-
-
Akciová společnost Subterra se stane prvním českým soukromým
provozovatelem lokomotivy typu EffiShunter 1000 z produkce CZ LOKO
vybaveným systémem ETCS. Smlouvu na její dodání dnes podepsali
představitelé obou firem. Lokomotiva bude využívána především při
přepravách stavebního materiálu a traťové mechanizace. Kromě zvýšení
efektivity provozu je hlavním důvodem pořízení zbrusu nové lokomotivy
především vybavení jednotným evropským zabezpečovačem ETCS, který bude
nutností k provozu na hlavních železničních koridorech od roku 2025.
-
„Pořízením
lokomotivy dosáhneme větší nezávislosti a flexibility. To nám umožní
lépe plánovat a koordinovat činnosti na našich stavbách v Česku i na
Slovensku. Zvýšíme efektivitu práce celé naší divize železničního
stavitelství a kvalitativně ji posuneme zase o stupínek výše,“ uvedl
Jaroslav Čižinský, výrobně-technický ředitel společnosti Subterra. „Při
rozhodování celkem logicky padla volba na tuzemského a zavedeného
výrobce, který nám zároveň dává jistotu bezproblémového servisu a
údržby. Jde o první krok pro další možnou spolupráci,“ doplnil.
-
Subterra je multioborovou stavební společností s pětapadesátiletou
tradicí, patřící do koncernu Skupiny Metrostav. Mezi obory, v nichž je
stále aktivnější, patří také železniční stavitelství. Traťová
mechanizace Subterry prochází neustálou obnovou, aby kopírovala aktuální
trendy v oboru. Zatímco dosud byly železniční přepravy stavebního
materiálu a transport techniky řešeny dodavatelsky, případně pronájmy,
nákup lokomotivy EffiShunter 1000 zajistí firmě větší samostatnost a
dlouholetou perspektivu.
-
„Jsme velice rádi, že společnost Subterra rozšířila portfolio našich
tuzemských zákazníků a pevně věříme, že bude s vozidlem maximálně
spokojena. S lokomotivou bychom chtěli dodat i rozšířený sortiment
služeb, především pravidelnou údržbu, troubleshooting, a další,
především online služby, které se pomalu, ale jistě stávají trendem i na
železnici,“ říká Jan Kutálek, člen představenstva a obchodní ředitel
CZ LOKO.
-
-
To patří dlouhodobě mezi největší výrobce lokomotiv v Evropě. Klíčem
k udržení této pozice zůstává vlastní vývoj, jehož aktuálním vrcholem je
typ EffiShunter 1000, splňující jednotné evropské normy TSI. Díky tomu
se podařilo prodat již téměř 50 strojů tohoto typu. Kromě České
republiky jezdí také v Itálii, Slovinsku a v příštím roce bude jedna
lokomotiva dodána také do Švédska.
-
Typ EffiShunter 1000 je dodáván se spalovacím motorem CAT C32 o výkonu
895 kW. Přenos výkonu je elektrický AC/AC. Kromě jednotného evropského
zabezpečovače ETCS bude v tomto případě dosazen také národní vlakový
zabezpečovač MIREL, umožňující provoz v Česku a Slovensku. Do výbavy
patří také kamerový systém. Pro práci v náročných podmínkách
železničních staveb bude vozidlo vybaveno rovněž výstražnými majáky pro
zvýšení bezpečnosti.
-
Podle smlouvy bude lokomotiva s jubilejním číslem 744.150 dodána
v prvním čtvrtletí 2022. Kontrakt předpokládá dlouhodobou spolupráci,
zahrnující i možnost nákupu dalších strojů. Důležitým parametrem je
přitom i dlouhodobá strategie CZ LOKO poskytovat zákazníkům komplexní
portfolio služeb, zahrnující komplexní správu a obnovu lokomotivního
parku.
|