NEDOKONČENÉ ZÁMOSTÍ?MÁ NAPOJENÍ PROVÉST KRAJ NEBO MĚSTO? |
Pardubický kraj v minulém roce provedl celkovou modernizaci silnice třetí třídy č. III/31512 na průtahu Město Česká Třebová v ulici Podbranská. Součástí byla také stavba nového mostu přes řeku Třebovku v místě zvaném Zámostí. Stavba za více jak 46 milionů korun byla financována přímo z rozpočtu Pardubického kraje. Setkal jsem se s výtkami, proč není stavba dokončená a nejsou lépe napojeny okolní pozemky, chodníky jsou nedokončené, apod. Občané se ptají, proč to neudělal kraj, respektive kdy už to konečně ten kraj dokončí. Odpověď je jednoduchá. Míček je na straně vlastníka pozemků a komunikací. Napojení od Starého náměstí a samotná silnice Podbranská je v pořádku. Jde tedy zejména o dokončení na druhé straně za řekou, kde část chodníku vypadá jako opuštěné staveniště, dokonce je vidět nevzhledná geotextilie. Tento provizorní stav ovšem není záležitostí kraje. Veškerá stavební činnost byla již skončena a chodníky musí spravit jejich vlastník, tedy město. Kraj vlastní silnici na Podbranské, "náměstíčko" na Zámostí, most samotný a silnici směr Skuhrov. Dle dohody s městem byla provedena veškerá napojení na okolí, nicméně úpravy na bočních místních komunikacích a chodnících jsou záležitostí vlastníka - města. Nicméně děkuji za podnět všem, kteří se o problém zajímají a není jim jedno, jak město vypadá. Zkusím iniciovat urychlení prací tak, aby lokalita vypadala pěkně a hlavně byla dokončená. FB Martin Netolický
Neúprava toho úseku v rámci stavby mostu se mi zdá ovšem sporná Je to sice městský pozemek, ale před začátkem úpravy/přestavby mostu zde byl chodník (a zeleň) a mělo by proto být povinností investora vše uvést do původního stavu., tedy stavu s chodníkem, který zde nyní chybí. Chodník byl odstraněn jako podmiňující akce pro stavbu nového mostu a mělo by být povinností investora dát vše zase do pořádku. Dovedu si představit, že úprava může vyžadovat nějakou finanční spoluúčast města, o které se ovšem mělo jednat před dokončením. Podobně přece město finančně podílelo na vícepracích spojených s rekonstrukcí sítí v Hýblově ulici nebo platilo navíc dlažbu v dolní části ulice Klácelovy. A nikdo v tom neviděl problém, vícepráce byly proplaceny. Na druhé straně řeky, na na Nábřeží Míru, také na městské komunikaci, investor vše opravil a město se zde starat nemuselo. Neznám zápisy z kontrolních dnů, ale tento rozdíl v pojetí úpravy levého a pravého břehu Třebovky bych si rád nechal vysvětlit. Takže lajk nedávám, spíše bych prosil o vysvětlení problému od investora, tedy od Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Způsob, jak byla tato stavba dokončována v jarním období t. r. způsobuje pochybnosti, pracovalo se několik dnů, potom se dlouho nic nedělo a nakonec maringotky Madosu zmizely úplně a opravu občané čekali, že se vrátí a chodník dodělají. Potom se to spojovalo s další rekonstrukcí Lidické ulice, která měla být řešena ještě letos, aby to pak bylo odloženo. Zajímavé je také to, že autobusová zastávka v Lidické ulici - jistě také majetek města - byla pro potřeby staveniště Madosem odstraněna, aby se pak po čase vrátila, ale v rozpočtu města na to najednou počítáme s částkou 75 tisíc korun. Takže obnova zastávky odstraněné v průběhu stavby dodavatelem jde na úkor našeho městského rozpočtu jako "vícepráce vyvolaná městem."
|