-
-
Budování
parkoviště pod hudební školou se v sousedním domě nelíbí
- B
ytové
družstvo v domech 2013 - 2015 zorganizovalo proti stavbě
parkoviště petici, která se nyní řeší. Obsahuje nesouhlas s budováním
parkoviště na místě zbouraných domů čp. 800 a 801 pod hudební školou,
i když příprava této stavební investice běží prakticky od loňska. Až
nyní, když je již vše připraveno na zahájení stavby, připraven
projekt, který prošel stavebním řízením včetně stanovisek všech
dotčených orgánů, v rámci výběrového řízení byl vybrán dodavatel
stavby a byla s ním uzavřena smlouva a nyní se má všechno změnit a od
stavby odstoupit? Můžeme za takových podmínek někdy dosáhnout
stavu, kdy bude vybudován na sídlišti Trávník další tolik potřebný
počet parkovacích míst? Zvláště nyní, když se dokončuje
rekonstrukce a modernizace domu čp. 1906 (Rezidence Rozmarýn), která
přinese do centra další desítky parkujících automobilů?
- Petice sama o sobě nemá na průběh stavebního řízení žádný vliv.
Pokud ovšem bylo toto řízení provedeno zcela správně. A bohužel se
ukázalo, že při vydávání stavebního povolení na tuto investiční akci
nastala procesní chyba, stavební povolení bylo vydáno o 3 dny dříve,
než uplynula zákonná 15tidenní doba na odvolání. Je to chyba
pracovníka příslušného odboru MěÚ, která se nyní vymstí v tom, že se
tato investice nyní nemůže realizovat. Obyvatelé sousedního domu, tedy
účastníci stavebního řízení podali odvolání, které bude řešit
příslušný odbor Krajského úřadu a zřejmě předá tuto
záležitost k novému projednání. Tím
bude
třeba celý tento proces zopakovat, jistě se pohlídá, aby nyní již byl
bez procesní chyby.
- Nyní něco k obhajobě autorů petice. Sám jsem se na místě samém i
se svými kolegy a Ing. Vladimírem Typlem jako předsedou bytového
družstva přesvědčil, že autor projektu měl jeden záměr - využít
maximálně plochu dané parcely pro nové parkoviště a nedíval se na
připravené dílo očima sousedů, kteří zde bydlí. Ani ze samotného
plánku, který jsem měl možnost již na jaře prostudovat (je zveřejněn v
článku) to nevypadá špatně. Také jiné domy na Trávníku jsou obklopeny
parkujícími auty. Ovšem svahové poměry v dané lokalitě ukazují, že za
parkovištěm (blízko zmíněného domu 2013-15) vznikne velký výškový
rozdíl, který parkující a kolemjdoucí vnímají jinak, než obyvatelé
tohoto domu. Protože skutečně není snahou města vnucovat
sousedům projekt bez úpravy, jedná se o možnostech, které by byly pro
sousedy akceptovatelné. Je snaha se dohodnout, nikoliv vnucovat
připravený projekt. Na druhou stranu je škoda, že se tyto připomínky
neřešily třeba v době, kdy se projekt dokončoval. Byl připraven
standardním způsobem a odsouhlasen dopravní komisí, radou města,
prošel připomínkami dotčených orgánů. Zatím je předčasné psát jak to
dopadne, v každém případě zde bude zdržení, připravená investiční akce
se zatím rozběhnout nemůže. (mm)
-
Pozvánka na
Den Regionu Orlicko-Třebovsko
- Svazek obcí Orlicko–Třebovsko zve
všechny příznivce, přátele cyklistiky a veřejnost v pátek 2. září
2022 na cyklistický výlet regionem. Úvod letošní cyklojízdy je
věnován výročí 25 let od ničivé povodně v roce 1997. Akce končí
v obci Jehnědí.
-
Sraz
účastníků je ve 13 hodin na hrázi rybníka Hvězda na jižním
okraji obce Třebovice. Den regionu zahájí starosta obce. Po velké
povodni v roce 1997 byly zahájeny práce na protipovodňových
projektech, které měly za účel zamezit vysokým škodám v obcích na
dolním toku Třebovky (obce Třebovice, Rybník, Česká Třebová, Dlouhá
Třebová a Ústí nad Orlicí). K prezentaci budování protipovodňové
ochrany je přizván odborník z Povodí Labe, státní podnik a
starostové obcí, které byly katastrofální povodní postiženy.
Cyklisté po zahájení vyjedou podél toku Třebovky přes obec Rybník do
České Třebové. Mezi 14. a 14.30 hod. je u odpočívadla v lokalitě
Bezděkov prezentace nové cyklostezky mezi Rybníkem a Českou Třebovou
(v blízkosti cvičiště pro psy Podhorka) a v této době je
možné se k odpolednímu programu připojit.
- Cyklojízda starostů členských obcí
regionu bude pokračovat přes Kozlov do Jehnědí a bude ukončena ve
sportovním areálu Hliňák. Je zajištěné občerstvení a prohlídka
ultralehkých letadel a modelů velkého sletu ultralehkých letadel v
Jehnědí, který se za příznivého počasí bude konat následující den.
Ve večerním programu se představí místní kapely - talentovaná dětská
kapela Betmeni a kapela Beztíže. Pojeďte s námi a připojte se
k propagační jízdě regionem!
- Za svazek obcí Region Orlicko –
Třebovsko zve
- Petr Hájek, předseda svazku obcí a
PhDr. Jana Staňková
 
-
Srpnové jízdní řády
regionálních autobusů se mírně změní, ale budou platit
-
Kraj ustupuje, mění jízdní řád
- Pardubický kraj přistoupil k mírné změně
jízdních řádů autobusů, které zajišťují dopravní obslužnost v kraji,
již od srpna, a to na dobu jednoho měsíce. Dopravce BusLine nebyl z
důvodu nedostatku řidičů dlouhodobě schopen zajistit stabilní provoz
na všech spojích a linkách podle objednávky kraje. Docházelo tak k
výpadkům spojů zejména v okresech Svitavy a Ústí nad Orlicí. Upravený
jízdní řád některé nevyužívané spoje vypouští. Bude platit do konce
prázdnin, o úpravách jízdních řádů v rámci standardních změn od září
se nyní jedná.
-
„Stávalo
se nám, že spoje, které byly nahlášeny, že pojedou, tak nevyjely, a
cestující měli velký problém, jak tuto situaci vyřešit, když už stáli
na zastávce. Nemohli se bohužel absolutně spolehnout na informace,
které nám, ale i jim byly den předem poskytnuty. Proto jsme se dohodli
s dopravcem na omezení méně využívaných spojů tak, aby ostatní dokázal
dopravce odjezdit s železnou pravidelností. V pracovní dny nebude
jezdit 40 z 1277 spojů, v sobotu 8 z 219 spojů a v neděli 10 z 233
spojů,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost
Michal Kortyš.
- O všech změnách budou do konce týdne
informováni starostové měst a obcí v kraji a jízdní řády budou
dostupné na
http://portal.idos.cz/
- Nyní jsou v přípravě jízdní řády s
platností od 1. září ze zřetelem na zajištění dojížďky do škol a
zaměstnání. „To, že přistupujeme k úpravám dopravy, je nejen pro
nedostatek řidičů, ale i z důvodu neúměrných finančních nákladů, které
během dvou let vzrostly z důvodu enormního nárůstu cen pohonných hmot
o více jak třetinu. Jde nám hlavně o to, aby všechny spoje uvedené v
jízdních řádech stoprocentně jezdily a nemuseli jsme razantně
zdražovat jízdné,“ dodal náměstek Kortyš. Kraj nyní upřesňuje s
dopravcem počty řidičů na září i případnou výpomoc dalších firem.

|