana ZDE