Českotřebovský deník 179/2022 (26/6)
Patrik Vebr se stal mistrem České republiky v běhu na 5000m

Českotřebovský rodák, momentálně závodící za pražský univerzitní sportovní klub, dosáhl na uplynulém mistrovství České republiky v Hodoníně svého dosavadně největšího úspěchu. Do závodu plného velkých jmen, jako je Jiří Homoláč nebo například Jakub Zemaník, Patrik Vebr nastupoval s šestým nejlepším časem. Avšak jeho aktuální forma naznačovala, že může bojovat o medaile, nikdo nepočítal s tak skvělým výsledkem. V takticky famózně zvládnutém závodě, kdy se odtrhl od soupeřů už po 1800 m a zbylých 3200 m běžel osamocen na čele, vybojoval zlatou medaili a posunul hranici svého osobního rekordu o 17 vteřin, na konečných 14:30,33.
 Foto: Martin Edlman Společné foto (zleva): Patrik Vebr, Julia Anna Lily Bell, Jan Pernica (trenér), Anna Málková
 
Českotřebovský cyklomaraton se jel v pekelném vedru 

150 cyklistů odstartovala pistole v rukou generálního ředitele společnosti Rieter cZ Ing. Jana Lustyka, která tím poslala na trať závodníky na kratší osmadvacetikilometrovou i delší 47 km dlouhou trať současně. Závod je jednokolový, usnadňuje  pořadatelskou službu na frekventovaných silnicích, které trať kříží. Přijeli závodníci i z velkých dále, někteří podruhé i potřetí, českotřebovský cyklomaraton je stále známější. Novinkou letošního ročníku bylo hodnocení rodinných týmů, které umožňuje přitáhnout do závodu i mladší ročníky a sportovní rodiny jako celek.  Více o cyklomaratonu  ve zvláštním příspěvku. Českotřebovský deník připravuje z této akce video.
Pořadí prvních 15 na kratší trati v cíli:

1.

[240] KUBIŠTA Michal

32

 

Dlouhá Třebová

2.

[258] SVATOŠ Tomáš

18

 

Polička

3.

[236] TELECKÝ Adam

17

1.

Česká Třebová

4.

[266] JANOUŠEK Tomáš

17

 

Choceň

5.

[250] GROŠEK Matěj

14

 

Brno

6.

[208] SVOBODA Marcel

15

 

Žamberk

7.

[226] HAMERNÍK Jaroslav

49

2.

Česká Třebová

8.

[227] ELČKNER Nick

15

 

Ústí nad Orlicí

9.

[265] NECHVÍLE Jan

15

 

Litomyšl

10.

[224] BLAŽEK Tomáš

44

 

Rybník

11.

[241] KUBA Tomáš

21

 

Unhošť

12.

[275] ROUS Martin

13

 

Helvíkovice

13.

[270] BUCHAL Tomáš

14

 

Dolní Újezd

14.

[239] LEHKÁ Lucie

15

 

Ústí nad Orlicí

15.

[202] ŠÍPEK Michal

30

 

Hradec Králové

Pořadí prvních 16 na trase 47 km

1.

[54] ZEMENE Jakub

19

 

Nemile

2.

[65] FLÁMA Tomáš

25

 

Křížov

3.

[20] ELČKNER Lukáš

21

 

Ústí nad Orlicí

4.

[4] BLAHO Martin

23

 

Libchavy

5.

[32] HEJTMÁNEK Marek

25

 

Dolní Studénky

6.

[1] KOČÍ Jan

34

 

 

7.

[10] COUFAL Tomáš

21

 

Hradec Králové

8.

[47] KLUSÁK Radim

22

 

Dalečín

9.

[38] VEJDA Michal

28

1.

Česká Třebová

10.

[42] ZUREK Michal

40

 

Cieszyn

11.

[6] SVOBODA Marian

19

 

Žamberk

12.

[36] SCHENK Martin

37

2.

Česká Třebová

13.

[53] ŠIROKÝ Michal

43

3.

Česká Třebová

14.

[23] NOVAK Patrik

30

 

Sumperk

15.

[48] VITOSLAVSKÝ Igor

45

 

Brno

16.

[11] DEJDAR Miroslav

50

 

Třebovice

 

Budoucí konzervatisté koncertovali v kostele sv. Jakuba

V kostele sv. Jakuba hráli budoucí konzervatoristé Adam Janíček i Marie Vomáčková. Koncert  mel vysokou úrověň, společně se jmenovanými hrál ještě Václav Vitouch, také žák českotřebovské zušky , který bydlí v Moravské Třebové a dojíždí k nám na výukou u MeA. Boihuslava Mimry.

Příprava projektu železničního muzea v Dolní Lipce 

Dalším nezbytným krokem k vybudování nového železničního muzea v Dolní Lipce je příprava projektu. Na zpracovatele projektové dokumentace proto nyní vyhlásil Pardubický kraj výběrové řízení. Předpokládaná hodnota stavby činí 62 milionů korun včetně daně. Projekt je jednou z priorit kraje v rámci operačního programu INTERREG Česko – Polsko. 
„Historické železniční depo v Dolní Lipce představuje jedinečný soubor historických objektů vypovídající o provozu parních lokomotiv v 19. století nacházející se v těsné blízkosti kolejiště a stávajícího vlakového nádraží. Cílem našeho projektu, na kterém spolupracujeme s Muzeem starých strojů, je vybudování muzea v areálu železničního depa, kde chceme přiblížit návštěvníkům provoz a historii vlakové dopravy konce 19. století, a to včetně vytvoření funkčního zázemí pro opravy a provoz historických parních vlaků se zachováním napojení na stávající železniční síť,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Vizí projektu je také vytvoření společného přeshraničního propojení s technickým muzeem v Dolním Slezsku prostřednictvím historických jízd parních vlaků. První z těchto jízd se uskuteční již tuto sobotu a další máme naplánovanou na sobotu 3. září. Konkrétní informace k jízdnímu řádu jsou k dispozici na internetové stránce vlaky.pardubickykraj.cz,“ doplnil hejtman.
Připravený projekt zahrnuje zejména rekonstrukci stávajících historických budov, opravu a doplnění kolejového komplexu, obnovu původní točny a vybudování nové točny, významné pro umístění exponátů parních lokomotiv na celé centrální ploše muzea. Součástí projektu je také výstavba nových objektů, které jsou nutné pro chod muzea - vstupní objekt se zázemím pro návštěvníky, přístřešek pro lokomotivy a nová točna.