Na ZŠ
Ústecké započal advent splněním dětských přání
Žáci,
rodiče a celý pedagogický sbor se zapojili do sbírky
KRABICE OD BOT.
K naší velké radosti jsme zabalili na 100 vánočních dárků, které pod
stromečkem najdou děti ze sociálně znevýhodněných rodin.
Všem rodičům i dětem mockrát děkujeme a všem čtenářům
Českotřebovského deníku přejeme příjemný předvánoční čas, klidné a
spokojené Vánoce a do nového roku hodně zdraví, štěstí a rodinné
pohody.
Petra Kosárová a Iva Plachá Školní parlament ZŠ Ústecká
První větší
sněhová nadílka byla odklizena včas
Zaměstnanci cestmistrovství Hlinsko, Chrudim, Polička, Luže,
Třemošnice, Přelouč a Svitavy se do terénu vydali již mezi první a
druhou hodinou ranní. Při noční směně bylo nasazeno 40 kusů techniky.
S postupem času se zapojila i další vozidla v okrese Ústí nad Orlicí,
a to ze základen v Ústí, Lanškrouně a Žamberku včetně detašovaného
pracoviště v Králíkách.
„V
průběhu noci a rána pracovníci zimní údržby najeli více jak 5 tisíc
kilometrů, spotřebovali přes 100 tun soli, 80 tun inertních materiálů
- písku, drti - a aplikovali na 30 tisíc litrů solanky,“ uvedl za
Správu a údržbu silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) provozní náměstek
Marian Cvrkal. Nejvíce sněhu napadalo v oblasti Hlinecka, Poličska a
Třemošnicka, místy až 10 cm. Na Hlinecku proto v průběhu dne nasadila
SÚS Pk i traktorové výpomoci na pluhování s radlicemi. Jedná se o
těžký mokrý sníh, který představuje nebezpečí na stromech zejména v
lesních úsecích. Napříč krajem jsou vozovky II. a II. tříd sjízdné,
chemicky udržované, mokré, případně se zbytky rozbředlého sněhu.
Úseky, kde se nesolí, jsou se zbytky sněhu po pluhování ošetřené
pískem nebo drtí.
S ohledem na aktuální klimatické podmínky vyžaduje jízda napříč
krajem zvýšenou opatrnost a samozřejmostí musí být zimní pneumatiky. V
průběhu noční směny byl zaznamenán větší problém s uvíznutím jednoho
kamionu na silnici II/341 mezi Heřmanovým Městcem a Sečí na Chrudimsku
u Nerozhovic, kdy provoz namístě musela usměrňovat Policie ČR, ostatní
vozidla v místě projela včetně autobusů a zásobování. Jiné zásadní
komplikace se sjízdností nebyly hlášeny. „Krajští silničáři
neustále monitorují situaci v regionu a drží nepřetržité pohotovosti,
aby mohli ve dne i v noci zajistit bezpečnou sjízdnost komunikací.
Aktuální informace z dopravy najdete na portálu www.dopravniinfo.cz,“
uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.
Pardubický kraj prostřednictvím SÚS Pk zajišťuje údržbu na
silnicích II. a III. tříd, sjízdnost hlavních komunikací I. třídy má
od roku 2017 na starost stát, respektive Ředitelství silnic a dálnic.
Celkem má kraj v plánu udržovat přes 3000 kilometrů silnic, což je 96
% z celkové sítě komunikací.
-
Nová
záchranka ve Svitavách bude stát 110 milionů korun
- Pardubický kraj se dlouhodobě snaží zlepšovat zázemí svých
zdravotnických záchranářů. Po vybudování nových výjezdových základen
ve Starých Čívicích, Chrudimi, Seči či Holicích pokračují přípravy
také ve Svitavách. Rada Pardubického kraje na tuto stavbu již
v loňském roce schválila projektový záměr, na jehož základě byla
zahájena projektová příprava. Předpokládané náklady projektu činí 110
milionů korun. Cílem kraje je na tento projekt získat dotaci
z Integrovaného regionálního operačního programu.
- „Stejně jako v případě dalších staveb chceme zvýšit komfort
našich záchranářů a umístit výjezdové základny do oblastí, ze kterých
bude snazší výjezd na páteřní komunikace. Ve Svitavách je pak
přestěhování výjezdové základny jedním z nezbytných předpokladů pro
realizaci rozvojových aktivit ve Svitavské nemocnici. Předpokládané
náklady v tuto chvíli činí 110 milionů korun. V rámci původně
schváleného projektového záměru došlo ke změně, jelikož Město Svitavy
se dohodlo s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, že projekčně a stavebně
zajistí vybudování příjezdové komunikace k výjezdové základně s tím,
že tato komunikace bude sloužit i pro základnu profesionálních
hasičů,“ řekl hejtman Martin Netolický.
- Na nově budovaném obchvatu Svitav by tak měla vzniknout
dvoupodlažní novostavba s celkem sedmi garážovými místy pro zásahová
vozidla a výcvikovým školicím střediskem. „Základna bude sloužit
pro tři výjezdové posádky a bude zahrnovat standardní prostory
garážových stání, provozní místnosti, odpočinkové místnosti pro
řidiče, záchranáře a lékaře, ale také skladovací a technické
místnosti. Vycházíme přitom ze zkušeností dříve vybudovaných
výjezdových základen a snažíme se, aby po celém kraji byl zachován
jejich jednotný charakter,“ sdělila náměstkyně hejtmana pro oblast
zdravotnictví Michaela Matoušková.
- Cílem Pardubického kraje je připravit projekt tak, aby na něj bylo
možné čerpat evropské dotace. „I přesto, že v tuto chvíli není
vyhlášena konkrétní výzva v rámci Integrovaného regionálního
operačního programu pro období 2021+, tak uděláme maximum, aby byl
také tento projekt připraven co nejlépe. Z předpokládané částky 110
milionů korun se pokusíme z evropských zdrojů získat téměř 72 milionů
korun,“ upřesnil financování projektu krajský radní pro evropské
fondy a regionální rozvoj Ladislav Valtr
-
Kraj bude
moci přesouvat finance mezi přivaděči k D35
- V minulém týdnu se zástupci Pardubického kraje setkali s
ministrem dopravy Martinem Kupkou. Tématem byly mimo jiné peníze na
výstavbu přivaděčů k dálnici D35. Zatímco doposud byly na každý
konkrétní přivaděč stanovené pevné částky, v příštím roce by kraj měl
mít možnost přesouvat finance mezi jednotlivými stavebními akcemi.
- Memorandum Ministerstva dopravy a Pardubického kraje o vzájemné
spolupráci při přípravě a realizaci dálnice D35 a s ním souvisejícím
unesení vlády projde aktualizací. „V současné velmi turbulentní
době je nemožné zmíněné usnesení vlády, kde jsou uvedeny limity
příspěvku státu na jednotlivé úseky silnic, splnit. Od roku 2017, kdy
bylo toto usnesení schváleno, došlo k podstatnému upřesnění způsobu a
cen realizace jednotlivých akcí v souvislosti s postupným
dopracováváním jednotlivých stupňů projektových dokumentací, ale také
v souvislosti se zásadní změnou cenové hladiny stavebních prací,“
uvedl náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Michal Kortyš.
- Jednání se tedy netýkalo navýšení finančních prostředků na stavbu
přivaděčů, ale na uvolnění limitů na jednotlivé akce při zachování
celkového příspěvku státu. „O případném dalším navýšení příspěvku
státu na stavbu přivaděčů budeme ještě jednat. V tuto chvíli pro nás
ale bylo zásadní moci přesouvat peníze mezi jednotlivými položkami.
Pan ministr Kupka předloží návrh na vládě,“ dodal Kortyš.
- Více informací ke stavbě přivaděčů najdete v samostatné tiskové
zprávě dostupné na
https://www.pardubickykraj.cz/aktuality/118466/priprava-a-stavba-privadecu-na-d35-i-pres-masivni-narust-cen-pokracuje
|