-
V Pardubicích
byla ve čtvrtek zahájena Dopravní konference. Té se vedle zástupců
Pardubického kraje zúčastnili také ředitelé Správy železnic, Ředitelství
silnic a dálnic či Státního fondu dopravní infrastruktury a další
odborníci včetně prezidenta Hospodářské komory Vladimíra Dlouhého.
Důležitou informací pro kraje je garance příspěvku ve výši čtyř miliard
na rekonstrukce silnic II. a III. tříd z rozpočtu Státního fondu
dopravní infrastruktury. Pro Pardubický kraj by to mělo znamenat 226
milionů korun.
-
„Po
pravidelném a garantovaném příspěvku z rozpočtu Státního fondu dopravní
infrastruktury voláme každoročně a jsem rád, že již v září letošního
roku nás pan ředitel Hořelica ujistil, že na příští rok počítá rozpočet
SFDI s částkou čtyř miliard pro kraje na rekonstrukce silnic II. a III.
tříd. To pro nás samozřejmě znamená, že můžeme pokročit v přípravě řady
projektů, které máme v zásobníku, ale bez kompletního finančního krytí,“
řekl hejtman Martin Netolický.
- Ředitel SFDI Zbyněk Hořelica prezentoval
také souhrn prostředků, které jdou ze Státního fondu dopravní
infrastruktury do Pardubického kraje. V roce 2020 se jednalo o téměř pět
miliard korun a v letošním roce částka přesahuje osm miliard korun.
„Z této částky jsme obdrželi v letošním roce 632 milionů korun na
rekonstrukce silnic II. a III. tříd a na výstavbu přivaděčů k dálnici
D35. Pro rok 2022 je v rozpočtu SFDI připravena částka 7,4 miliardy
korun a to jak pro ŘSD, Správu železnic, tak pro náš kraj. Na silnice
II. a III. tříd bychom měli obdržet 226 milionů korun a na přivaděče 400
milionů korun,“ řekl hejtman Netolický.
-
Nebyla
by to dopravní konference, aby nebyla řeč o dálnici D35 a její výstavbě.
„Ředitelství silnic a dálnic nás ujistilo, že první úsek dálnice z Opatovic
nad Labem do Časů bude otevřen do konce letošního roku s pracovním
termínem 15. prosince. V případě navazujícího úseku z Časů do Ostrova je
stavba oproti původnímu plánu ve skluzu, a to z důvodu technologicky
náročné a unikátní stavby mostu přes hlavní železniční koridor u
Uherska. Ten je budován na dvě poloviny samostatně a následně dojde
k jeho propojení a kompletaci. Ze stavebního hlediska se bude jednat
opravdu o zcela mimořádnou stavbu. V tuto chvíli je předpoklad dokončení
druhého úseku dálnice do konce roku 2022. Velkým tématem je pro nás
poškození silnic nižších tříd, po kterých stavební firmy vozí materiál
na a ze stavby dálnice. Rádi bychom nastavili několikaletý plán na
opravy těchto silnic s významným státním příspěvkem po dokončení stavby
dálnice,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.
Ten v rámci své prezentace seznámil účastníky s aktuálními investicemi
do silniční infrastruktury v Pardubickém kraji, a to jak z vlastních
krajských zdrojů, tak s projekty, jež jsou spolufinancované
z Integrovaného regionálního operačního programu.
-
- Vzhledem k přítomnosti prezidenta
Hospodářské komory České republiky Vladimíra Dlouhého byla, i když
okrajově, řeč o rekodifikaci stavebního zákona. „S panem prezidentem
jsme se domluvili na schůze po říjnových parlamentních volbách, abychom
vedli odbornou diskusi a pokusili se najít optimální řešení, jak dále
postupovat v případě rekodifikace stavebního zákona, na který máme oba
v tuto chvíli zcela rozdílný názor,“ řekl hejtman Netolický.
- Z prezentace přednesené
na Dopravní konferenci v jednotlivých příspěvcích uvádím zajímavé
přehledy a informace zpracované fotografem Lubošem Kozlem:
|