VAKSTAV
nesplnil termín rekonstrukce vodovodu a kanalizace
na Křibě
Rekonstrukci vodovodu a kanalizace v úseku délky cca 115 metrů
zahájil VAKSTAV Jablonné nad orlicí až poměrně pozdě na podzim a
není tedy divu, že jej překvapila zima. Jde sice ulici bratří Čapků na Křibě, kde není silný provoz a kde je možné uzavřený úsek snadno objet,
ale termíny prací být co možná nejkratší. Také prodlužování doby stavby
do prosince, kdy již není možné zaručit kvalitně odvedenou práci
naznačovalo, že se stanovený termín uzávěrky těžko podaří splnit. Firma
nakonec nastoupila na práce nejméně o 10 dnů později. Letos zima začala
již v listopadu, ale na něco takového by měli být dodavatelé stavby
připraveni. Na fotografiích je stav uzavřeného úseku ulice dnes 11.
prosince, včera měla být stavba dokončena.
Začíná platit
nový grafikon: Do Brna se přímo vlakem nedostanete!
Hlavní změna nového grafikonu, která se také týká frekvence projíždějících vlaků
přes Českou Třebovou je pořerušení tratě 260 u Blanska. Od nového jízdního řádu
tedy od 11. prosince dochází na jeden rok k přerušení průjezdnosti železniční
tratě č. 260 Česká Třebová - Brno a to mezi stanicemi Blanko - Bílovice, resp.
Brno. Všechny rychlíky, které nebyly přesměrovány na trať vedoucí před
Havlíčkův Brod budou končit v železniční stanici Blanko a následně bude
doprava do Brna zajištěna pomocí autobusových linek. Speciální linka pojede
na trati přímo do Brna k hlavnímu nádraží, zvláštní linka do Králova Pole, Další
speciální linky nahradí regionální železniční dopravu např. do Adamova a
dalších obcí severně od Brna. Veškeré informace o této tzv. "Velké železniční
výluce" Blansko-Brno jsou dále uvedeny v tomto textu nebo ve
zvláštním článku včetně jízdních řádů náhradní autobusové dopravy. Ráno od
5 hodin do osmi a odpoledne se dostanete z Blanska do Brna přímým autobusem
linky XS2B
autobusem cca v desetiminutových intervalech, dopoledne cca 3x za hodinu.
Zajímavé je, že existuje i autobusová náhradní doprava Blansko - Brno pro noční
rychlík Jiří Bouda, která přijíždí do Blanska po druhé hodině v noci. Z Brna se
také dostanete autobusem i pro první brzký tamí rychlík linky "Svitava"
dojíždějící ve 3:38 z Blanska, který pak ve 4:38 přijíždí do České Třebové.
Podobně je zachována trasa rychlíku Brněnský drak, který ovšem vyjíždí z
Blanska ve 4:29 a z ČT odjíždí na Prahu v 5:37 hodin.
Jízdní doba autobusu Blanko - Brno hl.
nádraží je 40 minut, jízdní doba rychlíku mezi těmito stanicemi byla pouze 21
minut. Když si při počtete navíc čas na přestup, tak se cestování vlakem do Brna
prodlouží jistě o o vice než půl hodiny, celková doba cestování bude asi hodinu
a tři čtvrtě. Těžko také mluvit o nějakém pohodlí a pohodě při cestování
Příklad:
ráno pojedete z České Třebové do Brna rychlíkem SVITAVA linky R19
nebo spěšným vlakem:
Česká Třebová odjezd
4:56X
5:42(Sp)
6:48(Sp)
7:46
9:46
Blansko - příjezd/ přestup na
autobus 5:49X
6:46(Sp)
7:47(Sp)
8:46
10:46
Blansko odjezd autobusu
5:54X
6:52
7:52
8:52
10:52
Brno příjezd autobusu
6:32X
7:30
8:30
9:30
11:30
Další změny v jízdních řádech nejsou prý
podstatné, ale pro nás mohou být:
l
Leoexpress nestaví v železniční stanici Ústí nad Orlicí, jak tomu bylo
dosud, po zastávce Pardubice staví až v Zábřehu na Moravě. V Ústí asi nikdo
nenastupoval. Zastávka byla zřízena jen "politicky" díky návaznosti na
regionální linku směr Letohrad - Jablonné, která však má (zatím) skutečně jen
regionální význam.
l V České
Třebové nestaví jako v minulých letech vlaky Pendolino (mimo ranního
spoje do Košic, (zastaví v 8:11), nestaví Leoexpress a dále dva spoje linky
Ostavan (odpolední IC 511 s průjezdem cca v 16 hodin a druhý noční spoj IC
518/519) a dále dva dálkové noční spoje společnosti Regiojet do Košic a do
stanice Przemyśl, podobně v obráceném směru. Českou Třebovou také projíždí
OPAVAN.
Prostě se musíme dnes při nastupování do
rychlíku dívat, zda vlak skutečně v České Třebové zastaví!
Stomatologická pohotovost v našem regionu do konce prosince 2021
Přehled nových jízdních řádů
týkajících se vlaků jedoucích přes Českou Třebovou
|