-
Záměr Koalice pro Českou Třebovou na cyklojízdu městem se vydařil.
počasí bylo vlídné účast dobrá. Veřejnost však dává
přednost sledování dění ve městě púřes facebookové stránky a do terénu
se vypravilo jen několik odvážlivců. Jsme však vděčni za jejich
připomínky, protože pomáhají vidět dění kolem nás jinýma očima a často
jde o záležitosti poměrně snadno řešitelné, třeba jen tím, že se bude
důsledně trvat na plnění povinností uzavřenými smlouvami nebo
objednávkami. Většinou se jednalo o připomínky k úpravnosti
veřejných prostranství a tak se opravdu je třeba zamyslet na tím, zda má
cenu usilovat o další investice, když nedokážeme řádně zajistit údržbu
např. zelených ploch ve městě a tak třeba okolí samotné
cyklostezky nevypadá vábně, i když jde vlastně o nový projekt.
Připomínky k údržbě zelených ploch ve městě jsou časté, jde o záležitost
společnosti Eko Bi. Myslím, že se nelze vymlouvat na nedostatek
prostředků ani techniky. Intenzivně jsou udržovány jen některé prestižní
plochy a o řadu dalších je postaráno málo nebo špatně. Je ovšem
signifikantní, že si toho všímají o další lidí na sociálních sítích
a nijak třeba nešetří svého lídra jako jednatele Eko Bi jeho mateřské
volební seskupení. Cyklojízda proběhla podle plánu se zastávkami v
Bezděkově, v Benátkách a na krytém bazénu. Velmi děkujeme za možnost
zevrubné prohlídky technologií krytého bazénu jeho vedoucímu Petru
Balážovi, opravdu poskytl mnoho informací, které účastníci cyklojízdy
velmi oceňovali. Veřejnost se k nim také dostane, neboť
Českotřebovský deník zajistil z této cyklojízdy videoreportáž, kterou
připravíme v nejbližších dnech.
Dalších několik obrázků ze závěru cyklojízdy najdete ZDE
-
Naučná stezka
Znalec přírody předčasně ukončena
- Mrzí nás to, ale o týden dříve jsme se rozhodli ukončit naučnou
stezku za pokladem Znalec přírody, která vede údolím Křivolického
potoka. V lese se těží dřevo, jak jsme zjistili z plakátku. Raději se
vydejte na procházku s dětmi jinou trasou nebo se zastavte do knihovny.
Do knihovny také odevzdejte vyplněnou poznávačku.
-
Obyvatelé
Husovy ulice si stěžují na motoristy nedodržující třicítku
- Ptají se co město udělalo pro bezpečnost v této ulici? (telefornát
z dnešního dne) Město zde pro bezpečnost provozu umístilo právě
zmíněné dopravní značky. Měření rychlosti na této komunikaci musí
povolit dopravní inspektorát, městská policie může měřit v
podstatě
informativně tak, aby zjistila např. procento řidičů nedodržujících
limit a podle toho pak žádala opakovaně oficiální měření rychlosti v
úseku. Problémem může být to, že ten úsek s omezením rychlosti je
hodně dlouhý a motorista, který má jet trak pomalu tak dlouhým úsekem
může snadno tak nízko stanovený limit překročit. Takové omezení se dělá
např. v krátkém úseku před školami a podobně. Tady se vyšlo vstříc
občanům, značení tu je ale lze připustit, že na tak dlouhém úseku
opravdu málokdo pojede přes celé Benátky až pod Pazoušku třicítkou.
Asi by se zde dalo slušně vydělat. Další možností by byla instalace
zpomalovacích prahů, ale mezi motoristy jistě zastánce nenajde.
Největší zastánci měření jsou ti, co za volantem nikdy neseděli.
Problém zde byly i kamiony, zásobující Techplast. Tato fabrika se
odstěhovala, nyní zde taková vozidla jezdí minimálně. Rozšíření vozovky
je jistě možné a jednou k tomu nakonec asi dojde, ale všichni obyvatelé
lokality by si měli uvědomit, že to současně přinese zvýšení dopravního
ruchu a po tom taky asi netouží.. V plánu je odvedení cyklodopravy
za Třebovku, ale je to plán spíše hodně vzdálený a investičně také
náročný. (mm)
-
Od září nový
jízdní řád autobusů
- Od 1. září začne
v Pardubickém kraji platit nový jízdní řád v regionální autobusové
dopravě. Dílčí změny se dotknou oblastí, které zajišťuje společnost
BusLine. Ta ve všední den vypravuje na 1700 spojů. Od září bude pro
nízký dopravní význam vypuštěno 67 z nich.
-
„Od 1. srpna jsme zavedli upravený prázdninový jízdní řád, ve
kterém bylo vypuštěno pouhých 40 spojů z přibližně 1500, které denně
společnost BusLine v rámci prázdninového jízdního řádu zajišťuje. Po
této změně se daří všechny spoje, které jsou v jízdním řádu,
cestujícím zajistit, což byl náš hlavní cíl. Zároveň jsem rád, že se
nám podařilo propojení našeho integrátora dopravy OREDO s internetovým
portálem IDOS, který je cestujícími velmi hojně využíván. Pokud bychom
tak nyní měli do 23:00 nahlášeno, že některý spoj nejede, od druhého
dne se již cestujícímu nezobrazí ve vyhledávači,“ řekl náměstek
hejtmana Michal Kortyš.
- Dílčí změny v jízdních řádech nastanou v regionu od 1. září.
„Dopravce BusLine zajišťuje ve školním roce v regionu přibližně 1700
spojů denně. Počínaje novým jízdním řádem by mělo být vynecháno 67
spojů, které mají nízký dopravní význam z hlediska počtu cestujících
nebo mají v blízkém čase alternativu, a to jak v autobusové, tak i
v železniční dopravě,“ sdělil náměstek Kortyš.
- Podle hejtmana Martina Netolického byly všechny spoje procházeny
velmi detailně i na úrovni samosprávy. „Detailně jsme procházeli
každý jeden dílčí spoj, u kterého disponujeme sčítáním dopravy. Takto
bylo identifikováno až 203 spojů, které nemají podle dopravce a
technologů dopravy velký dopravní význam, protože je využívá naprosté
minimum cestujících nebo mají alternativu v autobusové nebo železniční
dopravě. Vzhledem k místní znalosti jsme debatovali o jednotlivých
spojích, u kterých jsme dopravci sdělili, že součástí nového jízdního
řádu musí být. U dalších jsme řešili změnu časových poloh tak, aby
byla změna pro cestující co nejmenší. Pokud by se ukázalo, že je po
určitých spojích přeci jen velká poptávka, budeme se ji snažit
zohlednit v rámci další, tedy prosincové změny jízdního řádu,“
uvedl hejtman Martin Netolický.
-
POZNÁMKA
KE ZRUŠENÝM SPOJŮM
-
Odskáčeme to především my v
okresech Ústí a Svitavy, kde dopravu zajišťuje nově vybraná problémová
BusLine.
-
Zrušené spoje jsou na webu
Pardubického
kraje vyhlášeny jako by definitivně zrušené. Konkrétně v České
Třebové bude proti napsanému jízdnímu řádu zrušeno 12 spojů - viz
tabuilka. Mezi nimi i kupodivu i spoj,
který
vozí děti z Kozlova a Semanína do města a občany např. k lékaři atd.
Úředníci
důvod pro zrušení našli a my se máme přizpůsobit? To jistě není v
souladu s rozvojem regionu, který patří k těm méně rozvinutým ....A
tak do Kozlova budeme muset zajistit vlastní dopravu (už to tady
jednou bylo).???.
-
Podle výše uvedeného textu byly všechny spoje
procházeny velmi detailně i na úrovni samosprávy.
Ve skutečnosti byly zrušené spoje samosprávám odeslány cca s jedno
nebo dvoudenním předstihem před vyhlášením. Jak jsem dnes
vlastním šetřením zjistil, tak dnes od rána již tuto skutečnost řeší
starosta obce Semanín s našík odborem dopravy. Je třeba zajistit odvoz
spousty dětí do školy v České Třebové. Tuto skutečnost řeší odbor
dopravy společně s odborem školství a připravili dopis na Krajský úřad
Pardubického kraje, který odejde zítra a kde je jednoznačný požadavek
na zachování tohoto spoje.Požadavek na jeho zrušení je ukázkou, že si
úředníci zabývající se na kraji dopravní obslužností velké starosti s
dopadem zrušených spojů nedělají. Věřím, že jednání o nezrušení tohoto
v tabulce dále uvedeného spoje (označeného otazníkem) bude úspěšné.
Podle výše uvedené zprávy se
takové hlouposti však mají napravit až v prosinci. (mm)
-
-
Kontejnery na
bioodpad bude nutné aspoň přes léto dezinfikovat !
-
- O třídění bioodpadu již několikrát psalo, že
jeho třídění skutečně závisí na nás, kteří hnědé kontejnery užíváme.
Nové kontejnery jsou mezi paneláky na Habrmanově ulici již nějakou dobu,
jednou byly již vyvezené. Teprve nyní jsem zjistila, jaký je u
kontejnerů probléme s červy. Na jejich množství okolo popelnice i uvnitř
upozornila sousedka, tak jsem dnes šla obhlédnout, jak to u kontejnerů
skutečně vypadá. Mám žaludek dost silný,
ale
přeci jen, pohled to byl skutečně velmi nevábný. Pod hnědým kontejnerem
jich lezlo dost, navíc se pod ním z nějakého důvodu drží vlhkost, pod
ostatními dvěma není. Chtěla jsem zkontrolovat obsah kontejneru,
vyfotila jsem, co je vidět na povrchu. Neřekla bych, že je uvnitř
vyhozené maso, o tom by svědčil typický nasládlý zápach, ten chyběl.
Myslím si, že pokud z kontejnerů a v jejich okolí polezou červi, bude
jejich umístění spíše kontraproduktivní, neboť slabší povahy se k nim
ani nepřiblíží a budou dál házet bioodpad do kontejnerů se směsným
odpadem.
- Teď nevím - pomohla by nějaká účinná
dezinfekce, nebo pravidelné vyplachování, které jsme viděli již skoro
před 30 lety v Rakousku? Nezdraží to bioodpad natolik, že se nevyplatí
ho třídit? Fakt, třídění odpadu je bezvadný nápad, ale co teď? Mám
pocit, že hygieně by se to asi také moc nelíbilo. Je to problém sezónní,
v zimě to určitě bude lepší, ale co teď v létě? (Iva Stolínová)
- Tento problém je u městem poskytnutých kontejnerů na sídlištích a u
bytových domů. Eko Bi kontejnery vyprazdňuje, podobně jako (zapůjčené) "bionádoby"
ve čtvrtích rodinných domků. Už jsem sám o problému psal - vznikl před
dvěma týdny snad nějaký problém na svozovém autě, protože celá čtvrť na
Vinohradech byla plná loužiček nevábné kapaliny. Sami doma biokontejner vždy vyplachujeme hadicí. Musí se ale nechat asi vyschnout,
protože jinak bude dobrým prostředím pro nejrůznější červy a
obtížný hmyz. Myslím, že dezinfekce kontejnerů bude nevyhnutelná,
dezinfekce ve velkém nebude drahá ale bude ji třeba nějak vozit přímo na
svozovém autě. Samospráva se tím zatím nezabývala, je to spíš záležitost
odboru životního prostředí. Nyní přichází podněty od občanů, proto je
nejvyšší čas zajistit, aby příští svoz bioodpadu byl spojen s dezinfekcí
- alespoň nádob na sídlištích. Občané u rodinných domků si budou muset
vymývání nádob na bioodpad zajistit sami. (mm)
-
-
Pardubicko
plánuje další obchvat
- Pardubický kraj se chystá požádat o dotaci na obchvat Sezemic. Trasa
krajské silnice by měla vést severovýchodně od města v místech
stávajících zemědělských ploch a měla by spojovat stávající silnici
II/298 s budoucí trasou státní silnice I/36, která by se měla městu také
vyhnout.
-
|