-
Nové video
Českotřebovského deníku: Předávání výučních listů na SŠTD
-
Ve čtvrtek 23/6 se velký sál Střední technické a dopravní školy na
Skalce zaplnil novými absolventy školy a jejich rodiči. Stejně jako v
předešlých letech se zde konalo slavnostní předávání výučních listů v elektro
oborech, oboru truhlář nábytkář a v oboru strojní mechanik. Přítomno
bylo nejen kompletní vedení školy v čele s ředitelem Mgr. Janem
Kovářem, zástupkyní ředitele školy pro teoretickou výuku Ing. Petrou
Bártovou, Ph.D.a zástupcem ředitele školy pro odborný výcvik Janem
Hanikem, ale také starostka města Česká Třebová Mgr. Magdaléna
Peterková. Jak přiznala ve svém projevu, tak má k této škole úzký
vztah daný tím, že 33 let svého svého profesního života výuce a
výchově na této škole. Slavnostní rámec této akci dodali i žáci
českotřebovské základní umělecké školy. Výuční listy byly
předány absolventům čtyř tříd tříletého studia, bylo připomenuto, že
jejich studium bylo poznamenáno pandemií koronaviru a školní praxe tak
byla narušena takovým způsobem, že to nikdo nepamatuje od zahájení
povinné školní docházky v 18. století. S nástrahami takto narušeného
studia se dokázali žáci i jejich učitelé vyrovnat.
Absolventi získali profesní kvalifikaci, která jim umožní vstoupit do
praktického života ať již na pozici zaměstnanců nebo mohou uvažovat o
zahájení vlastní podnikatelské činnosti. K tomu všemu jim škola dala
dobrý základ.
-
Nové
vodorovné dopravní značení na Trávníku
-
Je
to zřejmé z fotografií. Značení bylo namalováno v závěru uplynulého
týdne. Nikoliv svévolně, ale na základě schváleni Dopravním
inspektorátem Policie ČR, návrh na provedení vzešel od potřeby
zajišťovat ze sídliště svoz odpadu a případný příjezd vozidel
záchranného systému. Pomocí žlutého označení je určeno, kde
vozidla stát nesmí, aby bylo možné obsluhovat sídliště sběrnými vozy
na odpad a to bezpečným způsobem. Je to tak např. např. na horním
parkovišti nad domy čp. 1989 - 91, žlutě j vyznačen zákaz stání i na
"kulatých" křižovatkách, dosud běžně obsazených zaparkovanými
automobily., např. také u vjezdu k evangelickému kostelu. Zákazy na
těchto místech jsou logické, vyplývají ze zákona a ve skutečnosti je
nebylo třeba ani vyznačovat. Je to ovšem pro zdůraznění požadavku
neparkovat důležité. Tak třeba vjezd k evangelickému kostelu je
jediným místem na otočení sběrných vozů EkoBi, jinak se často stávalo,
že vozy musely couvat až do Litomyšlské ulice a posádky pak ke
kontejnerům na sídliště logicky odmítali zajíždět. Nalajnovat by bylo
možné i celé parkoviště, většina SBD to považuje za potřebné. Praxe
však ukazuje, že by to neznamenalo žádný přírůstek parkovacích míst,
naopak další starost o každoroční lajnování sídliště.
-
-
Měření
frekvence nákladních vozidel světelná křižovatka neumožňuje
-
Stačí pouhé pozorování a můžeme si být jisti, že zejména
počet kamionů jedoucích po I/14 přes Českou Třebovou rychle
narůstá. Je to spojeno s obtěžováním hlukem, exhalacemi, vibracemi a
také poškozováním vozovky, prakticky každý rok se musí část
povrchové vrstvy obnovovat někde na průtahu městem. Nejde jen o
rostoucí počet kamionů s kontejnery mířící na zdejší logistický
terminál Metrans nebo z něho, který několikanásobně překračuje hodnoty
stanovené jako maximální ve stavebním povolení, ale také o
vyhýbání se mýtnému systému zavedenému na silnici I/35. Možnost jak
zjistit počty osobních vozidel a počty kamionů mělo dát zařízení na
světlené křižovatce. Ukazuje se, že tyto informace z něho
"nedostaneme. Pokud budeme něco takové požadovat, nezbývá než sčítat
vozidla ručně, tedy dělat čárky na papír a počítat..... Kamery
na křižovatce takovou informaci nedají, jedině indukční smyčky, které
zase nebyly při obnově asfaltové vrstvy instalovány.
-
-
Světelnou
křižovatku by měl správně převzít stát, tedy ŘSD
-
Ona je totiž vůbec se světlenou křižovatkou na Tyršově náměstí
velká potíž. Především v tom, že byla pořízena městem Česká Třebová,
které se o správný chod samo stará, ačkoliv reguluje dopravu
výhradně na komunikacích, které patří státu nebo Pardubickému kraji.
Zatím veškeré žádosti o převzetí světelné křižovatky a její další
modernizaci nebyly úspěšné.
- Zatímco městu nepatří ani jedna dopravní značka na I/14 nebo
i na krajských silnicích na Litomyšl či do Skuhrova, tak tady najednou
máme na krku celou světelnou křižovatku. A ještě k ní jsou výhrady,
zejména k malé intenzitě světel semaforů. Jejich výměna na
LED světelné zdroje je náročná a drahá. Ať to zařídí ŘSD nebo
Pardubický kraj, nebo lépe všichni dohromady. Vždyť křižovatka na
Tyršově náměstí je sama o sobě velkou dopravní závadou a je-li třeba
pečovat, tak nejvíce právě o takováto nebezpečná místa. Jako kdybychom
měli málo starostí s místními komunikacemi, tak ještě abychom se
postarali o ty silnice patřící státu nebo vyššímu územnímu
celku. Dobře to je vidět např. na nově vybudovaném nasvětleném
přechodu u pivovaru. který jsme postavili sice se 120ti tisícovou
dotací Nadace ČEZ, ale ke které bylo třeba ještě "přisypat" dalších
350 tisíc korun z městského rozpočtu.. A když se tam dnes
podíváte, tak investice města je hotová, ale správce komunikace,
krajská správa a údržba silnic nedokáže do tohoto přechodu ani
namalovat vodorovné dopravní značení, tedy "zebru". Snad abychom si ji
zaplatili taky ze svého? (mm)
-
-
Návštěva v
Bydhošti u výrobce moderních železničních vozidel
-
Modernizace železničních
vozidel pro České dráhy a Pardubický kraj byla hlavním cílem návštěvy
hejtmana Martina Netolického, náměstka hejtmana pro oblast dopravy
Michala Kortyše,
zastupitele Jiřího Ducháčka a zástupců Českých drah ve společnosti
PESA v polské Bydhošti. Tento významný výrobce železničních vozidel,
mezi která patří mimo jiné známá vozidla typu
RegioShark
zaměstnává přes 3500 zaměstnanců.
- „V souvislosti s naší podepsanou desetiletou smlouvou s Českými
drahami řešíme také postupné nasazování moderních železničních vozidel
na naše regionální tratě. Jedná se především o vozidla typu RegioShark,
která naší cestující velmi dobře znají. Zajímalo nás také, jakým
způsobem společnost v rámci vývoje připravuje svá vozidla na
alternativní pohony, jako jsou například vodíkové vlaky,“ uvedl
hejtman Martin Netolický. „České dráhy mají s výrobcem podepsanou
rámcovou smlouvu na odběr 160 železničních vozidel, z čehož již 66 je
objednáno, a to včetně vozidel pro náš kraj, což opět rozšíří počet
moderních nízkopodlažních vozidel pro cestující v Pardubickém kraji.
-
Podle náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše je
důležité, že nová vozidla přinesou cestujícím jen pozitivní změny.
„Jedná se o velmi prostorná a nízkopodlažní vozidla, která již nejen
v našem kraji známe a postupně je budeme nasazovat na další regionální
tratě tak, abychom postupně opouštěli vozidla řady RegioNova, což jsou
modernizovaná vozidla typu 810, která v různých obměnách jezdí desítky
let,“ řekl Michal Kortyš. „Co je důležité, tak se tato vozidla
umožňují využívat druhou generaci biopaliv, konkrétně příměsi HVO
(Hydrogenačně upravený rostlinný olej), tedy syntetické nafty. Jedná
se o dohodu společnosti PESA a výrobce motorů, což je pro nás
jednoznačně dobrá zpráva,“ doplnil Kortyš.
- Pro společnost PESA patří Česká republika v tuto chvíli mezi jednu
z cílových a prioritních zemí pro dodávky železničních vozidel. Jedním
z cílům společnosti je vyrábět modulární kolejová vozidla, která budou
přizpůsobena jednotlivým typům trakcí. Ambicí je také zapojení do
vývoje vozidel na vysokorychlostní tratě.
-
Uzavření
nemocnice v Chrudimi není na stole
-
|