Školy z Českotřebovska a
Orlickoústecka odvedly za poslední 4 roky obrovský kus práce! |
Základní, mateřské i střední školy z Českotřebovska a Orlickoústecka se aktivně zapojily do více než desítky projektů zaměřených na zpestření, rozšíření a obohacení výuky dětí a žáků, a to v rámci projektu MAP II. A co tento projekt školám přinesl? Žáci ze zapojených základních škol se ve spolupráci s námi podíleli na vytváření regionální učebnice, která je zaměřena na praktické úkoly pro žáky 1. stupně s cílem zvýšit jejich zájem o region, ve kterém vyrůstají, a poznat jeho specifika. Na zapojených základních školách testovali námi proškolení výchovní poradci studijní předpoklady u dětí v 8. třídách pomocí počítačové pracovní diagnostiky COMDI. Pedagogicko-psychologická poradna v Ústí nad Orlicí podpořila děti, které jsou ohroženy školním neúspěchem formou víkendových výjezdů. Střední škola uměleckoprůmyslová v Ústí nad Orlicí v rámci projektu přiblížila své obory 110 dětem prostřednictvím letního příměstského tábora. Podporovali jsme také spolupráci českotřebovské Střední školy technické a dopravní G. Habrmana s tamními základními školami – realizovali jsme celkem 12 workshopů zaměřených na různé obory, dále zde probíhal kroužek pro děti zaměřený na robotiku, podařilo se nám uspořádat 3 víkendové Maratony s roboty a příměstský tábor. U Klubu Rébus v České Třebové, se v rámci dalšího dílčího projektu podařilo vybudovat komunitní zahradu a dále o ni pečovat – celkem proběhlo 18 workshopů (od péče o zahradu, přes sadbu, sklizeň, výrobu keramiky, návštěvy muzea či vaření), 2 exkurze do zahradnictví, 1 příměstský tábor a 4 on-line soutěže uspořádané v době epidemie COVIDu. Zapojené mateřské školy zrealizovaly úpravy svých zahrad, které pak mohli zájemci z řad veřejnosti vidět na zahradních slavnostech, které byly pořádány 2x ročně. Operativně jsme zareagovali v době covidové pandemie na potřeby škol z terénu a nabídli jim projekt Sdílený ICT odborník. Zapojeným školám bylo v jeho rámci poskytnuto 390 hodin přímé IT podpory. Podařilo se efektivně zmodernizovat jejich IT vybavení, zajistit technickou podporu on-line výuky a zvýšit profesní dovednosti pedagogů. V neposlední řadě jsme uspořádali více než 50 různých jednorázových vzdělávacích akcí (workshopů, seminářů, ukázkových hodin, stáží, konferencí apod.), v prezenční i on-line formě, určených jak zájemcům z řad odborné, tak i laické veřejnosti. Za celý projekt byl nepochybně odveden velký kus práce, na kterou mohou být všichni zapojení aktéři i my právem hrdí. Všem aktérům zapojeným do projektu děkujeme za spolupráci a těšíme se na její pokračování v navazujícím projektu MAP III! Můžete nás a naše aktivity i nadále sledovat na našem webu: https://www.maporlicko.cz/ a facebooku: https://www.facebook.com/MAP.Orlicko/. Nositelem projektu je MAS ORLICKO, z.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií. |