-
Orientační
plán města na Starém náměstí potřebuje obnovu, je zastaralý a zkroucený
a vybledlý
-
Dostal jsem fotografie, na kterými je třeba se zamyslet.
Orientační plán na náměstí je vizitka města v jeho centru u náměstí.
Sluníčko a změny teploty a vlhkosti za ta léta co funguje udělaly své a
podle toho to vypadá, Myslím, že bychom si zasloužili nové řešení.
Kolem této zasklené orientační tabulce denně chodíme a ani si ji pořádně
neprohlédneme, jinak bychom si museli této situace všimnout. Obnovu nebo
alespoň dočasné odstranění potřebují i orientační tabule na Horách, na
zimáku, není to sice tak akutní jako na náměstí, ale mělo by se s tím
také něco začít dělat. Možná že by byl užitečnější nějaký
takový další velký plán města instalovat u nádraží, kde také již 11 let
chybí jakákoliv možnost instalovat plakáty, byť jde o nejatraktivnější a
nejnavštěvovanější prostor ve městě.
-
-
Cyklostezky
jsou velkou venkovní tělocvičnou
-
Síť
cyklostezek svazku Region Orlicko-Třebovsko (ROT), jehož členem je i
město Ústí nad Orlicí, patří k mimořádně zdařilým projektům, využívá ji
velké množství lidí: cyklistů, in-line bruslařů i chodců.
Cyklostezky, které hvězdicovitě propojují Ústí nad Orlicí s Letohradem,
Českou Třebovou a Chocní, svazek provozuje již čtrnáct sezon. „Je to
vlastně čtyřicet kilometrů dlouhá tělocvična v přírodě, celoročně a
bezúplatně volně přístupná veřejnosti,“ říká o úspěšném projektu manažer
cyklostezek svazku ROT Pavel Neumeister. Síť byla vybudována v letech
2006 – 2009 s významným přispěním z evropských fondů, za pomoci státních
a krajských dotací a s příspěvky partnerů projektu, kterými jsou města a
obce na trase - Brandýs nad Orlicí, Česká Třebová, Choceň, Letohrad,
Ústí nad Orlicí, Dlouhá Třebová, Dolní Dobrouč, Hnátnice, Libchavy,
Orlické Podhůří. Evidenční hodnota cyklostezek činí 140 milionů korun a
pozemků pod nimi 6 milionů.
- V letošním roce není možné kvůli
opravám a velkým projektům na železničním koridoru využívat cyklostezky
po celé jejich délce. Přivaděče z Dobrouče do Nebíčka se dotýká oprava
krajské silnice a mostu, její dokončení je plánováno na podzim. Doprava
není přerušena, provoz je veden po krátké objízdné komunikaci a
provizorním mostě, pro cyklisty je zřízena zvláštní objízdná ministezka.
- Pro
rekreační cyklistiku bude také dlouhodobě omezeno využívání cyklostezky
z Ústí nad Orlicí do Brandýsa nad Orlicí, v tomto úseku od letošního
jara probíhá modernizace železničního koridoru. Trať projde kompletní
rekonstrukcí, Správa železnice práce
|