-
Parní expres
do Moravské Třebové zaplněn
-
Dnes v sobotu 6. srpna
bylo sice od rána deštivo, na nádraží kalamitní stav díky spadlé troleji
u Brandýsa nad Orlicí, ale parní historický expres přijel na čas a včas
také odjížděl. Čekala na něho velká spousta lidí, byla to opět událost,
zpestření uprostřed léta. Jízda z Dolní Lipky až do Moravské
Třebové se ukázala jako výborný nápad, který přilákal hodně
zájemců. Lokomotiva 555.0 "Němka" byla v dobré formě a dobře
připravena.
-
„Letošní sezona je již
sedmou, kdy v létě vypravujeme pravidelné jízdy historických parních
vlaků. Dříve jsme páru kombinovali s historickými motorovými vozy, ale
poslední tři roky v rámci spolupráce s Muzeem starých strojů a
technologií vypravujeme pouze páru, a to dominantně lokomotivu 555.0153,
která je známá jako Němka. Každý rok se snažíme pro cestující přinášet
něco nového a celou turistickou atrakci posouvat. Myslím, že se nám to
daří, o čemž svědčí také to, že v průběhu prvního měsíce provozu bylo
prodáno 1 800 jednosměrných jízdenek v rámci jízd na území Pardubického
kraje a dalších 350 cestujících využilo parní jízdu do Polska, což je za
mne osobně velmi dobré a doufám, že tento trend udržíme také v rámci
zbývajících jízd,“ řekl hejtman Martin Netolický. „Za zmínku určitě
stojí poslední jízda v sobotu 3. září, kdy vyrazíme z Ústí nad Orlicí do
polské Slezské Javořiny. Tato jízda je podpořena z evropských fondů a
vzhledem k omezenému počtu míst k sezení je speciálně na tento spoj
nutná předchozí rezervace,“ uvedl hejtman s tím, že rezervace se provádí
na emailové adrese:
jizdy@starestroje.eu. V rámci jízdy bude vybíráno jednotné jízdné
bez ohledu na místo nástupu, a to ve výši 112 korun za zpáteční
jízdenku.
- Již nyní však Pardubický
kraj s Muzeem starých strojů a technologií vyhlíží příští léto. „Rádi
bychom s Muzeem starých strojů pokračovali ve spolupráci v dlouhodobém
horizontu, a to i s ohledem na plánovaný projekt železničního muzea
v Dolní Lipce, které má s jízdami parních vlaků přímou souvislost,
protože právě díky nim se nápad na vytvoření muzea zrodil. I v rámci
komunikace se Správou železnic o jízdním řádu chceme mít stabilního
partnera tak, abychom mohli naše parní jízdy mít v klasických jízdních
řádech s dostatečným předstihem, a tím i ve využívaných internetových
vyhledávačích,“ řekl hejtman Martin Netolický.
- Od 25. června brázdí Pardubický kraj každou
sobotu parní vlaky, které se i po sedmi letech pravidelného letního
provozu těší velkému zájmu cestujících. TDalší zajímavostí bude 3. září
zakončení letního provozu jízdou z Ústí nad Orlicí do polské Slezské
Javořiny. Již nyní má však kraj s Muzeem starých strojů a technologií v
Žamberku plány do dalších let.
-
Kalamita na
nádraží
-
-
Velká zpoždění
- přestup na náhradní dopravu, mimořádná řešení
jízdy vlaků
-
Kvůli poruše trakčního vedení je zastavený provoz na železničním
koridoru v úseku Choceň - Ústí nad Orlicí. Vlaky čekají, až bude závada
opravená. Mohlo by to být kolem poledne, řekl mluvčí Správy železnic
Dušan Gavenda.
- Dálkové spoje čekají na dokončení opravy, regionální jsou
nahrazeny autobusovou dopravou.
- Podle mluvčího Drážní inspekce Jana Kučery se u Brandýsa nad
Orlicí srazil nákladní vlak se spadlým trolejovým vedením.
- V noci také v Brandýse vykolejilo
pracovní drážní vozidlo na výhybce, provoz byl zčásti obnoven kolem
06:30.Foptografie Ing. Václav Polák, Oprava troje v Brandýse byla cca
ve 13 hodin opravena, vlaky ovšem budou mít zpoždění do stabilizování
situace na železniční síti.
-
-
-
Koroze
některých lan Wonkova mostu v Pardubicích
- Z důvodu koroze některých nosných lan Wonkova mostu
v Pardubicích se připravuje jeho oprava. Předpokládá se, že začne
v příštím roce a potrvá jedenáct měsíců. Kraj koordinuje svůj postup
s městem, které připravuje opravu dalšího poškozeného mostu
v Pardubicích, a to mostu v ulici kpt. Bartoše.
- „V současné době jsou ve hře dvě varianty opravy. Nosná lana
jsou uložená v konstrukci a speciální pěně, která je drží na svém
místě. Levnější varianta počítá s odstraněním pěny, výměnou lan a
opětovným „zapěnování“. Dražší varianta by znamenala vytvořit
speciální tunel, ve kterém by byla lana uložena a dala by se po čase
vyměnit bez zdlouhavého procesu odstranění pěny,“ uvedl náměstek
hejtmana zodpovědný za dopravu Michal Kortyš.
- Most Pavla Wonky má podle zprávy odborníků silně zkorodované
kabely volného předpětí s výrazným snížením jejich funkce na
spolehlivost a bezpečnost nosné konstrukce mostu.
„Cena byla původně stanovená ve druhé variantě přibližně na 131
milionů korun. Ceny materiálů od té doby výrazně stouply. V současné
době tedy necháváme přepočítat hodnotu zakázky v obou variantách, a
poté stanovíme způsob opravy,“ uvedl Kortyš. Zatím se počítá s tím,
že stavba by mohla začít už příští rok a opravy potrvají 11 měsíců.
Plavební výška zůstane ponechána beze změn. V současnosti je to 4,32
– 5,38 metru. V srpnu kraj požádá o vydání stavebního povolení, a
poté by mělo být zahájeno zadávací řízení na dodavatele stavby.
„Doprava bude vedena zúžením jedním pruhem v každém směru.
V současné době ale koordinujeme postup s Magistrátem města
Pardubice, který plánuje opravu mostu v ulici kpt. Bartoše. Je
jasné, že pro dopravu v krajském městě by uzavření nebo omezení
provozů na obou těchto mostech zároveň, bylo velice problematické,“
sdělil Kortyš.
|