-
Koalice pro
Českou Třebovou je pro poctivou spolupráci spolehlivých partnerů
- "Bohužel je smutné vidět město, odkud
člověk pochází, že nejsou v poslední době využívány ani dotační tituly
kraje. Co k tomu dodat... I kvůli tomu se minulý rok začal formovat
tým lidí 3PK pro prosperující Českou Třebovou, kteří už nechtějí
nečinně přihlížet dalšímu prohlubování problémů okolí České Třebové" Z
facebooku Martina Netolického
-
Také
mne je spíše smutno a to z výše publikovaného textu. Zvláště proto, že
není pravdivý. Navíc byl text použit pro sebeprosazení ve volbách a to
na úkor druhého subjektu. Takový postup se mi nelíbí a nemyslím, že
bych se k tomu neměl vyjádřit. Krajské dotace město Česká Třebová
samozřejmě využívá a v rozpočtu města jsou podrobně detailně uvedeny.
Pisatel měl ovšem na mysli zřejmě dotace určené pro méně rozvinuté
regiony v Pardubickém kraji. Zde město Česká Třebová zatím čerpalo
jedinou dotaci na vybudování komunikace k nové hale CFS Česká Třebová,
od té doby zatím nečerpalo. Další dotaci na vybudování dobrodružné
věže na Pekláku pak minulé vedení města nevyužilo a muselo vrátit.
Přiznejme také, že dobrodružná věž by zaostalost regionu nevyřešila.
- Bylo by dobré ovšem uvést, že investiční
činnost, finance a dopravu měla ve své gesci v posledních 4 letech v
rámci Koaliční smlouvy právě ČSSD s nestraníky za kterou byl Martin
Netolický do zastupitelstva zvolen. A z této volební strany nyní mnozí
přešli do nového sdružení 3PK a tvoří dokonce čelo kandidátky. Díky
tomu mohu předpokládat lepší informovanost a opatrnost pisatele.
- K tomu bych chtěl napsat, že se na
pracuje zatím na projektech, dotace lze získat až na realizaci
připravených akcí. Tak např. se ve spolupráci s krajem se připravuje
projekt na cyklokomunikaci Kozlov, zastávka bus - Šklíbanda - Zhoř,
jejíž součástí má být (zvláště v zimě) potřebné parkoviště u
křižovatky nad Kozlovem, kde zatím v zimě na poli parkuje i několik
desítek automobilů, někdy zapadlých ve sněhu. Pozemek již město
vykoupilo. Zatím zde však nemáme k dispozici žádné memorandum o
spolupráci s dalšími subjekty (tedy Pardubickým krajem a obcí Němčice),
neboť komunikace není v celé délce na katastru města a bez smlouvy o
budoucím sdružení prostředků nelze investici do cizího majetku
realizovat. Přesto se podařilo letos finanční prostředky na projekt do
rozpočtu prosadit.
- Podobně je z letošního městského rozpočtu
a z objednaných zakázek zřejmé, že město řeší projektovou dokumentaci
na výstavbu mostu přes Třebovku v oblasti Husovy ulice a chystaného
sídliště Na Primoně, který usnadní dopravní obsluhu budoucího
obytného souboru. O dotaci pro rozvoj méně rozvinutých regionů budeme
moci žádat až po dokončení projektové dokumentace. Postavení mostu
nebude laciná záležitost a bez dotace to město nedokáže.
- Připravují se také projekty na snížení
energetické náročnosti. Příprava projektů a investic má svůj zákonný
postup a vyžaduje čas. I když chápu, že je třeba před volbami
"nabrousit nože", tak považuji za správné se nejdříve blíže
informovat, nespravedlivá kritika bolí.
- Naše Koalice pro Českou Třebovou
předpokládá, že práce na radnici je možná jen při vzájemné důvěře a
skutečné spolupráci koaličních subjektů. Nikdy nebude jeden subjekt v
zastupitelstvu sám a potřebuje partnera, na kterého se bude moci
spolehnout. Proto se nejen mne dotýká, když dosud spolupracující
partner se nyní zabývá na facebooku kritikou toho, co mohl a měl sám
vyřešit.
- Mgr. Milan Mikolecký, člen rady města
-
Cena Přístav
pro Martina Netolického
-
Jak jsme již uvedli v pátek
15.8, ve fotoreportáži Luboše Kozla ZDE tak hejtman
Pardubického kraje Martin Netolický převzal ve středu odpoledne
v České Třebové dodatečně ocenění Cenu Přístav 2022, která je výrazem
uznání za přínos k rozvoji mimoškolní práce s dětmi a mládeží.
-
„Toto
ocenění vnímám především jako uznání práce nás všech, a to nejen
v době koronavirové pandemie, která byla složitá pro všechny. Snažili
jsme se proto nejen vůči spolkům, organizacím či neziskové=mu sektoru
přistupovat s maximální mírou otevřenosti, pochopení a respektu vůči
jejich práci, která je v mnoha ohledech nezastupitelná. V rámci
krajského rozpočtu jsme se potýkali s potřebou reagovat na nastalou
situaci a nejistotu ohledně výpadku daňových příjmů, avšak omezit
sociální péči všeho druhu či spolky pracující s mládeží rozhodně
nebylo tím směrem, kterým jsme se měli vydat, a proto jsme se
rozhodli, že naopak naše podpora této činnosti v takto těžké době musí
být zachována,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
- Zdůvodnění ocenění hejtmana Martina Netolického
- Pardubický kraj pod vedením Martina Netolického během pandemie
covid-19 poskytoval informační, metodický a podpůrný servis
v nadstandardní kvalitě a rychlosti. Vážíme si osobního nasazení
Martina Netolického a opakované snahy zohledňovat potřeby organizací
našeho typu. Velmi pozitivně vnímáme jeho snahu udržet stávající
finanční podporu ze strany kraje pro dětské a mládežnické spolky.
Ceníme si toho, že jsme bráni vážně, a i přes menší velikost našeho
sektoru je naše činnost podporována bez škrtů a negativních změn.
Hejtmana Martina Netolického na ocenění navrhli: Rada dětí a mládeže
Pardubického kraje, z. s., Komunitní centrum Petrklíč, z. s., Altus,
z. s. a Spolek Mladých Tanečníků Skuteč.
-
Autobusy pořád
jezdí a nejezdí jak chtějí
-
Na
webu Pardubického kraje se dočtete, které autobusy nepojedou v daný den.
Proti minulému týdnu se to"papírově zlepšilo" Včera v pondělí to
byly na linkách z České Třebové údajně jen 4 neodjeté spoje, dnes to
mělo být deset spojů. Jenže to není pravda. Podle osobního
svědectví lidí, kteří se potřebovali dostat do Litomyšle dopoledne na
vyšetření nejely také další neoznámené spoje a nikdo nebyl schopen podat
informaci kdy co pojede. Takže informační místo u pokladny na
nádraží nic neví. Musíte prostě čekat. Také jízdní řády na zastávkách
všude nejsou, možná nyní kdy se jezdí jak koho napadne to nevadí. Ale
např. na zastávce autobusu u Tesca něco jako jízdní řád není. A to
prostě nejsou lidé, kteří mohou vždy autem nebo nemohou si všude dojít
pěšky. Jsou třeba odkázaní na berle a pod. Právě taková paní z Parníka
dnes volala, jak se má dostat do Litomyšle k lékaři. Dovezl jsem ji
aspoň k nádraží, tam jsme zjistili že zde už je třeba jen čekat a čekat,
i když výpadek spoje hlášen nebyl. Je to smutná doba, nefunguje
jízdní řád ani ten vyškrtaný, prázdninový. Opticky nejhorší je
situace na svitavském okrese. (mm)
-
Se zvýšenými
náklady na dopravní obslužnost stát nepomůže
- Růst cen energií a pohonných hmot přináší celou řadu problémů.
Kraje včetně Pardubického očekávají růst nákladů na veřejnou dopravu
v letošním a příštím roce o 10 procent. Proto na základě platných
ustanovení požádal resorty dopravy a financí o pomoc s pokrytím
nákladů. Stát ale v tuto chvíli pomoc pro krajské samosprávy nechystá.
-
Jen odhad nákladů na železniční dopravu v Pardubickém kraji pro
letošní rok činí 633 milionů korun. Stát se na této částce podílí
téměř 164 miliony. Procentuálně vyjádřeno je to 25,86 procent. Už nyní
je jasné, že tento předběžný odhad nebude správný a náklady budou
vyšší. „Ceny pohonných hmot a dalších energií samozřejmě činí velkou
část nákladů. Na základě odhadů požádaly kraje prostřednictvím
Asociace krajů ČR o navýšení státní dotace. Tato žádost byla bohužel
zamítnuta a kraj bude muset hledat prostředky ve vlastním rozpočtu,“
uvedl náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu
Michal Kortyš.
- Kraje o navýšení prostředků žádaly na základě současného stavu a
předpokládaného vývoje na trhu s pohonnými hmotami na základě
ustanovení § 24 zák. č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě
cestujících, kdy je již dnes zřejmé, že na základě nepředvídatelných
mimořádných okolností dojde v letošním i příštím roce k nárůstu
nákladů dopravců o více než deset procent a z těchto důvodů reálně
hrozí snížení rozsahu dopravní obslužnosti podle uzavřených smluv o
veřejných službách v přepravě cestujících. „Toto zatím není na pořadu
dne a doufám, že k tomu nedojde. Avšak budeme muset hledat zdroje pro
dofinancování veřejné dopravy. Jednání o dalším postupu má komise
Asociace krajů České republiky na programu hned na svém zářijovém
jednání,“ dodal Kortyš.
-
Nejen nový název pro Gočárovu
galerii, bude také nový vizuál
-
Východočeská
galerie si ke svému 70. výročí nadělí nové sídlo v pardubických
Automatických mlýnech a ponese název Gočárova galerie. Celou obměnu
dovrší i nový vizuální styl, který galerie hledá prostřednictvím
soutěže pořádané odbornou organizací Czechdesign.
- Poté, co zastupitelé Pardubického kraje schválili přejmenování
Východočeské galerie od 1. ledna 2023 na Gočárovu galerii, se mohla
rozeběhnout soutěž na novou vizuální identitu galerie. Hlavní sídlo
galerie se přestěhuje do Automatických mlýnů, proslulé stavby od
architekta Josefa Gočára, tehdy pro bratry Winternitzovy. Radní kraje
schválili přesun prostředků z rozpočtu galerie na tento účel, potřeba
bude kolem jednoho milionu korun. „Je to zásadní záležitost, která
bude ovlivňovat vnímání galerie v mnoha dalších letech. Naším cílem
je, aby se z dobré regionální úrovně posunula mezi vyhledávané
kulturní instituce na české nebo i mezinárodní scéně,“ uvedl
k tomuto kroku náměstek hejtmana pro investice a kulturu Roman Línek.
- Na otevřenou výzvu Czechdesignu zareagovalo přes 20 zájemců, po
rešerších bude do samotné soutěže vyzváno pět z nich. Soutěž bude
dvoukolová a výsledek bude známý v prosinci. Všichni účastníci obdrží
skicovné, autor vítězného návrhu získá následnou zakázku na zpracování
grafického manuálu a zavedení do praxe. O vítězi rozhodne porota
složená z externích odborníků z řad grafických designérů a zástupců
Východočeské galerie v Pardubicích. Do otevření Gočárovy galerie
v Automatických mlýnech v příštím roce by měla být nová identita jasně
definovaná a plně používaná.
-
|