Jak chystají v Polsku dálnice přes Česko                              
Zástupci Pardubického kraje v čele s hejtmanem Martinem Netolickým jednali s vedením Generálního ředitelství silnic a dálnic v polské Vratislavi. Hlavním tématem byl plán výstavby dálniční sítě v pohraničí České republiky a Polska, a to především námět na vybudování silnice S8 z Kladska směrem na hraniční přechod Boboszow.
Na polské straně probíhá velmi významná stavební činnost v oblasti silniční infrastruktury. Jednou z plánovaných rychlostních silnic je silnice S8, která by měla vést z Vratislavi směrem do Kladska, což je 80 kilometrů dlouhý úsek, u kterého nyní polská strana řeší potřebná povolení a v roce 2022 nebo 2023 by mohl být vybrán projektant stavby a samotná stavba by mohla být dokončena do roku 2027 či 2028. V rámci navrhovaného polského programu na budování silnic do roku 2030 je jedním z připravovaných projektů vybudování silnice S8 z Kladska na hraniční přechod Boboszow v délce 45 kilometrů. Jedná se o prvotní návrh, který musí být nejprve schválen a financování potvrzeno na polské straně. Tuto informaci jsme se dozvěděli z médií, a proto je pro nás důležité znát reálné plány a termíny, abychom mohli jednat s ministerstvem dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic. Bylo by nepřijatelné, aby polská strana budovala rychlostní silnici a na české straně se nic nedělo, protože by to pro celý region Králicka byl velký problém. Dalším prioritním projektem, je přebudování a zkapacitnění silnice z Kladska směrem na Kudowu Zdroj.
Existuje mezinárodní projekt propojení Švédska a Řecka na silnici E65. Na území Polska se jedná o 508 kilometrů dlouhý úsek, z čehož 135 kilometrů prochází územím Dolnoslezského vojvodství. V tuto chvíli je připravován 32 kilometrů dlouhý úsek směrem na hraniční přechod Lubawka. Součástí je 2 300 metrů dlouhý tunel, který je v tuto chvíli nejdelším tunelem budovaným v Polsku. Celá stavba je technicky velmi náročná, ale měla by být dokončena v roce 2023. Problémem je však podle polské strany rychlost výstavby dálnice D11, a tak by se mohlo podle paní ředitelky stát, že polská dálnice bude končit v poli.