- Fotografie jsou kopií z časopisu a objevil je Pavel Langhans a
publikoval na svém facebookovém profilu. Musím jen pochválit. Ani siu
neuvědomujeme přesně, kdy se tato událost uskutečnila. Už to vím,
v květnu 1979. Tehdy to bylo spojeno se slibem vybudování
nějaké náhrady, alespoň lávky, dokonce se zde později po vybudování
sídliště uvažovalo se zastávkou Lhotka. Jenže by to zase odtud bylo moc
blízko na zastávku do Dlouhé Třebové. Po Beranově mostu vedla silnice na
Zacharovec a do Přívratu a Řetové a po zbourání mostu toto spojení
přestalo existovat . A hodně dlouho trvalo, než byla potom vybudována
silnice směrem k dnešnímu sídlišti rodinných domků Pod Březinou a k
Orlíku. Přitom to je strategická silnice, umožňuje náhradní dopravní
spojení na Ústí nad Orlicí při rekonstrukcích silnice např. na
Lhotce. Jenomže daleko důležitější bylo začátkem 80. let vybudovat zcela
zbytečnou silnici z Kerhatic na Říčky, Sice po ní nikdo nejezdí a
nepotřebuje, ale byla důležitá pro zásobování vojenského skladu v
Kerharticích, který je zde po mnoha redukcích vojenských objektů dodnes.
- Jde o Beranův most na Lhotce, která má ve
velmi slušném stavu svou ručně psanou obecní kroniku, dokonce v několika
dílech. Kronikářem byl učitel pan Mareš. Část kroniky mám v
kopii doma a tak se pokusím naopak zjistit, kdy se Beranův most
stavěl a kdo byl iniciátorem. Zřejmě muselo jít o rozhodnuté okresního
zastupitelstva, fungujícího ve dvacátých letech v Ústí nad Orlicí,
v té době se ve velkém budovaly a dláždily silnice v celém tehdejším
malém okrese Ústí nad Orlicí. Vše je uvedeno v okresním věstníku,
který vycházel až do roku 1925. Bourání Beranova mostu už v
kronice nebude, neboť lhotecká kronika až do těchto let není
vedena. (mm)
-
-
-
|