Nové video
Českotřebovského deníku: Chrámový betlém v kostele sv. Jakuba
Video v plné
velikosti najdete ZDE
Chrámový betlém se v
kostele sv. Jakuba staví asi 90 let. Je vysoko ceněný, sestavený z
dřevěných řezaných polychromovaných figur vysoké umělecké úrovně
vysokých 35 až 50 cm. Obsahuje 21 figur lidských a 33 zvířecích. V
letošním roce byl betlém zpřístupněn až v průběhu ledna, zato zůstal
v této době jako jediný veřejně přístupný betlém v České Třebové,
který navštěvují zejména rodiny s dětmi. V krátkém pětiminutovém videu
českotřebovském hovoří o českotřebovském kostelním betlému farář Miloš
Kolovratník. V letošním roce byl zpřístupněn až po novém roce, ale je
nyní jediným veřejně přístupným betlémem v České Třebové a to až do 2.
února každou neděli odpoledne od 15:30 hodin.
O půl deváté ráno bylo v sále Jana Kašpara v budově Krajského úřadu
Pardubického kraje spuštěno očkovací centrum s kapacitou až 240
očkovaných denně. V něm jsou nyní primárně očkování praktičtí lékaři a
ambulantní specialisté. Podle vývoje dodávek vakcín pak bude další
uvolněna kapacita také pro občany nad 80 let, kteří se registrují přes
centrální systém. Více ZDE
Valná hromada Spolku
gymnázia
se bude konat ve čtvrtek 25. února 2021 v 17 hodin v učebně
biologie v budově gymnázia Česká Třebová.
Program: zpráva o činnosti Spolku v roce 2020
zpráva o hospodaření Spolku za rok 2020
volba předsednictva Spolku na další období
návrh plánu činnosti Spolku na rok 2021
návrh rozpočtu Spolku na rok 2021
diskuze, různé
Návrhy na kandidáty do nového předsednictva, náměty a připomínky
je možné zasílat na adresu ředitelství gymnázia nebo e-mailem na:
Petr.Poldauf@gymnct.cz.
Autobusoví
dopravci na dalších deset let vybráni ve čtyřech oblastech kraje
Nejvýhodnější nabídka přišla od
sdružení firem BusLine JK,
s.r.o. + BL14, s.r.o.
Rada Pardubického kraje na svém
pondělním jednání schválila na základě doporučení hodnotící komise výběr
autobusových dopravců pro čtyři oblasti na období deseti let.
Konkrétně
se jedná o oblasti Jevíčsko, Litomyšlsko, Lanškrounsko a Orlickoústecko.V případě dalších oblastí rozhodla komise o vyloučení dopravce a
hodnocení dalších nabídek v pořadí.
„V tuto chvíli můžeme uzavřít výběrové
řízení ve čtyřech z osmi oblastí, a to Jevíčsko, Litomyšlsko,
Lanškrounsko a Orlickoústecko, kde se jedná o společnou nabídku
společností BL14 s.r.o. a BusLine LK s.r.o., které předložili
nejvýhodnější nabídky. Plusem tohoto druhého řízení jsou nižší nabídkové
ceny za kilometr dopravního výkonu,“ uvedl 1. náměstek hejtmana
zodpovědný za oblast dopravy Michal Kortyš.
V případě dalších oblastí bude hodnocení
nadále probíhat. „Hodnotící komise na základě doručených nabídek a
podkladů navrhla vyloučit dodavatele a pokračovat v hodnocení dalších
nabídek v případě oblastí Poličsko, Chrudimsko, Přeloučsko a Holicko.
Naším cílem je dokončit výběrové řízení co nejdříve a předložit výsledky
na příštím jednání krajské rady,“ upřesnil Michal Kortyš s tím, že podle
nových smluv by měli dopravci jezdit od 12. prosince.
Podle informací přístupných na internetu
má společnost BusLine LK , s.r.o. sídlo v Semilech a provozuje dopravu v
oblasti, v naší oblasti zatím tedy její spoje nejezdily. Jde ovšem jen o
jednu z firem složitého holdingu. Podle tohoto oznámení je tedy možné,
že stávající park autobusů ICOM bude v našem regionu podstatně
změněn.... druhá "spřátelená" společnost BL14 sídlí v Semilech na stejné adrese, vznikla dne 12.3. 2019
a také se se zabývá silniční motorovou dopravou, jak lze zjistit v
živnostenském rejstříku tak je majetkově i
personálně propojena.Další informace, např. o
ekonomické stabilitě společnosti, nemám.
Podle informací získaných z
veřejných výpisů z internetu (Wikipedie) je BusLine LK, s.r.o. společností
s pestrou minulostí a ne dříve neměla zcela jasné vlastníky. Z dlouhé
historie ověnčené i soudními spory a také stávkami (zejména na
Jablonecku), vybíráme:
BusLine a.s. bylčeský autobusový
dopravce, který vznikl k 12. prosinci 2010 fúzí dopravcůČSAD
Semily a.s.
aČSAD
Jablonec nad Nisou a.s.BusLine
holding s.r.o. byl
založen v roce 2017 a byla do něj transformována většina dosavadní
společnosti BusLine a.s. BusLine působí převážně
vLibereckém aKrálovéhradeckém
kraji,
v menší míře ve Středočeském aÚsteckém
kraji. BusLine a.s. byl český autobusový
dopravce, který vznikl k 12. prosinci 2010 jako nástupce sloučených
dopravcůČSAD
Semily a.s. aČSAD
Jablonec nad Nisou a.s. sready-made
společností Helenica a.s., zapsanou v
Brně 10. září 2009. Současně vznikla vyčleněním části majetku
sesterská společnost BusLine real a.s., která se pak v prosinci 2013
opět sloučila zpět s BusLine a.s.
Ovládajícím subjektem byla podle výroční zprávy z roku 2010 společnost
GECCO Corp. se sídlem v karibském ostrovním státu Svatý
Vincenc a Grenadiny,
která vlastnila 94,469 % základního kapitálu. Jiří Vařil později
uváděl, že za společností stojí ruští investoři. Podle
článku z února 2014 jsou vlastníci nejasní a sídlí na Kypru.
BusLine vznikl jako offshore
společnost, kterou založila
společnost V.F.H. Company Service Ltd, jejíž sídlo je na Kypru, ale
odštěpný závod měl sídlo v České republice na adrese právní kanceláře
JUDr. Milana Vašíčka. Jeho společnost V.F.H. Company service Ltd. je
jedním z největších zakladatelů offshore společností a společností na
klíč. Poté se v roce 2010 na krátkou dobu vlastníkem BusLine a.s.
stala společnost GECCO Corp se sídlem na karibském souostroví Svatý
Vincenc a Grenadiny.
V této době
došlo k několika půjčkám, které navázaným společnostem poskytl Jiří
Vařil. V roce 2011 získala většinový podíl BusLine a.s. společnost ZVV
Property Investment CZ se sídlem na Kypru, přičemž podle Jiřího Vařila
za firmou stál ruský investor Zubkov, což však nebylo možné nijak
prokázat. Po kritice neprůhledné majetkové struktury BusLine a.s.
došlo ve společnosti ke změně držených akcií. GECCO Corp. opětovně
vlastnila většinu akcií BusLine a.s. opět v roce 2013. Po ní se stal
většinovým akcionářem Jakub Vyskočil společně s Tomášem Roubíčkem,
který je společně s Vařilem i Vyskočilem dalším podílníkem v
Česko-paraguayské smíšené obchodní komoře. Po transformaci akciové
společnosti na holding společností s ručením omezeným se v roce 2017
jediným společníkem nové mateřské společnosti holdingu stal Jakub
Vyskočil.
BusLine a.s. vlastnila 25 % akcií společnosti
FVE INVEST a. s., provozující fotovoltaické
elektrárny. Této společnosti poskytla
BusLine a. s. jako půjčku částku ve výši 23,65 milionu Kč, kterou si
sama půjčila od Mgr. Jiřího Vařila, místopředsedy svého
představenstva.
V roce 2013 měla BusLine a.s. více než 750
zaměstnanců, více než 500 autobusů a provozovala přes 210 autobusových
linek, pro rok 2011 byly očekávány tržby ve výši přes 1 miliardu
korun. Za rok 2010 se na výnosech podílela ze 68 % pravidelná
autobusová doprava, z 9 % nepravidelná autobusová doprava a z 23 %
další činnosti, například servisní a údržbové a prodej pohonných hmot. Za
rok 2010 vykázala 22 milionů najetých km, z toho v zájezdové a
mezinárodní linkové dopravě 2,8 milionů km a v městské dopravě 3,1
milionů km. V
roce 2014 podnik zaměstnával kolem 900 pracovníků, z toho kolem 700
řidičů. Od počátku má firemní slogan
„BusLine
– Comfort in Time“.
Podle tiskové zprávy byla k 1. říjnu 2017 společnost změněna na
holding převedením části jmění na 8 dceřiných společností BusLine
MAD Česká Lípa s.r.o.,BusLine
MHD s.r.o.,BusLine
LK s.r.o.,BusLine
KHK s.r.o.,BusLine
Support s.r.o.,OverLine s.r.o.,BusLine
Technics s.r.o. aEnergoGas
Invest s.r.o., Jako hlavní důvod reorganizace byla uvedena
rozdílnost systému výpočtu mezd řidičů u různých objednatelů dopravy a
snaha o regionalizaci řízení jednotlivých společností tak, abychom
byly schopny efektivněji reagovat na požadavky jednotlivých
objednatelů.
Později byly do holdingu začleněny nebo jako součástí holdingu nově
založeny další společnosti:
EnergoGas Invest s.r.o.
byla jako společnost Jakuba Vyskočila
zapsána 30. června 2014. K 27. říjnu 2017 byla přepsána do
vlastnictví BusLine holding s.r.o.[12] Na
webu skupiny je pod názvem této společnosti sekce Správa
nemovitostí.
OverLine s.r.o. byla zapsána 20. prosince 2016, k 30. listopadu
2017 bylo vlastnictví přepsáno z Jakuba Vyskočila na BusLine holding
s.r.o. Na společnost postupně přešla odštěpená část společnosti
BusLine a.s. a střediska logistiky společností BusLine MAD Česká
Lípa s.r.o. a BusLine MHD s.r.o.[13] Na
webu skupiny je pod názvem této společnosti sekce Vozový park.
NorthBus s.r.o. byla zapsána 7. prosince 2017,[14] provozuje
smluvní a zájezdovou dopravu pro velké množství cestovních
kanceláří, škol a ostatních objednavatelů z celé České republiky.
Její provoz je obstarán zájezdovými autobusy a minibusy.
11. ledna 2019 byla
založena společnost BL11 s.r.o. a k 21. únoru 2019 byl její název
přepsán na BusLine
MHD Jablonecko s.r.o.[15] (provozuje
MHD v Jablonci nad Nisou a okolí na základě smlouvy se svazkem obcí
Jablonecka)
11. ledna 2019 byla
založena společnost BL12 s.r.o. a k 31. prosinci 2019 byl její název
přepsán na BusLine
Plzeňsko s.r.o. Dne
31. prosince 2019 bylo na tuto společnost převedeno středisko
Plzeňsko ze společnosti BusLine LK s.r.o.
11. ledna 2019 byly
založeny společnost BL13 s.r.o. a BL14 s.r.o., které dosud
přejmenovány nebyly.
11. ledna 2019 byla
založena společnost BL15 s.r.o. a k 1. dubnu 2019 byl její název
přepsán na BusLine
Tarmac s.r.o.
5. května 2020 byla
založena společnost OverLine
Fleet s.r.o.
5. května 2020 byla
založena společnost BusLine
Express s.r.o.
7. května 2020 byly
založeny společnosti BL16 s.r.o. a BL17 s.r.o. které dosud
přejmenovány nebyly.
Jednatelem skupiny BusLine se stal její vlastník Jakub Vyskočil,
řízením společností skupiny BusLine byla pověřena Ing. Vladimíra
Vyhnisová. Jako
členové vedení skupiny jsou dále uváděni dopravní ředitel,
provozně-technický ředitel a pověřený řízením finančního úseku.
Podle výroční zprávy za rok 2017 měla skupina BusLine ve vlastnictví
přibližně 485 autobusů.
Očkovací
centrum Pardubice - časosběrné video z úprav sálu Jana Kašpara
Krátké časosběrné video z úprav sálu Jana Kašpara v budově
Reálky na Krajském úřadě na očkovací centrum.
ODKAZ ZDE
Brzy bude možné znovu
žádat o krajské dotace
Rada Pardubického kraje na
svém pondělním jednání schválila vyhlášení krajských dotačních
programů pro rok 2021. Bylo vyhlášeno 21dotačních programů včetně
6 podprogramů v objemu cca 60 mil. korun. Termíny příjmu žádostí
začínají přibližně za měsíc, podrobnosti jsou uvedeny v každém
programu na úřední desce nebo na webu Pardubického kraje na adrese
www.pardubickykraj.cz/dotace.
„Celková výše finančních
prostředků na jednotlivé dotační programy je podmíněna schválením
příslušné částky v rozpočtu Pardubického kraje pro rok 2021, který
bude projednán na zasedání Zastupitelstva Pardubického kraje 23.
února“,uvedl hejtman Pardubického kraje Martin
Netolický.
Dotace jsou vyhlášeny v oblastech
kultura a památková péče, sociální věci a neziskový sektor, územní
plánování, ekologická výchova a péče o životní prostředí, podpora
začínajících včelařů, podpora budování infrastruktury cestovního
ruchu, podpora sportu a volnočasových aktivit, podpora výstavby,
rekonstrukcí a oprav sportovních zařízení, spolupráce se
zahraničními regiony, podpora výstavby a rozvoje dětských
dopravních hřišť a v oblasti zdravotnictví podpora lékařů
připravujících se na poskytování zdravotní péče v oborech
všeobecné praktické lékařství a praktické lékařství pro děti a
dorost na území Pk.
Konkrétní znění jednotlivých výzev
včetně formulářů žádostí a termínů pro podání žádostí bude
nejpozději od středy 20. 1. 2020 k dispozici na internetových
stránkách kraje v sekci Dotace. Současně budou dotační programy
zveřejněny na úřední desce Pk.
„I přes výraznou rozpočtovou
nejistotu způsobenou dopady pandemie COVID-19 i dalšími vlivy z
úrovně státu, již budou dotační programy pro letošní rok
vyhlášeny. Schéma krajských dotačních programů je dlouhodobě
stabilní a osvědčené, takže prozatím nemuselo dojít k zásadním
obměnám žádných dotačních programů, u části z nich však byla
oproti době před covidem snížena alokace financí,“ řekl
krajský radní Ladislav Valtr.
Kromě nyní vyhlášených dotačních
programů Pardubický kraj vyhlašuje víceleté programy v oblasti
sociálních věcí, v oblasti krizového řízení (podpora IZS, jednotek
sborů dobrovolných hasičů a NNO v oblasti požární ochrany).
V oblasti životního prostředí dále kraj vyhlašuje Program obnovy
venkova a programy na podporu hospodaření v lesích (těžba
kůrovcových stromů) a rozvoje infrastruktury v oblasti vodního
hospodářství obcí.
„Dále lze již v březnu očekávat
vyhlášení dalších dotačních programů v oblasti regionálního
rozvoje, a to Podpora realizace rozvojových projektů ve
specifických mikroregionech Pardubického kraje a Podpora
zpracování strategických dokumentů obcí Pardubického kraje.
Březnové vyhlášení souvisí s naším záměrem zavádění zásad
územní dimenze v podpoře ze strany Pardubického kraje,
které budou součástí nové Strategie rozvoje Pardubického kraje
2021 – 2027. Ta je na programu únorového jednání Zastupitelstva
Pardubického kraje,“ doplnil radní Valtr.
Dotační programy Pk pro
rok 2021
Podpora pořízení územních plánů
Vzdělávání, výchova a osvěta v oblasti životního prostředí v
Pardubickém kraji pro rok 2021
Péče o životní prostředí v Pardubickém kraji pro rok 2021
Podpora začínajících včelařů v Pardubickém kraji pro rok 2021
Podpora budování infrastruktury cestovního ruchu v Pardubickém
kraji
Podpora v oblasti sportu a volnočasových aktivit
Program B1: Podpora pravidelné sportovní činnosti dětí a
mládeže
Program B2: Podpora handicapovaných sportovců
Program B3: Podpora sportu pro všechny
Program B4: Podpora sportovní reprezentace Pardubického kraje
Program B5: Podpora významných sportovních akcí
Program F1: Podpora volnočasových aktivit
Kraj chce vylepšit
jednotku intenzivní péče Svitavské nemocnice
Do další etapy se posunula
příprava sloučení jednotky intenzivní péče ve Svitavské nemocnici.
Radní na svém zasedání tento týden zadali zhotovení projektové
dokumentace. Stavební práce by měly začít ještě letos.
„Rádi bychom stavěli po etapách za
plného provozu. Proto jsme si nechali udělat studii
proveditelnosti. Na minimum chceme zkrátit možné přerušení provozu
tohoto životně důležitého oddělení nemocnice a skutečně se tak
stane pouze po dobu napojení vzduchotechniky. Při ostatních
pracích se doplní jednotky intenzivní péče u interny a chirurgie,“
uvedl náměstek hejtmana pro investice Roman Línek.
„Úpravami získají zdravotníci
Svitavské nemocnice i pacienti v těžkém stavu více lůžek
intenzivní péče a lepší zázemí operačních sálů jak pro chirurgii,
tak pro internu,“ konstatovala náměstkyně hejtmana pro
zdravotnictví Michaela Matoušková.
Projektová dokumentace musí být
hotová do konce května, Pardubický kraj totiž spěchá, aby stavbu
mohl uplatnit pro čerpání evropských fondů. „Připravujeme tuto
stavbu do nového programu ReactEU. Předpokládaná cena
v projektovém záměru je zatím necelých 25 milionů korun,“
dodal radní pro regionální rozvoj, evropské fondy a inovace
Ladislav Valtr.
Projektová dokumentace musí být
hotová do konce května, Pardubický kraj totiž hodlá stavbu
uplatnit pro čerpání evropských fondů. „Kromě snahy dotačního
financování nových pavilonů urgentních oborů v nemocnicích v Ústí
nad Orlicí a Pardubicích v řádu desítek až sto padesáti milionů
chceme zkusit dostat také tuto stavbu do nového programu ReactEU.
Předpokládaná cena v tomto projektovém záměru je zatím necelých 25
milionů korun. Příležitosti v rámci ReactEU považuji za
mimořádné,“ dodal radní pro regionální rozvoj a evropské fondy
Ladislav Valtr.
Od 1. 1. 2021 lze parkovné na
vybraných parkovacích místech (parkoviště na Starém náměstí, v
Nádražní ulici, v Pražského ulici a u České pošty na náměstí Jana
Pernera) uhradit pomocí mobilní aplikace MPLA, která je dostupná ke
stažení pro zařízení s operačním systémem Android a iOS.
Parkoviště jsou nově vyznačena také v systému mapy.cz
Cena při stání silničního motorového
vozidla se prokazuje zaevidováním registrační značky vozidla v systému
elektronického placení a platí pouze pro místní komunikaci (ulici), či
část místní komunikace (ulice) uvedené v systému elektronického
placení. Platnost parkovacího oprávnění podle tohoto článku počíná 1.
prosincem roku, který bezprostředně předchází kalendářnímu roku, na
něž je parkovací oprávnění zakoupeno, a končí 31. lednem bezprostředně
následujícího kalendářního roku.
Rada města, na základě písemné
žádosti, může rozhodnout o bezplatném vydání parkovací karty
(parkovacího oprávnění) zejména osobám zabývajících se poskytováním
obecně prospěšných a jiných důležitých činností na území města. Toto
oprávnění se prokazuje zaevidováním registrační značky vozidla v
systému elektronického placení a platí pouze pro místní komunikaci
(ulici), či část místní komunikace (ulice) uvedené v systému
elektronického placení. Žádná taková karta zatím vydána nebyla.
Fyzická osoba podnikající a právnická
osoba může požádat o vydání krátkodobé parkovací karty, a to z důvodu
poskytování služeb či prací v (na) nemovitosti v přiléhající ke
komunikaci vymezené v příloze č. 2 nařízení Rady města Česká Třebová
č. 1/2020.
Probíhá
modernizace odbavovacího systému v podzemním parkovišti
Ještě zítra 2.
ledna
bude odbavovací systém mimo provoz a parkoviště bude přístupné
bez možnosti provedení platby za parkování. Nebude možno použít Městskou
a Parkovací kartu.
Změny placení parkování také ve Vysokém Mýtě.
Od 1. ledna došlo ve městě k úpravě systému placeného parkování,
která přinesla řadu novinek. Koncem roku 2020 byly na náměstí
nainstalovány nové parkovací automaty. Dva z nich umožňují platbu
platební kartou.
Další nový automat je v Komenského ulici. Pro zvýšení pohodlí řidičů
město nově zavedlo možnost vyřídit parkovné on-line přes mobilní
aplikaci.
Nabídka pomoci s registrací k očkování proti covid - 19
Vážení občané, dovolujeme si Vás upozornit, že Odbor sociálních věcí
a zdravotnictví MěÚ Česká Třebová nabízí pomoc s registrací k očkování proti onemocnění
COVID-19 občanům starším 80 let. Za tímto účelem bude od pondělí 18.1.2021
ve všední dny možné zavolat na telefonní linku 465 500 233.