- ČESKÁ TŘEBOVÁ, 12. července
2022
-
-
Stavební společnost
Hrochostroj
ze skupiny enteria
se stala druhou českou firmou, působící v železničním stavitelství,
která se rozhodla pro vlastní lokomotivu EffiShunter
1000. Podle podepsané smlouvy s výrobcem
CZ
LOKO
s ní v polovině roku 2024 doplní flotilu svých stavebních strojů na
obnovu a údržbu tratí.
-
„Mezi
významnými hráči tuzemského železničního stavitelství registrujeme
zvýšený zájem o naše lokomotivy vybavené evropským zabezpečovačem ETCS.
Jen tato vozidla a vlaky budou moci od ledna 2025 vyjet na
nejvytíženější české železniční koridory. Ostatní se na něj nedostanou.
Kdo na to nestihne zareagovat včas, bude v nevýhodě,“ vysvětluje
Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.
- „Pro nás to byl
rozhodující důvod. Problematika ETCS nás velmi postihuje, a proto jsme
se ji rozhodli včas řešit objednávkou lokomotivy s požadovaným vybavením.
Usnadní nám to především přepravu strojů mezi jednotlivými
stavbami po koridorových tratích. A pak také posun a traťovou službu při
dopravě stavebních hmot a materiálů,“ říká
Martin Varecha, předseda představenstva Hrochostroje.
-
Podle něho samostatné přepravy
speciálních hnacích vozidel bez implementace mobilní části ETCS budou
velmi problematické a komplikované. „Nový EffiShunter nám to částečně
pomůže vyřešit, i když věříme ještě v další možná řešení,“ dodal.
-
Hrochostroj, zabývající se provozováním těžké kolejové mechanizace pro
údržbu a rekonstrukci železničního svršku, na trhu působí od roku 2015.
Cílem je zaujmout pozici silného partnera v oblasti těžké kolejové
mechanizace.
- Na
novou situaci už loni zareagovala objednávkou Subterra, která se letos v
dubnu stala prvním českým soukromým provozovatelem EffiShunteru 1000 se
systémem ETCS. O jeho údržbu a servis se postará samo CZ LOKO.
-
„Výhradní provoz vlaků pod dohledem systému ETCS se bude postupně
rozšiřovat i na další tratě. Je to evropský trend, patrný i v dalších
zemích. I zde máme už uzavřené kontrakty s firmami, podílejícími se na
budování železniční dopravní infrastruktury,“ uvedl Jan Kutálek.
-
Čtyřnápravový EffiShunter 1000 se v Evropě prosadil spolehlivým a
ekonomickým provozem. Běžně se už vybavuje jednotným evropským
zabezpečovacím systémem ETCS a pro zahraniční trhy se doplňuje i
národním zabezpečovačem. To umožňuje jeho využití jak na posunu, tak v
plnohodnotné traťové službě.
-
|