-
Na
Zámostí
pracuje CETIM
-

-
Cetim je poskytovatel rychlého internetu, nabízí stabilní rychlý
internet pro Česko i zahraničí a neustále inovuje a rozšiřuje své
působení. Nyní také v České Třebové. Výkopy na Zámostí vedou k
nově zřízenému uzlu CETIM, pro který bylo také třeba zajistit
elektrickou přípojku z Lidické ulice. Stavebními pracemi v
lokalitě lze tak odůvodnit nevybudovaný chodník po stavbě nového
mostu. Není to celá pravda, protože to zde nejsou poslední výkopové a
montážní práce, síťaři připravují komplexní rekonstrukci na
Zámostí i na Hřbitovní ulici, včetně vybudování nového chodníku který by
měl být na straně u domů na Zámostí. Hřbitovní ulice by pak měla být po
rekonstrukci obousměrná. Letos ovšem tyto změny ještě nenastanou, zatím
se řeší projektová dokumentace. Pro zahájení prací bude třeba
zajistit souznění plynařů a ČEZU, což může být jistě velmi
těžký úkol.
-

-
BusLine
vynechává spoje také na Českotřebovsku
- Dnes 12. 7. bylo podle zveřejněného
přehledu vynecháno celkem 14 spojů jedoucích do nebo z České Třebové.
obdobně tomu bude i zítra ve středu 13. července. Přehled zrušených
spojů pro 13. červenec uvádíme. Zdroj: Pardubický kraj.
-

-
Kontejnerové
stání na Špici bude zrušeno
-
Místo
bylo předmětem častých stížností občanů na přeplněnost kontejnerů.
Vzhledem k jeho poloze přímo u hlavní silnice a možnosti pohodlného
vyložení odpadu bylo cílem nejen našich, ale i přespolních občanů a
pravděpodobně také podnikatelských subjektů. Časté svozy příliš
nepomáhaly a kontejnery byly většinou plné a obložené dalšími odpady.
- Dlouhodobě se uvažovalo o jeho zrušení, zároveň však bylo třeba
zachovat dobrou dostupnost kontejnerů na tříděný odpad pro občany
žijící v této lokalitě. Díky zavedení nového systému adresného sběru
odpadů si nyní mohou lidé od města vypůjčit nádoby na papír, plast a
bioodpady, které jim jsou následně sváženy přímo od domu. A této
možnosti valná většina domácností žijících v této lokalitě využila.
- Proto bylo možné přistoupit k plánovanému kroku, a to zrušit,
respektive rozpustit kontejnerové hnízdo Na Špici. Možnost třídit do
veřejných kontejnerů se ale pro tuto lokalitu neruší zcela: část
kontejnerů bude přesunuta do zatáčky za řekou, pod lhoteckým
hřbitovem. Další barevné kontejnery budou umístěny na cestě do Kojovce.
Tedy – dostupnost třídění odpadu pro občany z této lokality je
zajištěna, zároveň vstup do České Třebové nebudou lemovat závěje
odpadků. (Zdroj web města)
-
Rekonstrukce
silnice Ústí - Skuhrov začne v srpnu
- Rada Pardubického kraje na svém pondělním
jednání schválila výběr společnosti, která zajistí modernizaci úseku
silnice II/315 z Ústí nad Orlicí do Skuhrova, kde naváže na v roce 2020
dokončený úsek vedoucí až do Lanškrouna. Ten vyšel kraj na 150 milionů
korun. V případě navazující etapy je cena 105 milionů korun včetně daně.
Délka realizace stavby je pak 120 dnů od převzetí staveniště. K němu by
mělo dojít v průběhu srpna.
-
„Poté,
co se nám v roce 2020 podařilo za 150 milionů korun zmodernizovat
jedenáctikilometrový úsek silnice II/315 z Lanškrouna do Skuhrova, tak
nyní přistupujeme k pokračování až do Ústí nad Orlicí v délce
přesahující sedm kilometrů. Předpokládaná hodnota této stavby činila
podle projektové dokumentace 116 milionů korun a výsledná hodnota je o
jedenáct milionů korun nižší. Zároveň se také dodavatel zavázal stavbu
realizovat za 120 dní od převzetí staveniště, což je o 18, respektive
150 dní kratší doba oproti dalším nabídkám, a to je velmi výrazné,“ řekl
hejtman Martin Netolický.
- Původním plánem kraje bylo zahájit práce
již v loňském roce. „Vzhledem k určitým administrativním komplikacím
jsme vyhlásili opakované výběrové řízení. Z toho jsme vzhledem k trestu
zákazu plnění veřejných zakázek nebo účasti ve veřejné soutěži museli
vyloučit společnost Metrostav Infrastructure a.s.. Vítězným subjektem,
který nabídl jak nejnižší cenu, tak nejkratší dobu realizace stavby
nabídlo společenství firem MADOS MT a M – SILNICE. Pokud nám bude přát
počasí, tak bychom měli celou stavbu mít dokončenou ještě v průběhu
letošního roku,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro oblast investic Roman
Línek.
- Stejně jako v případě úseku z Lanškrouna do
Ústí nad Orlicí se jedná o komplexní modernizaci. „Budou kompletně
vyměněny konstrukční a asfaltobetonové vrstvy silnice a následně položen
zcela nový povrch. Upravíme také šířkové uspořádání s rozšířením
v zatáčkách pro zvýšení bezpečnosti, obnovíme odvodňovací systém,
zmodernizujeme dopravní značení a dopravně-bezpečnostní zařízení.
Samozřejmě se zaměříme také na modernizaci mostních objektů,
autobusových zálivů a zastávek,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast
dopravy Michal Kortyš.
- Projekt bude spolufinancován z prostředků
Evropské unie. „Na tuto stavbu jsme již obdrželi registraci akce a
rozhodnutí o poskytnutí dotace. Ta v tomto případě činí necelých 43
milionů korun a předpokládáme, že proplacení příjmů spojených s
realizací tohoto projektu bude rozloženo do let 2022 a 2023,“ sdělil
radní pro evropské fondy a regionální rozvoj Ladislav Valtr.
krajští radní
v pondělní schválili investiční záměr na další fáze modernizace lůžkového
fondu Svitavské nemocnice v návaznosti na schválený generel rozvoje
nemocnice. První práce, které jsou součástí generelu a týkají se sloučení
jednotky intenzivní péče, budou zahájeny již v červenci letošního roku.
Celkové předpokládané náklady schváleného investičního záměru, a to včetně
projektové dokumentace a souvisejících služeb činí necelých 628 milionů
korun včetně daně.
-
Kraj
připravuje další rozvoj Svitavské nemocnice
- „Generel rozvoje Svitavské nemocnice byl
zpracován na konci roku 2019. Jedná se o etapovitou modernizaci části
objektů lůžkových oddělení, jejímž cílem je vytvoření moderních pavilonů
pro poskytování léčebné péče. Řešení bude zohledňovat požadavky nízkých
provozních nákladů i bezbariérovosti. Při rekonstrukci dojde k zásahu do
nosných konstrukcí stávajícího objektu – demolice starého a výstavba
nového objektu. Cílem je samozřejmě, aby nedošlo k výraznému omezení
provozu. Celkové náklady investičního záměru včetně projektové
dokumentace a souvisejících služeb činí necelých 628 milionů korun
včetně daně,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
-
První
práce dle schváleného generelu započnou již v průběhu července. „Jedná
se o sloučení jednotky intenzivní péče, což představuje 1. fázi 0. etapy
generelu rozvoje. V rámci tohoto projektu, na který se nám podařilo
získat prostředky z programu ReactEU, bude rozšířena kapacita JIP
chirurgických provozů o tři lůžka ve společné hale a jedno lůžko v
samostatném boxu ve stávajícím objektu. Dále bude navýšena kapacita JIP
pro interní lůžka, a to celkem o tři lůžka," sdělila náměstkyně hejtmana
pro oblast zdravotnictví Michaela Matoušková s tím, že práce by měly být
dokončeny v únoru příštího roku.
- „Po dnešním schválení investičního záměru
vyhlásíme výběrové řízení na zpracovatele projektové dokumentace tak,
aby ještě letos začala vznikat dokumentace pro stavební povolení.
Vlastní zahájení stavby je reálné až ve druhé polovině roku 2025,
protože je to podmíněno výstavbou nové výjezdové základny Zdravotnické
záchranné služby Pardubického kraje ve Svitavách. Současná výjezdová
základna se nachází v areálu nemocnice a její objekt musí být dle
generelu rozvoje nejdříve odstraněn,“ nastínil časový plán náměstek
hejtmana
pro
oblast investic Roman Línek.
- Etapy rozvoje Svitavské nemocnice
V rámci schváleného generelu čekají Svitavskou nemocnici tři základní
etapy – v rámci nulté fáze, která začne letos v červenci, dojde k výše
zmíněné rekonstrukci a sdružení JIP. Navazovat bude v rámci první fáze
demolice starších objektů v areálu nemocnice a následná výstavba nového
pavilonu, kde se bude nacházet emergency, radiodiagnostika a lůžková
oddělení. Ta bude do budoucna propojena s novostavbou, v níž se budou
nacházet další části lůžkových oddělení a zároveň nové prostory dětského
oddělení. V poslední fázi pak čeká rekonstrukci poslední objekt, své
místo v něm najde porodnice, novorozenecké oddělení nebo třeba
administrativní zázemí nemocnice. Závěrem má dojít k demolici
zbývajících objektů, jako jsou dílny nebo budova ORL a LDN a k
navazujícím parkovým úpravám.
-
O pacienty z
Chrudimska se nyní starají ve třech nemocnicích
-
Od začátku července je
uzavřená lůžková část interního oddělení Chrudimské nemocnice.
Pacienti, kteří potřebují ošetření v době pohotovosti nebo jejich
zdravotní stav vyžaduje hospitalizaci, najdou péči především
v Pardubické nemocnici. Pokud však mají nejen vozy záchranné služby
blíž jinou nemocnici, míří i do Ústí nad Orlicí nebo Litomyšle.
- Hejtman Pardubického kraje Martin
Netolický na jednání Zastupitelstva všechny ujistil, že téma uzavření
nemocnice či převzetí od Pardubického kraje nikdy nebylo, není a
nebude na stole, a garantoval nejen vedení města Chrudim, ale i všem
pacientům další fungování a rozvoj nemocnice.
-
Situace
řešíme. V polovině července nastoupí nový ředitel pro západní část
krajských nemocnic. Jana Marounek se tak mimo jiné připojí k týmu,
který se záležitostí zabývá už od loňského roku. „Nemocnice
oslovila více než stovku internistů, také jsme se obrátili o pomoc na
další kraje, armádu, která má v Chrudimi základnu, a na Českou
internistickou společnost. Ta nám například odepsala, že internistů je
v České republice málo a minimálně tři kraje jsou na tom ještě hůře
než ten Pardubický. Obecná interna je velmi komplexní a široký
obor, což na druhou stranu představuje v době, která se primárně ubírá
cestou různých specializací, problém a mladí lékaři se do ní příliš
nehrnou,“ sdělila náměstkyně Matoušková. Ta o situaci nedávno
podrobně mluvila se starosty obcí na Chrudimsku i se zastupiteli města
Chrudim. „Na jednání se starostou Chrudimi jsme hovořili také o
pomoci města formou bytů, míst ve školce a podobně. Chrudim v současné
době však volné byty nemá, má pouze byty k rekonstrukci, ale pan
starosta přislíbil, že se tím budou zabývat,“ informovala
Matoušková.
- Zajištění konziliární služby a ambulance
- Bez internisty je provoz nemocnice
nemožný. „V období dovolených o letních prázdninách tak bylo třeba
především zajistit konziliární služby pro další oddělení Chrudimské
nemocnice a interní ambulancí, což se povedlo. Pokračují i jednání
s lékaři, ať už jde o nové kmenové zaměstnance nebo alespoň dočasnou
výpomoc. S prosbou o ni jsme se obrátili jak na specialisty v rámci
okresu či kraje, tak v kraji sousedním. Z oslovených více než dvaceti
ambulantních internistů na Chrudimsku se do ní zatím zapojila jedna
lékařka. Jednání nicméně ještě pokračují,“ říká Tomáš Gottvald,
generální ředitel Nemocnice Pardubického kraje, a dodává, že vedle
uvedeného nemocnice i teď pokračuje v náborové činnosti, přes
prázdniny zejména na sociálních sítích a v tisku. V komunikaci
s odbornou společností se pak nemocnice nabídla jako možný partner
ochotný spolupracovat na vzdělávání mladých internistů. „Stále
přitom platí, že zájemcům o práci na interně v Chrudimi nabízíme
náborové příspěvky v řádech stovek tisíc korun podle dosaženého stupně
vzdělání,“ doplňuje Tomáš Gottvald.
-
Nemocnice se snaží dělat všechno pro to, aby se situaci podařilo co
nejdříve přiblížit navrácení do čtyřiadvacetihodinovému provozu a opět
otevřít i lůžkovou část oddělení. V tuto chvíli je péče o pacienty z Chrudimska
zajištěna v primárně v Pardubicích, jsou-li však blíže jiná zařízení
Nemocnice Pardubického kraje, využívají pacienti i nemocnic
v Litomyšli nebo Ústí nad Orlicí. Část péče pak přebrala také
chrudimská chirurgie.
-
Poznámka.
-
Nabízí se řada analogií: Nejsou učitelé, ale zde to snad lze zařídit
pomocí důchodců a ne zcela kvalifikovaných lidi. Nejsou řidiči
autobusů, viz situace ve společnosti
BusLine.
Zde se jedná o soukromou společnost a tak přicházejí silná slova a
sankce. V případě nemocnice taky asi někdo zaspal, když vznikla
najednou současná zoufalá situace. Má náš kraj opravdu se sousedním
královéhradeckým ve zdravotnictví srovnatelné platové a pracovní
podmínky? Proč utíkají zaměstnanci
např.
do fakultní nemocnice Hradec Králové, ale i do nemocnice v Rychnově
nad Kněžnou? Opravdu se akciová společnost Nemocnice
Pardubického kraje chová stejně k zaměstnancům v Pardubicích a v
ostatních "okresních" nemocnicích?
|