Konec Beranova mostu nastal před 43 lety 
Fotografie  jsou kopií z časopisu a objevil je Pavel Langhans a publikoval na svém facebookovém profilu. Musím jen pochválit. Ani siu neuvědomujeme přesně, kdy se tato událost uskutečnila.  Už to vím, v květnu 1979.  Tehdy to bylo spojeno se slibem  vybudování nějaké náhrady, alespoň lávky, dokonce se zde později po vybudování sídliště uvažovalo se zastávkou Lhotka. Jenže by to zase odtud bylo moc blízko na zastávku do Dlouhé Třebové. Po Beranově mostu vedla silnice na Zacharovec a do Přívratu a Řetové a po zbourání mostu toto spojení přestalo existovat . A hodně dlouho trvalo, než byla potom vybudována silnice směrem k dnešnímu sídlišti rodinných domků Pod Březinou a k Orlíku. Přitom to je strategická silnice, umožňuje náhradní dopravní spojení na Ústí nad Orlicí při rekonstrukcích silnice  např. na Lhotce. Jenomže daleko důležitější bylo začátkem 80. let vybudovat zcela zbytečnou silnici z Kerhatic na Říčky, Sice po ní nikdo nejezdí a nepotřebuje, ale byla důležitá pro zásobování vojenského skladu v Kerharticích, který je zde po mnoha redukcích vojenských objektů dodnes.
Jde o Beranův most na Lhotce, která má ve velmi slušném stavu svou ručně psanou obecní kroniku, dokonce v několika dílech. Kronikářem byl  učitel pan Mareš.  Část kroniky mám v kopii doma a  tak se pokusím naopak zjistit, kdy se Beranův most stavěl a kdo byl iniciátorem. Zřejmě muselo jít o rozhodnuté okresního zastupitelstva, fungujícího  ve dvacátých letech v Ústí nad Orlicí, v té době se ve velkém budovaly a dláždily silnice v celém tehdejším malém okrese Ústí nad Orlicí. Vše je uvedeno v okresním  věstníku, který  vycházel až do roku 1925. Bourání Beranova mostu už v kronice nebude, neboť  lhotecká kronika až do těchto let není vedena. (mm)