Začíná škola.  Na žáky čeká již tradiční soutěž EkoEDA a nový vzdělávací program o nakládání s elektroodpady

První den v měsíci září bude letos pro žáky mateřských, základních a středních škol znamenat nejen návrat do školních lavic, ale také start tradiční a oblíbené vzdělávací soutěže EkoEDA.

Hlavní myšlenkou soutěže EkoEDA je vést děti a mládež k zodpovědnému nakládání s vysloužilými elektrospotřebiči, a především k předcházení vzniku odpadu obecně. Zájemci o soutěž z řad Zelených škol budou i letos moci soutěžit ve dvou kategoriích, a to mateřské školy a základní, střední a speciální školy. Vyhodnocování soutěže bude probíhat osvědčenou formou stanovením průměrné hmotnosti celého sběru školy v přepočtu na jednoho žáka, takže nepřijdou zkrátka ani malotřídky. Na tři nejlepší školy v každé kategorii čeká výhra v podobě finančního voucheru. Každá škola, která se do soutěže zapojí a v rámci soutěže odevzdá odpadní elektrozařízení či baterie v minimálním množství 100 kilogramů, zároveň obdrží finanční odměnu 1 korunu za každý kilogram bez DPH. Podrobné podmínky soutěže najdou zájemci na adrese https://www.rema.cloud/zelena-skola/ekoeda.

Nový vzdělávací program Odpad není k zahození!

Jeho stěžejní myšlenka koresponduje s myšlenkou soutěže, vznikl ve spolupráci s neziskovou organizací Botič, o. p. s., a Střediskem ekologické výchovy Toulcův dvůr v Hostivaři. Program děti seznámí s problematikou elektroodpadu a naučí je s ním zacházet tak, aby chránily životní prostředí – třeba i formou odpovědné spotřeby.

V rámcovém vzdělávacím plánu spadá nově zpracovaná metodika do průřezového tématu Environmentální výchova a má tak potenciál propojit více předmětů napříč vzdělávacími oblastmi. Sestává z osmi výukových jednotek s časovou dotací 45 minut. „První dvě lekce představují úvod do světa odpadu obecně. Po nich následuje pět lekcí, které komplexně řeší problematiku elektroodpadu. Žáky programem provází dvojice kreslených průvodců – vysloužilé mobilní telefony Anténie a Samfon,“ přibližuje program Pavlína Sporková, vedoucí oddělení komunikace a marketingu společností REMA.

„Děti budou pracovat primárně s pracovními listy, které doplňují další tištěné materiály. Učitelé mají k dispozici podrobné metodické pokyny a šikovné pracovní pomůcky v podobě her, obrázků, textů, a dokonce i audionahrávek. Všechny materiály ke vzdělávacímu programu budou školám rozeslány ještě před prázdninami, aby měli učitelé čas se s nimi seznámit,“ dodává Sporková.