-
- Naposledy prošla Třebovka
(alespoň v úseku mezi mostem Lidická a mostem Benátky) procesem čištěním
koryta v roce 2019 a velmi jí to prospělo. Můžeme to soudit ve srovnání
s fotografií "potůčku", který zde tekl v zatravněném řečišti v suchém
roce 2018. Na snímcích z loňského jara jsou zase vidět velké
nánosy u regulovaného toku nad jezem Potřeba vyčistit koryto proto
každého napadne znovu. Je to záležitost Povodí Labe... Velké lodě jako
na posledním snímku zde plout sice nebudou, to je příležitost až pro
"Zemanův" kanál D - O - L . Ten ovšem povede (má vést) za
hřbitovem na kótě 400m (nebo taky ne)....
-
-
-
-
Opatření města
Česká Třebová k zápisům dětí do 1. tříd
- Vážení rodiče, vzhledem k mimořádným opatřením vlády ČR k ochraně
obyvatelstva v souvislosti s koronavirem a onemocněním COVID-19 vydáváme
toto opatření k organizaci zápisů k povinné školní docházce pro školní
rok 2021/2022 ve městě Česká Třebová. Termín zápisů zůstává pro osobní
podání pátek 9. dubna 2021 od 14:00 do 17:00 hodin a sobota 10. dubna
2021 od 9:00 do 11:00 hodin. Termín zápisů při využití dalších možností,
viz níže body 2 -5, je od 9. dubna 2021 do 16. dubna 2021. K výše
uvedeným mimořádným opatřením budou zápisy dětí probíhat bez osobní
přítomnosti dětí ve škole.
Více ZDE
-
-
Nemáte-li
prostředky na nákup respirátorů, pomůže Úřad práce
-
Nemáte dostatek
peněz na nákup respirátorů, můžete požádat na Úřadu práce o MOP COVID-19
V souvislosti vládou vyhlášeným mimořádným opatřením k nošení ochranných
prostředků dýchacích cest Ministerstvo práce a sociálních věcí
zpřístupnilo mimořádnou okamžitou pomoc (MOP COVID-19) na jejich
zakoupení. Nutné je, aby lidé, kteří potřebují při tomto výdaji
podpořit, požádali o tuto dávku Úřad práce ČR. V rámci poskytování dávky
MOP COVID-19 se uznává na náklady na ochranné prostředky dýchacích cest
částka ve výši 500 Kč na osobu na jeden měsíc.
Celá
zpráva ZDE
-
-
Místo
billboardů respirátory
-
Lídři koalice SPOLU dnes rozvážejí po Pardubickém kraji české
respirátory FFP2. Rozhodli se, že místo plánované březnové volební
kampaně raději pomůžou těm nejzranitelnějším lidem ochránit své zdraví.
Podobně v těchto dnech rozváží ostatní kolegové z koalice po celé ČR 30
tisíc respirátorů FFP2.
-
V České republice platí plošná povinnost nosit respirátory, které jsou
ale pro sociálně slabé nezanedbatelnou finanční zátěží. „Bylo mi
proto ctí a potěšením předat respirátory české výroby potřebným
organizacím v sociálních službách, a to společně s Radimem Jiroutem a
Markem Výborným. Vládní rozhodnutí přicházejí pozdě a nedomyšleně,
v důsledku jsme nuceni používat často nekvalitní a draze dovážené
pomůcky z Asie. To není dobře! Věřím, že alespoň touto troškou do mlýna
přispějeme dobré věci a pomůžeme ochránit zranitelné lidi v první
linii,“ říká lídr koalice SPOLU Pavel Svoboda (za TOP 09).
-
Celkem bude v kraji rozvezeno 1500 respirátorů FFP2 české výroby.
„Vláda nakupuje čínské výrobky, jejichž kvalita je v nezávislých testech
stále častěji zpochybňována. Přitom je zde mnoho českých výrobců, kteří
čekají na ministerskou výjimku a zatím nemohou své výrobky prodávat. My
ale chceme podpořit české firmy a zejména ochránit lidi opravdu
kvalitními respirátory, protože nejde o nic menšího než jsou lidské
životy a zdraví“ říká lídr za ODS Radim Jirout.
-
V Pardubickém kraji jsme vytipovali několik organizací, jmenovitě
Oblastní charitu Pardubice, Centrum J. J. Pestalozziho v Chrudimi nebo
Červený kříž v Ústí nad Orlicí. „Neziskové organizace jsou dnes zcela
nezastupitelné. Pomáhají těm, kteří si sami pomoci nemohou. Jsem s řadou
z nich v dlouhodobém kontaktu a jejich zaměstnanců a aktivit si moc
vážím a mají můj velký respekt. Pomoci jim tak alespoň drobným
příspěvkem v podobě respirátorů je jasným vzkazem, že jedině SPOLU tu
pandemii zvládneme,“ říká lídr za KDU-ČSL, poslanec Marek Výborný.
-
A respirátory to nemůže skončit. Stabilita víceletého financování
sociálních služeb a další klíčové kroky pro tuto oblast jdou už dnes
součástí programu naší koalice SPOLU.
-
-
Kraj chce nadále podporovat
zvyšování efektivity při likvidaci odpadů
- Kraj bude nadále
spolupracovat prostřednictvím Regionální rozvojové agentury
Pardubického kraje se společnostmi EKO-KOM, ELEKTROWIN a Asekol
v oblasti problematiky likvidace odpadů. Rozhodla o tom rada kraje na
svém pondělním jednání, když potvrdila záměr uzavřít smlouvy o
partnerství a vzájemné spolupráci se zmíněnými partnery.
- Podle radního pro oblast životního prostředí, venkova a
zemědělství Pardubického kraje Miroslava Krčila je třeba, aby
spolupráce byla maximálně efektivní, a to především v souvislosti
s novou legislativou. „Se začátkem letošního roku vstoupil v platnost
nový zákon, který nakládání s odpady v následujících letech výrazně
ovlivní. Změna se dotkne každého občana a nelehká úloha čeká obce při
přípravě příslušných vyhlášek. Proto především vůči obcím na území
kraje je důležité zachovat motivační prvky, které ze zmíněné
spolupráce se společnostmi EKO-KOM, ELEKTROWIN a Asekol
vyplývají,“ uvedl Miroslav Krčil.
-
-
Staré Město
nechce odpočívku na budoucí D35
-
-
Silničáři mají potíže s hledáním vhodných lokalit pro stavbu odpočívek
podél dálnic, přičemž D35 není výjimkou. Krajský úřad znovu vrátil k
přepracování plány Ředitelství silnic a dálnic na stavbu odpočívky u
východočeského Starého Města, které se stavbou nesouhlasí.
Obec stavbu parkoviště na svém katastru odmítá dlouhodobě. Naposledy
dali zastupitelé jednohlasně najevo svůj postoj na únorovém zasedání.
„Zastupitelstvo obce schvaluje nesouhlas s umístěním odpočívky u
budoucí D35 v k. ú. Staré Město u Moravské Třebové, s doložením
konkrétních argumentů: světelný smog, zábor zemědělské půdy, bonita
půdy, vliv na krajinný ráz,“ uvádí usnesení zastupitelů.
-
Příprava se protahuje již podruhé. Kvůli procesním chybám obec (spolu
s ministerstvem životního prostředí) uspěla před dvěma lety s
odvoláním. Poté muselo ŘSD proces EIA nechat zopakovat a na základě
výsledku nového zjišťovacího řízení poté nechat zpracovat dokumentaci.
Tu nyní po dalším rozhodnutí úředníků musí předělat.
-
Zpracovatelé dokumentace EIA přitom posunuli parkoviště blíže silnici
II/368 mezi Starým Městem a Třebařovem. Další úpravy se týkaly
například oplocení odpočívky či snížení světelného znečištění.
Více na indes.cz ZDE
-
-
MHD v Ústí
nad Orlicí stojí ročně 4,5 mil. Kč
-
Provoz
Městské hromadné dopravy Ústí byl zahájen v září 2017. V prvním roce
činil měsíční průměr 5 727 cestujících, ve druhém již 7 563
cestujících a ve třetím 6 849 cestujících s tím, že tento rok zahrnuje
statistiku za deset měsíců (září 2019 až červen 2020) a je výrazně
ovlivněn omezením dopravy a cestováním vůbec v období nouzového stavu.
Celkem za tři uplynulé roky přepravila MHD na jedné lince téměř 230
tisíc cestujících za cca 2 mil. Kč.
-
Potom došlo k rozšíření o druhou linku
od září 2020. Od té doby v Ústí nad Orlicí jezdí dva malé
autobusy MHD. Dopravce předložil nový jízdní řád, který vychází ze
zrcadlového modelu dvou linek. Optimalizována je především trasa na
Duklu při zachování celkové návaznosti na vlakové spoje.
Očekávané roční náklady města jsou odhadovány po odpočtu příjmu
z jízdného na 4,5 milionu korun. Tak je to také určeno v rozpočtu
města na letošní rok. Běžné občanské jízdné na linkách MHD je 10 Kč,
ale také 5 Kč pro školní mládež a seniory nad 65 let. MHD
je placeno plně z městské pokladny. Meziměstské linky zůstávají
beze změny a jsou hrazeny z rozpočtu Pardubického kraje. MHD v Ústí
n.O. má velký význam především pro spojení ze sídlišť (Hylváty, Dukla
a Štěpnice) do města a na
nádraží, kam je v Ústí hodně daleko.... Aby měli šanci MHD zřídit,
museli v Ústí sáhnout k nepopulárnímu opatření a zvýšit Daň z
nemovitostí o 100%.
-
-
Testování
zaměstnanců krajského úřadu
- Na základě mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví bylo
stanoveno povinné testování zaměstnanců veřejného sektoru, což se týká
také pracovníků Krajského úřadu Pardubického kraje. Těm jsou rozdávány
samotestovací sady počínaje dnešním dnem. Pracovníci úřadu se budou
testovat každý týden.
- „Bez ohledu na mimořádné opatření ministerstva jsme se již
v minulém týdnu rozhodli z preventivních důvodů přistoupit k nákupu
antigenních testů pro samotestování pro zaměstnance krajského úřadu,
tedy ještě v době, kdy povinné testování bylo uloženo pouze podnikatelům
a státním podnikům,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „V tuto chvíli
jsou testy distribuovány pracovníkům, kteří jsou na pracovišti tak, aby
bylo testování zajištěno v co nejkratším možném čase. Testování se bude
opakovat vždy v týdenních intervalech. Výjimku z testování mají
pracovníci, kteří prodělali laboratorně potvrzené onemocnění a od
prvního pozitivního testu neuplynulo více než 90 dní. Tyto skutečnosti
se prokazují lékařskou zprávou. Dále se neprovádí u osob, které
podstoupily PCR test nebo profesionálně provedený antigenní test, který
není starší 48 hodin, a které nemají příznaky onemocnění COVID-19,“
vysvětlil hejtman Martin Netolický.
-
-
Stavební
projekty na Střední škole automobilní v Holicích se sloučí do jednoho
- Rada Pardubického kraje
na svém pondělním jednání schválila návrh na sloučení projektů
hospodaření s dešťovou vodou ve Střední škole automobilní v Holicích.
Z technického hlediska je výhodnější projekty uskutečnit v rámci jedné
stavby.
- Cílem stavby je zmenšit odtok dešťové vody v areálu školy. Proto se
do areálu umístí retenční nádrž s čerpadlem včetně dešťové kanalizace, a
zadržená voda se využije na závlahu zeleně, případně poslouží hasičům a
potřebám města Holice. Zároveň dojde v rámci stavebních úprav k výměně
povrchů. „Stávající povrchy v areálu školy jsou ve špatném technickém
stavu. Dlažby, betonové a panelové povrchy vyměníme za pojízdné
zasakovací rošty, čímž se lépe vsákne dešťová voda do podloží. Výhodné
to bude i z finančního hlediska,“ informoval náměstek hejtmana pro
investice a kulturu Pardubického kraje Roman Línek.
- Stavební práce budou probíhat za běžného provozu školního areálu,
realizovány tedy budou postupně s ohledem na provozní možnosti školy.
Z krajského rozpočtu půjde na projekt asi 1,7 milionu korun, celá stavba
vyjde odhadem na zhruba 11,3 milionu korun.
- „Je jen dobře, že v případě projektů, jako je tento, nám současná
situace stopku nevystavuje. V případě Střední školy automobilní v
Holicích se nám podařilo zvolit vhodný dotační titul, a míra financování
z vnějších zdrojů je jen bonusem. To je nepochybně dobrá zpráva pro
školství v Pardubickém kraji,“ sdělil krajský radní pro školství Josef
Kozel.
|